Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Macrodroid
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
domojko
senior tag
Ha te tudod a választ akkor akár válaszolhatnál is. Nagyon sokan vágnak a rugóból. Tudom h nem véletlen találták ki h milyen rugó kerüljön alá. Milyen anyagból legyen milyen vastagságú mennyi menet legyen rajta. Ki van számolva mekkora terhelést kell elviselnie. Ha vágok egy karikát akkor lejjebb kerül a kasztni, viszont ugyanazt a terhelést kell elviselni az immár gyengített rugónak. Főként a gyakorlati tapasztalatokra lettem volna kiváncsi és nem arra h beröfögjenek valamit .
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #23960 üzenetére
Értem. Pjen-nek és neked is köszönöm a választ. Egyébként a gyári gátlók elöl Monroe-k voltak. A hátsókról nem tudtam megállapítani h milyen márka de sanszos h akkor azok is Monroe - k. A hátsók nagyon le voltak gatyásodva, konkrétan semmi ellenállásuk nem volt. Az elsők sem voltak valami bikák már. Most az uj gátlókkal is sokkal stabilabb az autó. Te miért adtad el az ültető szettet? Volt valami negatív hatása? Tudom h eladtad a splash-t csak már nem emlékszem h ez miatt vagy egyébként is el akartad adni a szettet.
Még elviszem egy futómű beállításra, utána mehet vizsgára.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Képzeld el mit mutatna a téli szettel, 165/70 R14.
Megyek vele pár 100 km-t, meglátom mennyit-hogyan igazodik. Ha igy marad akkor valamit ki kell majd találnom. Tuti h most magasabb mint a gyári érték.kornelka: egy ideje tervezgetem a téli szettet is R15-re cserélni. Olyan bután néz ki a 14-es kerekekkel télen.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Jelenség: 2006-os 1.3-as swift, az olajbetöltő nyíláson a sapka alol mintha szivárogna az olaj. Ez mennyire normális vagy természetes jelenség? Esetleg megoldás? Új sapka, vagy másik tömítés? Minden olajcserénél figyelek h ne legyen szétlocsolva. Le is van takarítva utána a blokk. Szoval tuti h ott nyomja kicsit ki az olajat.
A rugó gátló dologban még nem tudtam dönteni. Ez a kyb gátló faszán megemelte az elejét. Konkrétan magasabban van az orra meg a segge. Kicsit fennhordja az orrát a swift. Ültetni nem akarom. Ezekkel a gátlókkal is kemény a rugózása, ha ültetem még keményebb lesz. Mellesleg felakadok minden szaron. Öregségemre szeretem a kényelmet, ne rázza ki belőlem az ebédet.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
[Ez a,lista] megegyezik a gyári adatokkal? Ha igen, honnan kell mérni az alváz magasságot? Az új kayaba gátlókkal nekem nagyon nem ezt az értéket mutatja. Küszöb felől az első sárvádő aljátol mértem Mindkét oldalon 18.5 cm-t. Első lökhárító aljától az aszfaltig 19.5 cm. Ha jo a lista akkor a gyáritól 4-4.5 cm-el magasabban van. Kibaszott sok.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #24088 üzenetére
Ezen lista szerint 14 cm az alváz magasság. Tegnap mentem vele direkt rossz úton, bp asztalos Sándor utca. Egyrészt pattog mint a nikkel bolha, másrészt billeg mint egy hajó. Műszaki vizsgán már az uj gátlókkal ment a swift. Teljesen jo értékeket mutatott. 78%
Létezik h Ennyire erős a gátló és igy kinyomja a kasztnit?[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #24105 üzenetére
Zsír. A Hankook nekem is ugy jött. 2 hetes gyártásu volt. Én nem mertem /55-ös gumikat, ezekre a moslék utakra. Kb 2 hónapja vaksötétben a 3-as főúton 120-al olyan kátyút fogtam h azt hittem kiszakadt a torony is. Szerencsére a téli szett volt fenn lemez felnivel. Most gátlócserénél levettem, akkor néztem meg. Mindkét oldalon lehetett kalapálni akkora ütést kapott. Ha az alufelni lett volna fenn akkor az meg is reped, tuti.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #24114 üzenetére
Nagyon szép. Irigylem a tükröződést rajta.
-
domojko
senior tag
válasz Siriusb #24451 üzenetére
Csak vigyázz mert nekem ő szakította le a jobb oldali hátsó szélvédő fűtéscsatlakozót.
Elintézte annyival hogy majd vissza kell ragasztani és kész. Elvittem szakemberhez aki szakszerűen visszaragasztotta 4000-ért. Pár hónap múlva elrepedt a szélvédő. 10-ért vettem bele másik üveget, kicseréltem. A best fóliás ürge annyi kedvezményt adott hogy félárban rakta fel az új fóliát. De szerintem nem olyat mint ami volt rajta mert ez sokkal világosabb. No comment....korrektség.
Szóval nekem sokba volt a bestfolia.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Siriusb #24456 üzenetére
Igen. Pont ezt mondom. Mióta az enyémet leszakította azóta nem nyúl hozzá. Kikerüli a fóliával. A minimum korrektség az lett volna hogy elnézést kér a hiba miatt és az új üvegre ingyen felrak egy ugyanolyan fóliát. De persze nem ez volt. Váltig állította hogy éppen csak hozzáért és leesett magától. Érdekes hogy addig nem esett le. Tovább fokozva a gerinctelenségét azzal hogy elbagatelizálta mondván csak vissza kell ragasztani. Az meg mindennek a teteje hogy a hibája miatt üveget kellett cserélnem amire max fél árban volt hajlandó uj fóliát rakni. Ami ráadásul nem is olyan mint a többi. Egyel világosabb. Ha semennyire sem érezte volna magát hibásnak akkor erre sem adott volna kedvezményt. Az meg megint más kérdés h azzal is átbaszott. Persze az új üvegen már nekem is kikerülte a csatlakozót. Szóval tényleg no comment. Megvan a véleményem az ilyen emberekről. Ettől függetlenül másnak végezhet jó munkát.
-
domojko
senior tag
válasz dudika10 #24460 üzenetére
A fóliás leszakította a jobb oldali fűtéscsatlakozót az üvegről. Elvittem egy szakemberhez ahol visszaragasztották olyan ragasztóval ami vezeti az áramot, mert másképp a fűtőszálak nem kapnak áramot. Az x-edik használat során felizzott az egész csatlakozó, szétégett a pics@ba. Gondolom a hirtelen nagy hő hatására megpattant az üveg. Ezért vettem egy másik hátsó szélvédőt amit otthon magam kicseréltem. Már nem mertem senkire bízni, a fent említett okok miatt. Azóta amit csak lehet saját magam javítom mert sok a kókler szarházi a világon. Szerencsésnek érezhetem magam h a kocsi nem gyulladt ki.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz dudika10 #24470 üzenetére
Igen, ahol a csatlakozó vissza lett ragasztva, ott pattant meg az üveg. Sajnálom h nem fotóztam le. Egyébként teljesen egészséges üveg volt. Nem tudom hogy hogyan lehetséges avagy sem, de az tény hogy ez történt. 2-3 éve télen történt. Pontosan nem tudom h hány fok lehetett kinn. De jegesek voltak a szélvédők. Konkrétan felizzott az egész csatlakozó úgy ahogy volt. Maga a csatlakozó az szétolvadt, a talp amire a csatlakozót dugjuk amit tulajdonképpen visszaragasztottak, a felismerhetetlenségig deformálódott. Volt jó nagy füst a kocsiban. Szóval örűlök hogy nem égett le a kocsi. Képzelheted mennyire volt őszinte a mosolyom mindezek után. Elviszem a kocsit fóliáztatni aki leszakítja a fűtéscsatlakozót. Elviszem visszaragasztatni. Ezek után szétég a csatlakozó és elreped az üveg. Mindezt saját zsebből, mert az elbaszott munkának nem igazán akar lenni gazdája, felelőse. Kicsit kivolt a bütyköm az egésztől.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Dark Archon #24636 üzenetére
Gratula. Nagyon jól néz ki. Használd egészséggel.
-
domojko
senior tag
2006-os swift-en, Bp-en hol érdemes szélvédőt cseréltetni? Vannak e minőségbeli különbségek? Kb milyen árkategóriában mozog?
-
domojko
senior tag
2006-os 1,3-as Swift p0420-as hibakódot dobál. Van rá már valami orvoság vagy marad az obd kód törlés. Egyik benzinkutas ismerősnek 100k km volt benne mikor elkezdte dobálni, most van benne 250k km.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #25302 üzenetére
Ha már szétszedi akkor mérjen rá a fékpofa vastagságra is. Ha jól emlékszem nem sok a tűréshatár. Én kicseréltem azt is, határérték alatt volt. Fékolajat cseréltetted már? Ne várd meg még beszarik az ABS kocka. Ha fékolajat cseréltek ne lepődjetek meg ha a hátsó légtelenítő szelepek be vannak rohadva. Szar gyenge aluminium. Ügyesen bele tud szakadni. Sajnos nekem ezért hátsó munkahengereket is cserélnem kellett. Legutóbb 5000-ért állították be a futóművet.
-
domojko
senior tag
válasz CivicEsi #25347 üzenetére
Kornelka írta mitől van a hibakód.
Nehogy kicseréld a szondát.
Általában semmi baja.
Amúgy a lambda2 miatt dobja a hibakodot, az amúgy se szól bele a keverékkepzesbe.
Egyébként jó eséllyel a silány minőségű magyar katalizátor miatt van a "hiba", meg a túl szűk határokra belőtt károsanyag kibocsátási értékek miatt. Sx4-nel gyakoribb, ott van is rá ecu frissítés, mezei swiftnel ha jól tudom nincs, csak sportnal.
Megoldás 1: torlod ha előjön.
Megoldás 2: a lamda 2-t valahogy tiszta levegőbe kell "logatni", vagy elviszed a motortérig egy vizmentes helyig, vagy SSS-hoz volt "vak dugó"szerű adapter, ami a lambda2 helyére ment be, abba meg a szonda, gyakorlatilag el volt szeparálva a kipufogógáztol ezzel.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #25407 üzenetére
Azért a generátor, klíma ékszíjra is illik időnként rákukkantani.
-
domojko
senior tag
Üdv. Nem tudtok véletlen valakit a balaton déli parton akitől tudok venni vasárnap, suzuki swift 2006 1.3 kuplung alsó munkahengert? Lejöttünk nyaralni máriafürdőre. Átmentünk tihanyba. Épp hogy lementünk a kompról, elfosta magát a munkahenger, pedál beesett. Élmény volt visszajönni máriafürdőre. Holnap meg mennénk vissza pestre.
-
domojko
senior tag
Köszi. Kicsit költséghatékonyabban oldottuk meg. A munkahenger nyomórúd tört el. Vágtam 10-es betonvasbol kb ugyanolyan méretűt, két végét gömbölyűre leköszörültem, és ez lett berekva a teljesen műanyag nyomórúd helyére. Szépen tette a dolgát hazáig. Majd itthon kicserélem a munkahengert. Itt megjegyezném hogy, szerintem kritikán aluli már az is hogy teljesen műanyag szar az egész munkahenger ami nem kis igénybevételnek van kitéve. Az meg aztán hogy ezért a műanyag csodáért elkérnek 18-22k ft-ot. Tihanyból elvergődtem még földvárig vele, ugy hogy beraktam 2.-ba majd indítás gázadás, de földváron nem birt felmenni az emelkedőre mert csak pörgött a motor, és nem húzott. Földváron fogtam egy sárgaangyalost aki még az autójábol sem szállt ki. Elmondtam neki hogy mi a jelenség. Távolból az elmondottak alapján megszakértette hogy munkahengert meg kuplung szettet is cserélni kell. Két opciót ajánlott: 1, behúz a szervizbe majd hétfőn talán kész lesz mert alkatrészt kell rendelni hozzá, vagy 2, trélerrel hazaszállítják. A 3. verziót választottam, elengedtem útjára. Ezután a vaksötétben kicsavaroztam a munkahengert, mert a nyomórúd be volt szorulva a kuplung kar alá, így a kuplung kar nem tudott visszamenni eredeti állásába. Ezért pörgött fel a motor és nem húzott. Ezután kuplung nélkül óvatosan a gázzal játszva váltogattam. Kb 40 km mentem így mire visszaértünk máriafürdőre.
-
domojko
senior tag
-
domojko
senior tag
Milyen fényszóró izzót szoktatok ajánlani? Ha jól emlékszem nekem most osram cool blue van benne. Normál esetven kb mennyi idő után mennek tönkre ezek az izzók? Kb 1-1.5 éve cseréltem ezekre az izzókra. Akkor is a bal oldali égett ki, meg most is. Tegnap éjszak vettem észre. Ez normális vagy valami nem ok? Kezdjek aggódni? Mikor legutóbb cseréltem akkor láttam h a foglalatok tele vannak nyomva valami zsír félével.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Kicsirics77 #26141 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek. Akkor nem parázok.
-
domojko
senior tag
2006-os 1.3 swift, mostanában azt játsza hogy hideg motornál, indítás után kb fél percig, remeg az autó. Ez megint mitől lehet? Tavasszal voltam gátlók cseréje után futóművesnél. Átnézték a motortartó bakokat váltótartót is. Elvileg azok jók. Vagy most már a fene tudja.
Nem oldal irányú rázkódásnak érződik hanem függőlegesnek. De lehet h placebo.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz spyduck #26261 üzenetére
Kérdésre válaszolva, nem voltam még. Na de srácok, akkor most kell szelephézagot állítani az M13A motornál vagy sem? Némi kis szelephangot mintha lehetne hallani, de nem mondanám biztosra. Semmiképp sem az a kimondott csattogós szelep hang. És ez okozhatja ezt a kasztni remegést?
-
domojko
senior tag
M13A VVT. Ez a gyári kódja az Ignis 1328 köbcentis, 6000-nél 93 lóerőt, 4100-nál 118 Nm-t leadó négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses, 16 szelepes, DOHC, ráadásul változó szelepvezérléses motorjának. A Swiftben a motor korszerűtlenebb, nem-VVT változata dolgozik, 92 lóerőt ad le 5600-nál, csúcsnyomatéka 116 NM 4200-nál. Az Ignis szívótorka viccesen előremered, mintha torlólevegő-beömlő lenne, a Swifté nem. Mindegy, mindkettő korszerű, átlagos Euro-4-es motor, büszkék lehetünk rájuk
Totalcar-bol másolva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen