- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Mobil flották
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
gravi_t
újonc
A tiéd már egész hosszú lista lett, de rengeteg dolog van még, amit bele kell tenni az árba, itt van néhány még pluszban:
könyvelő, ügyvéd, pályamatrica / útdíj, parkolás, még számtalan autóhoz kapcsolódó költség (biztosítás, "súlyadó", szerelő ...), ha több autó van, akkor többször mindez, székhely fenntartása (bérlet, rezsi stb.), telephely(ek)nél ugyanez (ha vannak), ha olyan, akkor szerszámok és eszközök évenkénti bemérettetése, szakmai jogosítványok rendszeres megújítása (pl. eonnál regisztrált szerelő), kamarai díj, iparűzési adó, munkaruha, munkavédelem, reklámköltség, szoftverek ára / bérleti díja, web hosting, weblap tervezése / fenntartása, emailszolgáltatás, domainnév. Bizonyos cégméret felett kell már saját vagy bérelt IT-eszközparkkezelés, bérszámfejtés stb. Plusz mindaz a munkaidő, amit nem munkával töklt, hanem mindezek menedzselésével.Na hirtelen ennyi.
Persze, "de a b_zi válalkozó mindent leírhat!" -- Hát persze, ha van miből. Ahhoz, hogy leírhasson, bevétel is kell. Ja, és a "leírás" nem azt jelenti, hogy a vállalkozó a nettót fizeti a kasszánál, vagy hogy pénzt kap visszaa navtól. Ugyanúgy bruttót fizet és ugyanúgy nem kap vissza a navtól, mint mindenki más. Viszont a kifizetett áfával csökkentheti a kifizetendő áfák egy részét, meg év végén csökkentheti az adóalapját.
És ezek csak a költségek, a vállalkozó a saját megélhetésére még nem is költött.
Bátran javaslom mindenkinek, hogy indítson vállalkozást, alapítson céget, és versenyképes áraival, kiváló szolgáltatásaival szorítsa ki a kóklereket a piacról!
-
gravi_t
újonc
"az autót ugyan úgy megveheti a vállalkozása nevére, mi mindent elszámolhat úgy, hogy közben azt saját célra használja,"
Látom, még mindig nem érted. Hogy megvegye a vállalkozása nevére, meg hogy elszámolja, ahhoz elő kell teremtenie a pénzt valahonnan (itt jössz te a képbe, mint ügyfél). A vállalkozó nem kap fizetést a multitól (vagy bárhonnan), amiből mindezeket meg tudná tenni.
Valamint ha te "nemvállalkozó" vagy, akkor esélyes, hogy egy cégnél dolgozol, aki viszont vállalkozó. Ha a cég nem tudna "nyerészkedni" azon, hogy ezt-azt leírhat, akkor neked annyival kevesebbet tudna fizetni.
"miközben a nem vállalkozó alapból bukja a fizetése ~egyharmadát"
Hát igen, szerencsére a vállalkozó nem bukik semmit. Nyilván ha neked nem érné meg valahol dolgozni, akkor nem dolgoznál ott. Ahogy ha valamilyen üzlet nem éri meg, a vállalkozó nem csinálja azt. (Ez alól kivétel minden, ahol állami pénz van a dologban, pl. dinnyézés.)
"a vállalkozót, akinek erre mindre szüksége van, valamint a bevételeiből nem csak tudja hanem meg is éri fedeznie mindezek költségeit"
A felsoroltak közül melyik költség az, amelyikre "nincs szükség"?
Valamint ez nem "megérés" kérdése. Attól, hogy nem "éri meg" áfát fizetni, még kell áfát fizetni. -
gravi_t
újonc
válasz juliabrilke #27237 üzenetére
Szép és jó, de
1) azok az autók nem szívódtak fel, továbbra is parkolnak valahol:
Attól, hogy nem látom, a probléma még létezik. A fizetős parkolás kizárólag pénzbeszedés, funkciója alapján parkolóADÓnak kellene hívni, ugyanis ezért a pénzért nem kapok cserébe szolgáltatást. A parkolóhelyeket (utat) már rég kifizettem a "súlyadóval", a benzinben levő útadóval, a különféle útdíjakkal. Építsenek parkolóházakat, mélygarázsokat, vagy legalább ne akadályozzák, ha egy cég ilyent akar építeni. Azért majd jogosan kérnek pénzt.2) nálatok akkor most van teljesen fölöslegesen egy csomó kihasználatlan parkolóhely:
A számaid alapján nappal 100ból 70, este 100ból 60 hely üres. Akkor ezekre a helyekre fölösleges volt adóforintokat költeni. Az, hogy sokan parkoltak ott, azt jelenti, hogy sok munkahely van a környéken. A fő utcai üzletek is mennyit nyertek vele, hogy nem lehet a környéken parkolni meg nehéz odajutni. -
gravi_t
újonc
válasz juliabrilke #27239 üzenetére
Igen, egyetértek, sajnos ez csak tüneti kezelés, a probléma arrébtolása. Parkolóhelyeket kellene teremteni inkább. (Meg mellette ésszerűsíteni a tömegközlekedést, hátha akkor lesznek, akik inkább azzal járnak.)
"Adóforintot nem költöttek rá, mert simán az út szélén állhatsz meg,"
Nana! Aztán az az út miből épült? -
gravi_t
újonc
Ők is 25-én tartják, már ha valakit érdekel:
http://www.bladeshop.hu/ -
gravi_t
újonc
Helló,
Az Anker jó márka. Több terméküket is használom (töltők, vezetékek, akksik, hangszórók, autós töltők).
Töltő pl. itt.Ja, és 39 euró fölött ingyen szállít a német amazon (ha olyan dolgokat veszel, amik "Sent by Amazon / Versand durch Amazon").
-
gravi_t
újonc
Nem kell leszállni és áttolni a biciklit, ebből a szmpontból félrevezetőek azok a kis táblák is, amiket néhány zebrához kitettek.
A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége, és csak neki. Átmehetsz két keréken is, de akkor nincs elsőbbséged: meg kell állnod és el kell engedned az autókat. Ezt sajnos eddig tapasztalataim szerint százból csak egy vagy kettő kerékpárosnak sikerült felfognia. Ők amikor zöldre vált a lámpa, hátranéznek, hogy jön-e jobbra kanyarodó autó, és elengedik. Százból 98 meg simán nekiindul, "tegnap se jött semmi" alapon, és még nekik áll feljebb, ha rájukdudálok.
-
gravi_t
újonc
válasz Motion_Blur #29982 üzenetére
Schneider a nagyteszkóban?
-
gravi_t
újonc
válasz forras2 #30218 üzenetére
CAT Men's Diagnostic Hi S3 Safety Boots -- fémbetétes orr és talp, csúszásgátlós talp, bokavédelem, elég masszív.
-
gravi_t
újonc
Valaki tud szaftos részleteket, hogy mi történik épp a 81-esen?
-
gravi_t
újonc
válasz OPiiPO #37218 üzenetére
Nem igazán segített a fontosabb utak egysávúsítása, meg az eszetlen körforgalmazás sem. Dugóban ülés nélkül lehetetlen bejutni a belvárosba bármelyik irányból, bármelyik nap, még napközben is.
A parkolóházak teljes hiányáról ne is beszéljünk.
Zöldhullám nem létezik, a Budain a leggyakrabban minden lámpánál pirosat kapsz.
A kanyarodási tilalmak miatt képtelenség normálisan közlekedni a belvárosban -- mondjuk majd tesznek mindenhová körforgalmat, akkor majd max a feltorlódott autóktól nem lehet majd mozdulni, de legalább lehet menni minden irányba, ha egyszer odajutsz.
A zebrákat a legeszméletlenebb helyekre teszik, pl. a körforgalmak szájába, hogy aki kifelé jönne a körforgalomból, annak még benne kelljen megállni, hogy föltartsa a többi autót, aki menne tovább körbe.
A kerékpárutak is egy jó téma, a minap láttam egy tanácstalan (nyilván nem idevalósi) biciklis csoportot a Berényin kifelé, amikor hirtelen kiesett alóluk a bicikliút.
A tömegközlekedés az tényleg a 80-as évek öröksége, az új buszvonalakat nagyon szépen megvétózta a helyi lakóság, hogy az ő utcájukban ugyan ne járjon busz ésatöbbi. Amíg az Aranybulla környékéről a nagyteszkóig az autóbuszpályaudvar érintésével lehet kijutni busszal, addig ne is álmudjunk arról, hogy kevesebben mennek autóval.
Az utak minőségével kiemelkedő gond nincs, ahol felújítják, ott jellemzően jó (kivéve a Nagyszombati, az már kb. a hatvanadik foltozáson van túl). Ahová nem jutott felújítás, ott olyan, amilyen, azzal egyetértek.
[ Szerkesztve ]
-
gravi_t
újonc
válasz forras2 #37226 üzenetére
Nincs nagyobb vágyam, mint hogy még több pénzt fizessek be fölöslegesen a városnak olyan dolgokra, amiket nem használok.
Példa: mondjuk az Öreghegy külső részéről megyek a Lövölde környékére. 5-10 perc gyalog + a busz 25 perc (ha nem kell átszállni) + a városban megint 10-15 perc gyalog, tehát csak oda háromnegyed óra. Haza megintcsak kb. egy óra, ha várni is kell. Ez a tömegközlekedés ingyen sem kellene. Autóval 15 perc oda, ugyanennyi vissza.
Egy másik érdekes téma: én pl. szeretek autózni, de nem akarom betiltani a tömegközlekedést, az autózást sem akarom kötelezővé tenni. Sőt, azt sem várom el, hogy mások fizessék ki, amikor tankolok. Általános tanácsom annak, aki autót nem is látva, lombos fák alatt, madárcsicsergésben szeretne élni: a 100k+ lakosú városokat nem neked találták ki. Persze, elfalusíthatjuk a belvárost, csak aztán ne csodálkozzunk, hogy nincséletavárosba'.
Egyébként meg nem kötelező a városnak magának építenie parkolóházakat, meg biciklibérlős rendszert miegymást. Elég lenne, ha egyszerűen nem tennék lehetetlenné, hogy valaki parkolóházat építsen, biciklis szolgáltatást hozzon a városba stb. Gondolom, a város eddigi egyetlen parkolóházát sem szívjóságból építik, hanem mert profitot fog hozni. Úgy gondolom, lennének cégek, akik levennék ezt a terhet a város válláról, ha nem kellene éveket hivatalba járni és / vagy vaskos borítékokat asztalokra letenni ahhoz, hogy nekiállhassanak, meg aztán hogy működhessenek is.
-
gravi_t
újonc
válasz forras2 #37381 üzenetére
Flaschnerhez biztosan ne vidd. Recés kést sima pengéjűre "élezni", meg hegyes kést legömbölyített hegyűre bizonyítottan tudnak, de úgy látom, neked nem ez kellene.
Kerámia kést lehet élezni, pl. gyémántporos csiszolóval, de igencsak szakember kell hozzá, ha jó eredményt akarsz. Nehéz egyenletesre és pattanásmentesre élezni.
-
gravi_t
újonc
válasz Pancsermeste #38802 üzenetére
Itt nézd: https://imgur.com/a/dPT2uqX
Van közvetlen link is: https://tesco.hu/intezkedesek/
De hogy a virtuális kártya miért nem volt jó, azt nem tudom. -
gravi_t
újonc
Ha még érdekel valakit a molos fertőtlenítő, a Teszkónál a mol-kúton van. 2 decis biztosan, a nagyot nem kérdeztem.
-
gravi_t
újonc
válasz OPiiPO #39060 üzenetére
Javaslom a bevásárlókocsigrillt:
http://moblog.net/media/a/l/t/altcity/shopping-trolley-bbq.jpg[ Szerkesztve ]
-
gravi_t
újonc
UPC fél 10 óta nincs, minimum Öreghegy és környéke, dolgoznak rajta.
-
gravi_t
újonc
válasz #04441088 #40099 üzenetére
Ennyit tudok segíteni, a telszám látszik rendesen: https://imgur.com/a/GIWMG9p
-
-
gravi_t
újonc
válasz rita7107 #42527 üzenetére
"A távolsági buszokat kivinni minél előbb a mostani helyről."
Mert a városba érkezők véletlenül sem "a városba" jönnek.
Elég népszerű pl. a veszprémi vasútállomás is pont ezért."Nyugaton" pl. az a divat, hogy betonszűkítéseket tesznek az utakra, hogy a szélesebb autók fizikailag elakadjanak, a lámpákat direkt úgy állítják be, hogy mindig pirosat kapjon az autós (a légszennyezés meg csak hoax), mondjuk ez utóbbi már megvalósult Fehérváron. A minap már automatikusan álltam meg a következő lámpánál, a mögöttem jövő dudált rám, hogy zöld, nem piros.
-
gravi_t
újonc
válasz Dare2Live #44349 üzenetére
Pécstől nincs ott negyvenperces autóútra Budaörs / Törökbálint (üzletek), egyórásra Budapest (üzletek, szórakozás); a másik irányban meg szintén ugyanennyire a Balaton (szórakozás).
Meg Pécsen olyan 40ezerrel többen laknak, és a környékéről is oda mennek az emberek, nem Bp-re, ha kell valami.
Mondjuk ez nem indokolja pl. az elég gyenge éttermi felhozatalt.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Autós topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Célegyenesben a Yettel TV
- További aktív témák...