- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megérkezett a Samsung Galaxy A15, A15 5G és A25 5G
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cheesy
őstag
válasz Davidof92 #7497 üzenetére
Először is grat az autódhoz, én tavaly decemberben vettem egyet egy idős gépészmérnök úrtól. Az állapota tökéletes, most fordult át 2 hete a km. számláló. Ami annyiban is érdekes, hogy 1995-ös évjáratú ez a géperejű járómű 16 év alatt 100k, meg volt kímélve no.
260k + átiratás, azaz 300k-ba került. Ugyanolyan mint a tied, 3 henger 4 ütem :Đ
Szeretném lassan leváltani, azért jó lenne már a kényelem.
Az is érdekes, hogy mióta megvan még csak egy darab fényképet nem csináltam róla...
Viszont a fogyasztásom. A kezdetek óta vezetem, mindig (1 kivétellel) teletankolom. A fogyasztáshoz hozzátartozik, hogy Szolnok - Debrecen (fősuli) közti utat havonta 1-2x megteszem, az oda vissza országúton kb 250km.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Davidof92 #7502 üzenetére
Hát én 100-110-el megyek vele autóúton, egyszer megnéztem a végét, 130 felett már tényleg nem történik semmi, nincs is értelme ezzel a kis gyösszel a 110-120 feletti tempónak.
Én -használom- az autót, nem spórolóst játszok, a spritmonitoros fogyasztási táblámban nekem is van 4,9 liter de az nem az átlagot, hanem a minimumot képviseli. Mert neked mindig ennyit eszik, négyfelet? Városban?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Davidof92 #7537 üzenetére
szegénynek amúgy sincs nagy csomagtartója, szerintem felesleges bele mélyláda Akkor már inkább a kalaptartóba két ovál úgy mint nálam. Majd 7végén lemosom úgyis lövök pár képet. Az első hangszórókat lehet kicserélem majd, a gyári is szól még, de szinte sehogy.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Davidof92 #7539 üzenetére
Van bent egy JVC mp3-as fejegység 4x50W, szépen rejtve megy hátra a kábel és csatlakozósra van megoldva a hátsó két ovál (végülis nem is ovál, hanem kerek, 2db Blaupunkt) így simán széthúzom és barmolás nélkül lehet kivenni a kalaptartót.
Teljesítményre azt tudom mondani, hogy max 17-18-as hangerővel szoktam hallgatni, loud be van kapcsolva, valahogy jobban hangzik olyankor és metáltól kezdve a terencéig mindent szoktam hallgatni, a basszusoknál érezhetően birizgálja a hátamat már ez a felállás is. Az érdekes, hogy kifelé viszont alig hallatszik. Mondjuk nem is az utcának zenélek mint a sok kis wannabe boyracer.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
-
Cheesy
őstag
Félve jegyezném meg a brutál teljesítményű ovál/kerek hangszórók kalaptartóba való beépítésének és huzamosabb ideig való nagy hangerőn, sok basszussal járatását: a kalaptartó eldeformálódása.
Legenda vagy valóság?Elhatároztam, hogy nézek előre a műszerfal alá való 10-es hangkeltőket és kicserélem.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ma este megnéztem milyen hangkeltők rejtőznek elöl. 2 csavar és egy bolha kipattintása után már csak a 4 rögzítő csavar volt hátra és ez rejtőzött ott. Állítólag még soha nem volt cserélve az első hangszóró, de így ránézésre ezt kétlem:
A hátsó, a kalaptartóban lévő két 'kerek':
1
2
3Magát a márkát (AudioDesign) nem ismerem.
Lemértem, 10cm átmérőjűek.
Milyen márkát javasoltok bele ami szól is?[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Múlt hét eseménye:
Leírom, hogy tudjátok mi a szitu, ha ilyet produkál a rakéta.
Használom az autót (kb. 3 hete volt benne minden folyadék cserélve: motor-, fék-, váltó olaj és szűrő, Mobil1 10.000km-es csereperiódussal ami nekem első hallásra kevésnek tűnik, de ezentúl én fogom vinni az olajat, eddig ez az autó a számlatörténet alapján mindig Shell Helix-et kapott...) már 2300km-t mentem vele legutolsó olajcsere óta. Ezt csak azért írom, hogy mennyire van használva.
Kb. 2 hete hallottam először a "hangot". Akkor még nem tűnt fel, hogy "mikor" hallom, csak az, hogy van. Olyan mintha a fék lenne elkopva, vagy két fémtárgy forogna egymáson és magas hangon sikítana. De nem az a "nyüszítős" elkopott fék-hang, hanem annál tisztább.Múlt héten aztán megint előjött, de kib*tam vele, mert lkezdtem próbálgatni és rájöttem mikor csinálja:
bal első kerék felől, enyhe jobb kanyarban, a kormányt 1-5 fok között jobbra tekerve, 30-55km/h sebesség között. Egyéb körülmények között nem. (Játszottam a kormánnyal direkt, hogy kitapasztaljam ezeket)Rám is jött az ideg, hogy most miaf, futóműcsere nem épp olcsó mulatság. Hívtam a szerelőmet egyből, ő azt mondta féktárcsa elkopott. Elfelejtettem neki megemlíteni, hogy nem fékeztem... (Egyébként síri csendben fékez az autó, felfüggesztés és futómű nem nyiszog, hanem szépen szuszog, ha kell neki, így még laikusként is elkezdtem magam megnyugtatni, hogy azért nem olyan nagy a gebasz..)
Múlt hét pénteken el is mentem a Mesterhez, mert mondtam neki, hogy felőlem leállhat a motor az autóban, attól még ki tudok gurulni az útról, leállhat az elektronika (az a kevés), meg tudok állni, de a futómű az legyen alattam hibátlan. Szombaton ugyanis volt egy 300km-es utam.
Krokodilra rá, felemel. Diagnózis, miután leszedte az első két kereket:
nincs itt gond, a féktárcsát védő belső lemez ért hozzá a tárcsához hátulról (belülről). Fogott egy csavarhúzót, kicsit feszegetett rajta, hogy ne legyen hozzá olyan közel, és kész is volt, hangot azóta nem hallottam.Kérdeztem, mennyivel tartozok, mert ugye mindenki pénzből él, de azt mondta nincs arca elkérni 500HUF-t, így ingyen tanultam.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Reaper04 #7662 üzenetére
Hmm... fejegység be van olyankor kapcsolva? Világítás rá van adva?
Nálam pl. a generátor ékszíj van elöregedve és az ad ilyen hangot, amint elkezdem használni a delejt a géperejű járóműben Ki is lesz cserélve jól.
Mindez alapjáraton, random mód jön elő, hideg motornál jellemzőbb.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Nekem is 1.0-s van, a három henger selymessége semmihez sem hasonlítható
Mivel ahogy írod sebesség és nem fordulatszám függő a problémád, én a futómű környékén keresném a problémát, nem a hajtásláncban. Nekem is sebességfüggő visítós problémám volt.. (Kb 20 perce raktam vissza a kerekeket, mert megint előjött, most araszolásnál. Állítottam a lemezeken, remélem most már nem lesz hangja. Nem veszélyes, csak bosszantó.)
A váltó általában hátramenetbe váltáskor reccsen nálam, de ezen nincs mit csodálkozni, ennél a konstrukciónál a hátramenetnél nincs szinkron eleve.
Váltóolaj csere segíthet, hogy könnyebben járjanak a fogaskerekek váltáskor, mert a sűrűbb olaj jobban akadályoz. Ha hiba van és nem tudni a pontos okot, akkor kieséses alapon kell megállapítani, mi lehet a hibás, kezdve a könnyebben orvosolható összetevőkkel, pl. elsőként váltóolaj, ahogy írtad is.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
-
Cheesy
őstag
válasz Reaper04 #7670 üzenetére
Kipufogóval kapcsolatban:
az enyémen is cseréltek komplett kipuff rendszert leömlőtől kezdve. Viszont utángyártottból lehetetlen olyat szerezni, ami a gyárival megegyező "hangolású" lenne... így az enyém szabályszerűen "dörög", kb 2000 felett amikor kihuzatom felerősödik a hangja. Semmi sportosítás nincs... értelme sem lenne.
Bár legutóbb kínomban (egy kicsit necces kamionelőzés után) már komolyan gondolkodtam hogyan lehetne még pár kósza lovat a motorba csábítani, de ötletem sincs. A következő erősebb lesz tudom, de addig is.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Nekem egy ceglédi műhelyt javasoltak, pöstre nem megyek fel szolnokról ha lehet..
Üregelés? Mivel az autó váza nem tömör, így ha abba valahol bejut a víz zavartalanul herreghet és zabálhatja a fémet rozsda formájában. Az üregelés arra jó, hogy belülről nyomnak bele valami por alapú cuccot ami rátapad a váz szerkezetére belülről, így védve van a víztől. Alul meg szépen kifolyik az erre szolgáló lukon.
Javítsatok ki ha tévednék, de én így tudom.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ezt most találtam, szerintem itt érdemes nézelődni. Régi Swift Klub, ilyen is van...
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Egy tag ajánlott nekem holmi tuning hengerfejet.
Namost nem sokat értek ezekhez a dolgokhoz, de a hengerfej- és -tömítés valahogy mindig a "gatyámatráköltöm" emlékeket ébreszt bennem, mintha drága mulatság lenne a cseréje. Avagy nem? 20k-t megér? Házilag ki lehet cserélni?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Sandrew #7698 üzenetére
Nincs vele semmi gond... csak kaptam egy ajánlatot, hogy 20k-ért kapok tuning hengerfejet a vasra. De nem tudom ezt a cserét házilag lehet-e kivitelezni, mert úgy tudom ez nagyműtét.. azaz ha azt hallom hogy egy autó hengerfejes, akkor az általában költséges javítást jelent.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Miért én tavaly decemberben 92.000km-el vettem és 1995-ös autó Csak mi ismertük az előéletét, meg a tulajt. Ezért is sajnálnám ha meg kéne válnom tőle, mert tip-top. És lehet, hogy kifogok egy hulladékot.
Meg meg kéne tanulni rajta alap dolgokat szerelni... Pl. most már tudom a futómű felőli sípolást hogy kell megszűntetni, ehhez hétvégén leszedtem az eslő két kereket és állítottam a féktárcsa védő lemezen. Most vettem le magamtól életemben először autó kerekét pl. Richtig, hogy először rosszul csináltam:1. felemeltem az autó bal elejét, persze okosan behúztam a kéziféket, hogy ne guruljon el (a szabály azt kívánna, hogy valami éket is tegyek a hátsó gumik elé-mögé)
2. elkezdtem kilazítani a kerékcsavarokat, de nem ment mert forgott a kerék.
3. beraktam 1-esbe. Így se volt jó, mert légkulccsal jól meghúzták és mozgott az egész autó
4. rájöttem, hogy ha leeresztem a földre és ott lazítom ki a csavarokat, úgy könnyebb. Találtam egy méteres vascsövet erőkar hosszabbításnak és megtaláltam vele a helyes irányt (megnéztem, szerencsére nem nyírtam el a csavart és a menetet azzal a fél fordulattal amit még ráhúztam elsőre.
5. bal első kerék le, védőlemez megnéz, hát ez elég távol van biztos nem ez a hibás. Na jól jönne még egy emelő, hogy megnézzem a másik oldalt is. Nem volt.
6. bal első kerék fel, csavarokat kézzel rá, leereszt.
7. jobb első kilazít, eleje felemel, kerék levesz, itt már kicsit kellett igazítani a védőlemezen.
8. kerék vissza, leereszt
9. mind a 2 kerék készre csavarozása, erőkar nélkül, mert nekem egy nálam sokkal okosabb ember azt mondta azért ilyen hosszú a karja ezeknek a kerékkulcsoknak, hogy ne lehessen túlerőltetni, túlhúzni. Pl. kamionnál ki van kötve, hogy 1m-es erőkar és 50kg nyomóerő.De pl. olajat már cseréltem, olajszűrőt is. De kereket most először. De tényleg igaz a mondás, a legjobban akkor tanuljuk meg a dolgokat, ha saját kútfőből jövünk rá a hogyanra és tapasztaljuk meg.
Ha én a közelébe kerülnék a hengerfejnek
De következő autónak valami erősebbet akarok, fürgébbet, nem is feltétlen papírkasztnis száguldó koporsót.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Gondoltam kicserélem az első féktárcsákat (van már vagy 1 mm peremük és tiszta rozsdák... de fognak és nincs hangjuk). Ezt meg lehet oldani házilag? A fékolajat nem kell leereszteni ugye? Mert valamiért úgy emlékszem, hogy fékcsere után "ki kell pumpálni a rendszert"? (nem cseréltem még féket )
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
De a legérdekesebb, hogy olyankor nem fékezek... így nincs elképzelésem arról, hogy okozhatja a féktárcsa/fékpofa a jelenséget. De a szerelőm is erre gyanakodott, hogy ha nem a lemez akkor a fékkel van a gond.
Új:
Szegény piros gyöszömet sokkal többet használom mint az előző tulaja, így gondolom 10 hónap után csak bemozogják az alkatrészek magukat Tehát most már ilyen nyihogó-vinnyogó hangot hallani elölről akkor amikor olyan úthibákon megyek keresztül amik kicsit igénybe veszik a futóművet. Több helyen olvastam már a fellazuló nyikorgó védőlemezről...www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
szerintetek hány megveszett lovat tolna alám még ez a mod?
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz h1n1_900 #7748 üzenetére
Dehogyis az enyém. (Nem olvastad a kép felett a szöveget? )
Amit linkeltem, ahhoz itt található több kép.Érdekes egyébként, hogy mióta megvan (tavaly december) még egy darab képet se csináltam róla semmivel. Illetve de, amikor lefénykpeztem milyen hangkeltők mennek a műszerfal alá gyárilag.
Hétvégén majd bepótolom ezt is
Meló után vár rám megint 1,5 óra út Debrecenbe, iddogálunk majd a barátokkal.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Köszönöm a részletes leírást, megint okosabb lettem. A sportlégszűrő-betét olajozásáról konkrétan még nem is hallottam...
Most érkeztem haza Debrecenből, 7végén szétcsaptuk magunkat a barátokkal, de a képeket meg fogom csinálni. Igazán zavaró ez a menet közbeni sípolás, 50-60 km/h között, lakott területeken különösen bosszantó. De érdekes módon nem láttam, hogy bárkit is érdekelt volna, kívülről vajon nem ilyen hangos? Bal oldalról jön, szerintem a bal első féket fogom cserélni. Illetve akkor már mindkettőt (jobb-bal). Így volt olyan, hogy kicsit cikk-cakkban mentem az úton, hogy ne sírjon.
Ejj.. öreg autó ez már azért látszik, meg főleg, hogy papírból van hajtogatva:
eddig bukkanókon, gyűrődéseken, úthibákon csendben tette a dolgát a futómű, most már viszont egy nyekegő hang is megjelent a rázkódáskor. Döglődik a lengéscsillapító? (Nem érzem, hogy pattogna, azt mondta a szerelő, hogy azt akkor lehet észrevenni. Bár még nem is tudom milyen érzés, ha pattog, úgyhogy nekem aztán mondhatja... )Alvázvédőzni lehet nem fogom idén, a telet kénytelen lesz így kibekkelni, mert kell a pénz tandíjra :/ Ha marad, akkor megkapja.
www.vakbelmutet.hu
-
-
Cheesy
őstag
válasz zolisx4 #7775 üzenetére
g4besz & zolisx4:
Nehogy komolyan vegyétek már
Ez olyan mintha egy trabantot akarnék tuningolni (mondjuk van olyan elvetemült aki azt is megteszi). Chippeltessem? Szerintem ebben még az sincs, karbis motorhoz lenne?1995-ös évjáratú 1.0 GL-em van, megszámoltam és nem találtam benne többet 3 ujjnyi hengerecskénél, a negyedik lehet letört mikor a kiszedték a kindertojásból és belerakták a motortérbe
Úgyhogy ezek csak holmi perverz gondolatok részemről párosítva a hozzá nem értéssel
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz zolisx4 #7781 üzenetére
A hideget megérzi, ma volt az idei tél elején az első nap, hogy nem indult be elsőre (4-5-6-ot mindig forgat), második indítózásra egyből beröffent.
Akksit kéne cserélnem? Gázt nem adok indításnál, mert a szerelőm azt mondta hosszú távon elállítódhat az adagoló(?)...www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Pedig ma reggel csináltam videot a hidegindításról mobillal, felraktam G+ -ra, de nem tudom kihámozni a video direkt linkjét, hogy más is megnézhesse, tecsőre meg nem akarom felrakni.
Ha tegnap nem az lett volna a sorrend, hogy meló->gó haza->maszek estig akkor még le is fényképeztem volna. Na de majd mawww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Íme a video a ma reggelről.
a jelszó: phuserNem kicsit szar a minőség, az ilyen téren egyébként sem remekelő ZTE Blade telefonommal készült Ja és ez történelmi pillanat, ezek az általam először készített kép(kockák) a gépezetről!
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Nálam bizonyos tempójú gyorsításnál az 1-es mintha beragadna, szabályosan ki kell tépni. Próbálkoztam visszakuplungolni, játszani vele, de elenyésző sikerrel. Szerintem a szinkronnal lesz valami, máskor meg vajpuha, nincs gond vele. Csak az 1-es fokozat ilyen.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Davidof92 #7869 üzenetére
nekem most látványosan megemelkedett a fogyasztásom ahogy bejött a hideg idő:
5,33 -> 5,71 -> 5,69 -> 5,91Hát ha még elő fogom venni a téligumit..
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Sorry my bad...
Valamiért úgy emlékeztem, hogy a VEMS az amit a rallysportban alkalmaznak amikor -leegyszerűsítve- annyi üzemanyagot kap a motor, hogy nem tud rendesen elégni és a felforrósodott kipufogóban gyullad be a kipufogógáz.
Közben utánanéztem és ez az ALS.
Ne üsd emiatt falba a fejedwww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
kolléga hasonlóképp közlekedik a GTD Golf III-jával. Jó motor, húz, turbós, de ő szentül meg van győződve arról, hogy egy dízelautó az ne forogjon. Így már százezreket költött a motorra, felsorolni sem tudnám miket cserélt rajta.Úgy gondoljuk a ""kímélő"" vezetési stílus tehet róla.
www.vakbelmutet.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen