- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
Sziasztok!
Valamikor május körül esedékes lesz az autóvásárlás, erős versenyző a Subaru XV. Illetve a Forester is, de az XV méretben elég lenne. Illetve olcsóbb is, adott pénzért fiatalabbat/kevesebbet futottat találni. 2 literes dieselt nézek, a szívóbenzin szerintem lusta lenne, szeretek dinamikusan vezetni.
Kár, hogy nem árulták 2.0 benzin turbóval.Németországból hoznám, egyrészt nem bízok az itteni eladókban (Románia), másrészt a választék nagyon gyér.
Viszont: ami eltántorított, az az Auto Bild tartóstesztje.
Röviden összefoglalva a lényeget, azaz a problémákat:
- 100000 km alatt az 1. és 3. henger dugattyúinak a széle megolvadt, fel is szántotta a hengerfalat. Feltehetőleg hibás befecskendezés miatt. Denso injektorok. Feltehetőleg még néhány ezer km után k.o. a motor. Érdemes megnézni a cikk galériáját.
- 52000 km - elfüstölt a kuplung, a végén (100000 km) az új kuplung is a végét járta már
- ropogó vezetőülés, kb. féltávnál jelentkezett. Az üléshuzat nyúlik. Az ülésfűtés fűtőeleme elmozdult.
- hamis, alaptalan hibajelzések a műszerfalon
- érzésre 2x annyi a km benne, a sok műanyag mozog és kellemetlen hangokat ad ki
- nem megfelelő korrózióvédelemEz egy elég szomorú hibalista, egy Daciában nem romlik el ennyi minden 100000 km és 2 év alatt
Főleg azért szomorú, mert az XV (meg a Subaru úgy általában) nem egy olcsó autó. Meg ugye Subaru == megbízhatóság...A 2.0 D egyik bug-járól tudtam (főtengelytörés, 2011-ig), de ez a leolvadó dugattyú azért durva.
A tesztelt autó ugye 2012-es volt, én a 2013-2014-eseket nézegetem. Vajon javítottak ezeken a problémákon? Infót nem igazán találtam erről, US fórumokon talán lenne, de úgyis különböznek az autók piactól függően.
Üdv
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
+ Parci
Kár, pedig tetszett volna a 350 Nm. Illetve a kínálat fele kiesik dízelek híján.
Az az érzésem, a Forester XT-nek elég sok lenne a fenntartása, startból az éves adó+bizotsítás legalább 75e Ft-tal drágább lenne, s a többi, éppen csak picivel drágább tételekkel már érezhető lenne a különbség.
Bónusz: Forester SH-ból Németországban nem árultak XT-t, csak az újabból 2013-tól, de az már sajnos nem fér bele a keretbe.Amúgy jól látom, hogy az XV gyakorlatilag egy körbeműanyagozott és magas futóművű Impreza?
Ezek a CVT váltók megbízhatóak? A 2.0 benzinesek háromnegyede mellé ez a váltó van. Karbantartásáról van infó? Vagy a hivatalos eztnemkellcserélni? Próbáltatok ilyent, mennyire idegesítő/megszokható?
(lassan rájövök, hogy túl sok kritériumom van:
-max. 4-5 éves, 15k Eur körül (picit több lehet, de inkább ne)
-legyen nagyobbacska 5ajtós, inkább kombi;
-legyen összkerekes, minél kevésbé FWD orientált, annál jobb;
-ne legyen nagy, 4.5 m hosszba jó lenne beleférni, nagy autóval csak a saját bajom gyűjtöm meg városban;
-legyen értékelhető hasmagassága, nem szeretem a hangot, amikor az autó alja hozzaér valamihez
ebből vagyok leginkább hajlandó engedni
-min. 140-150 lóerő, persze nem 2 tonnás autónál - itt egy 2.0 turbó benzin lenne az ideális
-értékelem a boxermotort, Subaru AWD-t )Szép estét!
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Qru és Parci
Először is köszönöm a válaszokat!
A dízel/benzin kérdés különösen nem zavar. Kb. évi 10k km-t használom az autót, ennek nagyrésze városon kívül, hétvégén. Hétköznap inkább tömegközlekedem. Néha azonban muszáj bemennem a belvárosba autóval. Ha dízelt vennék, akkor azt a karakterisztikája miatt venném, itt hegyes-völgyes vidéken nem árt a sok nyomaték. De mivel a Subaru dízelek nem sikerültek jól, ezért marad a benzines ebből.
Alapvetően nem SUV-t keresek/kerestem, nem kell a magas karosszéria (nagyobb légellenállás, jobban belekap az oldalszél, jobban dől). Inkább egy emelt aljú kombit. Ami pl. a második (SG) Forester. Abból 2002-2005 között volt 2.0 turbós (177 LE), az lenne az ideális, ha kb. 10 évvel később gyártották volna őket...
Aztán ha már Forester, akkor nézzünk újabbat, aminek a helyzetét motorügyileg szépen leírtátok.
Nem annyira SUV stílusú autó, hanem emelt (majdnem) kombi (na jó, hatch) az XV.Amúgy nem akarok 2000 ccm-nél nagyobb motort, ugyanis itt csak az adó eléggé elszáll a lökettérfogattal:
2000 ccm: kb. 209 lej / év (~14230 Ft)
2001 ccm: kb. 836 lej / év
2500 ccm: kb. 1045 lej / év (~71151 Ft)
Ezt, és a biztosítás felárát inkább költeném turbófelújításra vagy cserére (már ha kell), és a turbós motor karakterisztikája még szimpatikusabb isA Foresterre visszatérve: a mk3 (SH) 4.56 m, az még monjuk belefér, 6 centi nem a világ vége, de 4.80-4.90 azért nekem overkill lenne. A lényeg, hogy egy pár sílécet/biciklit is be tudjak dobni az autóba, arra meg már az XV is elég nagy.
Szerintem ki fogok próbálni egy 2.0 szívó Forestert és/vagy XV-t, hátha nem tűnik majd lomhának! Bár a 10.7 mp-es 0-100 nem egy rakéta...
A Volvo XC60 tetszik, illetve a V60 CrossCountry is, de elég drágák :/ Illetve mostmár játszik az Octavia Scout és a Yeti is. Szoktam olvasgatni a Milyen autót vegyek topicot, ha nem jutok döntésre, jelentkezem ott is
Üdv
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Lomhaság téma: ami hasonló (teljesítmény, összkerékhajtás, tömeg) autót vezettem:
1994 Audi A6 2.6 V6 Quattro, 150 LE, 1540 kg
2016 Opel Mokka 1.4T 4x4, 140 LE, 1445 kgMindkettő élhetőnek tűnt, bár az aszfaltot egyik sem szedte fel. Igaz, az Audi kb. Euro 2-es, a Mokka motorját meg túrbó(cska) fújja
Az átlagos forgalmat (országúton) gond nélkül lehetett velük előzni. Bár egy 2.2-es, 177+chip-es Toyota dízelhez képes reumás tetűnek hatott mindkettő. Még bízom a 2.0 szívóban!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Jó ideig egy szívódízel Renault Kangooval közlekedtem (65 LE, kb. 20 sec 0-100). A forgalom ritmusát lehet vele tartani (kivéve autópályán, ha nem üres az autó, egy nagyobb dombon 90-re visszalassul, bármelyik sebességfokozatban ). Az előzéseket lendületből lehet abszolválni, másképp nem igazán. Ami viszont fárasztó, az lesni, hogy mikor kell lendületet venni. Tiszta strategizálás az átlagos közlekedés is
Ehhez képest persze a 10.7 sec is gyors
A 2-es Forester nem gondoltam volna, hogy olyan gyenge (törés szempontjából), azért a 2000 utáni autók már elfogadhatóak szoktak lenni.
A turbós motort pont ezért, a korán ébredő nyomaték miatt szeretem: nem kell minden domb előtt, minden előzésnél, gyorsításnál visszaváltani. Alacsonyabb fordulaton is van elég teljesítmény. Illetve pörgetve sem gyenge ám.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
-
mmcc02
tag
Eddig amivel találkoztam, és emlékszem:
- ajtón, az ajtózseb mögött gomb (kb. mint egy ablaklehúzó)
- simán nyitni a tankajtót, központi zár zárja (vagy kulcsos a belső dugó? már nem is tudom)
- tankajtó szélét megnyomva kinyílik, központi zár zárja
- direkt a kulcs nyitja a zárat (ajtó és kupak egyben)
- ÉS a Matizban van egy karocska/fülecske kb az ülés és a küszöb között. Hasonló, de azért nem lóg így bele a lábtérbe. vagyis én oda még szőnyeget tennék.* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
-
mmcc02
tag
Üdv!
Pár hónapja érdeklődtem az XV-ről, most meg is lett az új vas
2012/09, 2.0 benzin, 60k km, Comfort felszereltség.
Eddig tetszik a gép, bár van néhány hiányossága: nincs komfortindex (wtf, 12+ éves Golfban is van), a könyöklő nem állítható, és picit hangos autópályán (pl. Opel Mokka azonos tempónál határozottan csendesebb). Ja, meg hiányzik a turbó róla
Tetszik az összeszerelési minőség, az AWD (eddig csak körforgalomból kifele próbáltam, állat, hogy nem csavarja ki a kormányt a kezemből, meg hogy kanyarodik és gyorsul, nem radíroz), és a futómű/kanyarsebesség (főleg ahhoz képest, hogy 20+ cm-re lebeg a föld felett). Meglepően jól fogyaszt, az elmúlt 2000 km átlaga (80% autópálya átlag 130-cal, a többi országút) 7.4 liter / 100 km.
Amit kérdezni is szeretnék: mit kell, és mikor cserélni, az alap olaj+szűrők kombón kívül? Tehát a standard karbantartás
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz Sub-ZeRo #838 üzenetére
Itt Romániában februártól eltörölték (többek közt) a beiratási/környezetszennyezési illetéket, ez régi és környezetszennyező autóknál elég durva volt (pl. 2002-es, euro 3-as dízelmotoros autóra kb 900 Euro, ami durván a fele is lehet autó árának!). Most, hogy ez nincs, rengeteg autót hoznak be külföldről.
Ezt az illetéket minden 2007 utáni autóra ki kellett fizetni egyszer, vagy vásárláskor (új autóra is!), vagy az első tulajdonosváltáskor. Emiatt most nagy a gyúródás a hivatalokban, mindenki most veszi nevére a régebben vásárolt autóját. Nekem sem lesz rendes rendszámom vagy 2 hónapig, csak ez az export-, vagy ideiglenes, azelőtt ugyanis nincs szabad időpont.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Köszi!
Sajnos eléggé koszolódik, kb. mint a fekete. De nem nagyon tudtam szín szerint válogatni, ez sikerült
Amúgy ez az autó arrafele tipikus anyukaautó, ebben is 2 gyerekülés volt, és maggassarkú cipők nyomai.Németországból, Bayreuth környékéről hoztam. Itthon egyszerűen egyetlen darab eladó benzines sem volt, s ha már utazok, akkor meg sem állok Németországig. 2 autót sikerült megnézni, ami jónak tűnt, képről, nem török/bolgár árulta és kézi váltós volt, ez volt a jobb állapotú. így is 300 km-re volt a két autó egymástól! Arrafelé is ritka darab. mobile.de-n azt hiszem nem volt fenn, autoscout24.de-n találtam.
Most léptem át a 60-at, akkor amint időm és energiám engedi, intézkedem a váltó/diffi olaj cseréjét illetően. Érdemes márkaszervizbe vinni, vagy pék is boldogul vele? Itt egyéb Subaru szakszerviz tudtommal nincs. Olaj 3000 km-e volt cserélve. A fékfolyadékot és a benzinszűrőt megnézem, voltak-e cserélve.
A vezérléssel kapcsolatban: ebben az új FB20-as motor van, ami tudtommal láncos. Ezt gondolom nem kellene cserélni
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Üdv!
Vettem az XV-be egy szett (elvileg) méretpontos gumiszőnyeget. Tudom, csúnya a gumiszőnyeg, de praktikus, és szinte fáj sáros lábbal összetapodni a rendes szőnyeget.
Mit gondoltok, érdemesebb mindkét szőnyeget (gyári szövet + rá a gumi) betenni, vagy kivenni a szövetet, és csak a gumit benne hagyni?
Egyéb: Abszolút értelemben is stabil az autó, nem csak a hasmagasságához képest. Kanyarban nem a tapadás fogy el a gyengus négyévszakos gumikkal, hanem nem merek gyorsabban menni, mert nem látok be eléggé a kanyarba. Alig várom a kanyarokat, előre vigyorgok!
A fogyasztás kapcsán kellemesen csalódtam, eddig BC szerint 7.4 l / 100 km az elmúlt 3000 km-re. Igaz, nagyrészt autópálya és országút volt (max 10% város), de végig klímával és elég gyakran pörgetve, padlógázon előzve.
Subarut a népnek!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
+ (#909) Qru
Köszönöm!
A kis XV jól kezeli a földutakat, nem kell állandóan attól tartani, hogy min akad fel. Egy rövidebb 1. fokozat és/vagy egy felező néha jól jönne, egy nagyobb dombra csak lendülettel lehet felmenni, 1000-1500-as fordulaton nem feltétlenül van ehhez elég ereje.
Alig várom a telet
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Igen, egy turbónak én is örülnék. A motortérben ott a helye
Mentem vele puha homokban, utólag néztem, hogy a gumik oldalfala félig homokba süllyedt, de akkor is magabiztos volt(am én).
A hétvégén költözés, eddig úgysem volt megpakolva rendesen, de lehajtott hátsó ülésekkel eléggé rendben van a raktér méretileg. Ezután garázsban fog lakni Zubi
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Szeretem az AWD-t, simán aszfalton kanyarodáskor is érzem, hogy nem annyira alulkormányzott, mint az elsőkerekes kis SUVk De lehet, hogy a normális hátsó futómű is számít.
Még a gyári négyévszakos gumi van rajta, de ez az utolsó szezonja, nyikorog aszfalton ha kell, ha nem.
Köszönöm! Egyelőre jó lesz ez, nincs róla rendes képem
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Qru!
Kitöltöttem az rpm táblázatot
Picit furcsállom, hogy az XVben (és Imprezában, mert feltételezem, hogy ugyanolyan a sebességváltó) hosszabb a 6. sebesség, mint a tiedben, amiben a motor is erősebb . De lehet, hogy a végáttétel hosszabb, kettesben 100+ km/h fölött tilt
Igaz, BC szerint az átlagom 7.4 l/100km, kevés várossal, autópályán 120-130as átlagsebességgel és országúton dinamikusan (értsd engem nem igazán szoktak megelőzni, én szoktam másokat) közlekedve, szóval annyira nem bánom a hosszabb váltóáttételeket.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
-
mmcc02
tag
válasz filatis1 #1082 üzenetére
Amikor az XV-met kerestem, két autót próbavezettem egymás után. Ugyanaz a felszereltség, ugyanakkora kerekek, az egyik fél évvel idősebb és +15k km-es volt. DE a kormány lényegesen nehezebb volt, és a féket is jobban kellett taposni. Hogy ez min múlik, azt nem tudom.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Soha nem vezettem eddig egymás után két ugyanolyan autót. De ja, az jobban le volt strapálva, érződött a sebességváltón és a kézifékkaron is. Meg a futóművön, mert az autó jobbra húzott. És ezt egy Subaru szalon árulta Németországban
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Igen...
Amúgy az XV arrafele tipikus anyukaautó, az enyémben is csemetéket hordtak, látszik a gyerekülések nyoma pl. az isofix csatlakozókon. Meg a magassarkú cipőé a küszöbön
Alig várom a telet, felkerülnek a 16-os kerekek (lemezfelni) a 17-esek helyett, remélem, hogy kényelmesebb lesz, kevésbé fogom érezni a krátereket az utakon. Illetve lesz értelme az awd-nek, s nem csak a körforgalmakban
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Üdv újra! Rég jártam erre
Kezdenék is egy kérdéssel: Subaru viszkós AWD-vel és ESP-vel mi a teendő alulkormányzottság és túlkormányzottság esetén? A múltkor egy kanyart picit túl gyorsan kezdtem, de végül sikerült az útról nem leesni
Elsőkerekes, ESP nélküli autón nevelkedtem. Na Zubi nem úgy viselkedik, ahogy megszoktam. Elsőkerekes autóval magabiztosabb voltam, az gázra legalább egyenesbe húzta magát
Zaj témához: Zubi (keretes ablakok) határozottabban hangosabb autópályán mint pl. egy Opel Mokka. Simán van 2-3 dB különbség. Vegyesen szél- és menetzaj, bár annyit nem járok autópályán, következőben jobban megfigyelem.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Igen, a kapaszkodás megvolt, a többi intuícióból
Egyáltalán nem bánom a nagy tükröket.
A Subaru amúgy jól nyomja a modularizálást: a 4es Foresteren is ugyanezek a tükrök vannak. Meg a műszerfal is kb. ugyanaz, mint az Imprezában/XVben. Illetve hátulnézetből a hátsó lengőkarok is ugyanúgy néznek. Egyre inkább az az érzésem, hogy a 2 autó műszakilag ugyanaz, csak a Foresternek magasabb és hosszabb a karosszériája. Majd utána kellene nézzek a cikkszámoknak
Zubit fóliázott hátsó ablakokkal vettem, szerintem gyári. Kilátni úgysem lehet (emelkedő övvonal, ereszkedő tető), meg tolatókamerám is van, szóval nem zavar. A forgalmat a belső tükörben is gond nélkül látom. És nyáron mintha nem melegedne annyira fel az autó. Szóval csak ajánlani tudom a fóliát (pedig szeretem az akvárium-autókat is )
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Ez az egyik kedvenc képem a témában:
A téli kerekeim nekem is 16''-os lemezfelnik, majd dobok be képet róluk (meg az új téligumikról, az is mostanában következik). Legalább nem kell annyira vigyázni rájuk
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Igen, egy kicsit figyelmesebben olvashatta volna a prospektust
Amúgy meg nem értem, hogy miért nem árulják 2.0 turbóval. Nem kell a Forester XT 280 vagy hány lova, elég lenne kb 180-200. A nyomaték hiányzik alulról-középről, mert nem annyira standard use case mindig 4000 és rev limit között tartani a motort.
A váltó nem tudom, hogy élőben milyen, még sosem ültem CVT-s autóban. De az alapötlet, hogy a motort mindig a pont szükéges teljesítményhez tartozó fordulatszámon tartja a váltó, az tetszik. Nem pörgeti fölöslegesen, és szerintem túl alacsony fordulaton sem erőlteti.
A középső diffi az úgy tudom, hogy számítógépvezérelt, többtárcsás kupplung, alapból 60/40 nyomatékelosztással. Olyasmi lehet, mint ami a régi automatákhoz tartozik.
A régebbi Subarukon egyéb diffizár (adott tengelyen levő kerekek közt) ha nem tévedek nem volt, ehhez képest a fékezgetős már valami
Amúgy ja, a boxer rumblet tudnám én is hallgatni. Ha volna...
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Üdv!
Nemrég felkerültek a téligumik Zubira, 215/65 R16 a gyári-nyári 225/55 R17 helyett. Szépen hajókázok át a csodás minőségu utakon Holnapra havazast jósolnak, hátha kipróbálhatom a gépet hóban is végre.
(autómosás ezután következik)
Megint tudatosult bennem, hogy nincs pótkerekem. Persze, bedobhatnék egy nyári kereket a csomagtartóba, de az fele a térfogatnak, s így sincs sok hely. Adja magát az ilyen space saver keskeny kerék. Igen ám, de nem találok a környéken az autómra passzolót. Ausztrália, USA (esetleg UK, ahonnan nem szállítanak). A vám miatt (nem szeretem a vámosokat és az utánajárást) ezek kiesnek.
Egy nem pontosan megegyező átmérőjú/kerületű mankókerék jó lesz nekem? Akár párszáz kilométert is kellene menni a pótkerékkel egyhuzamban (péntek este a hegytetőn nem igazán találok gumisműhelyt). Attól tartok, hogy tönkremenne a (középső) diffi.
De nehéz lett volna helyet szorítani a csomagtartó alatt a pótkeréknek...
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz Petester #1648 üzenetére
Üdv újra!
Beszéltem velük. Van pótkerék, de kb 63-64 cm az átmérője. Az autó kerekeinek átmérője 66-67 cm. Sajnos pontos méreteket nem adott, nagyon sietett valahová. Annyit mondott, hogy 18-as a felni.
Szerintetek ez jó lesz nekem, vagy ez a ~5%-os eltérés tönkrevágja a diffit?
@Parci: jobbulást!
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Köszönöm szépen!
Egy kis matek:
a gyári mankókerék (125/70D17) átmérője kb. 607 mm
a gyári rendes kerék (205/55R16) átmérője kb. 632 mmItt is nagyjából ugyanannyi a különbség (arányaiban), mint az enyémnél lenne. Ezek szerint olyan 4-5% eltérés megengedhető (max 80 km/h-nál).
Azért még megérdeklődöm a pontos méreketet
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Nem tervezek hobbiból a pótkerékkel közlekedni, de mégis jobb, mint a trailert/havert várni Majd figyelek!
(#1765) Petester
Amit itt számoltam, az Qru Imprezájára vonatkozik, az én autómon a gyári gumik 225/55 R17 méretűek. Még nem sikerült megtudni a mankókerék méreteit.
A csomagtérpadló alatt csak egy mankókeréknek van hely. Most hosszabb utak előtt bedobok egy kereket a másik szettből, de a csomagtér 1/3-át elfoglalja. A pótkerékzsebben tartok egyéb cuccokat is (háromszög, mellény, vonóhorog stb) tehát szerintem a mankókerék is a csomagtartóban fog hányódni. Csak fele annyi helyet fog foglalni. Majd még meglátom.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Üdv!
Rég jártam erre Egy kis status update következik.
Sikerült pótkereket szerezni, még kb. novemberben.
Voltam néhányszor a Madarasi Hargitán Zubival (kb. 12 km havas, jeges, köves - és saras, ha nincs elég hó - út), nagyszerűen viselkedik hóban. A legmeredekebb részen is gond nélkül elindultunk. Hóláncot eszembe se jutott vinni, első/hátsókerekeseknek kb. kötelező. Főleg friss hó esetén. Az ESP szeretett rendszeresen villogni
Apropó ESP (vagy VDC, vagy minek hívják Subaru nyelven). A kikapcsolás neki nem azt jelenti, mint nekem. Az autóval kikapcsolt ESPnél sem lehet egészségesen keresztbe csúszni, kb 10-15fok, és máris darál es rángat vissza egyenesbe, persze közben villog össze-vissza. Úgy néztem, hogy csak annyit csinál, hogy elpörgő kerekeknél nem veszi el a motorerőt, csak a fékkel imitál diffizárat. Kicsit csalódtam. Tudjátok, az az érzés, amikor végre megvan a tökéletes kanyar és sebesség kombinációja, de az autó azt mondja, hogy nem. Persze, vegyek STI-t, azzal lehet...
Lassan-lassan eljön az olaj és szűrők cseréjének ideje, meg mintha valami kopogna a futóműben. Csak random, halkan, amikor lassan, fékezve, élesen kanyarodok. Eseménytelen az elet Zubival, igaz, május óta csak 10000 km szaladt bele, 90% városon kívül.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Szerintem a mérés nem OK. Egyrészt hiányzik 40 Nm (a görbe szép!), másrészt ennyi hajtási veszteség nem lehet valós. A középső diffi ebben nem egyszerű mechanikus, ahogy mondják: awdwiki
Ha auto módban volt, akkor simán átverhette a padot.* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz outsiders #2412 üzenetére
Az FB20 6500nál tilt, nem engedi a fordulatszámmérőt a piros mezőbe. 4000-től tiltásig jól megy érzésre. A hosszú váltó miatt nekem is olyan 140-145 körülig megy 3.ban.
Az STIban rövidebbek az áttételek, mint az enyémben, ráadásul 2x olyan erős. Egyrészt örvendek a hosszú váltónak (fogyasztás + motorzaj), másrészt nem annyira (gyorsulás, illetve hogy sokszor csúsztatott kupluggal kell bevegyek egy-egy élesebb kanyart városban, mert 1.be visszarakni még nem lehet, 2.ben pedig ~1500-1700 alá esik a fordulatszám, amit a motor nem szeret). Egyszer ki fogok próbálni egy CVT-t
Nálam ekkor tilt:
1. ~ 50-55 km/h
2. ~ 100-105 km/h
3. ~ 140-145 km/h
4. ~ 180-185 km/ha 3. és 4. nem biztos, nincs minden nap alkalmam kipróbálni.
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz outsiders #2432 üzenetére
Örülj neki, amíg nincs
Néhány kellemes élményt tudok mesélni, egy 14 éves, 110k km-t futott, megkímélt, családi autóról (igaz, Renault). Mind az utolsó 2 évben történt, azelőtt (80k km-ig) kb semmi sem történt.
1. a motortartó bakok elöregedtek. Nem nagy probléma, de az autót csak el kell vinni szervizbe. Normális szerelőt edig egyet találtam (kb 5ből), itt ez rulettezés.
2. valamelyik injektor mellett random spriccelt ki a gázolaj. Persze a szerelőnél nem csinálta. De szép látvány a gázolajban úszó motortér egy-egy hosszabb emelkedő után. Az utastérben is szagoltuk eleget.
3. Nyáron, a 40 fokban a gyári féltengely gumiharangja elrepedt. Persze 200 km autópályás menet alatt az összes zsírt kiverte. Csere gyári újra. Eltelik párezer kilométer, a zsír új féltengely gumiharangja kiszakadt. Mire észrevettem, már mindegy volt neki. Ment bele utángyártott. A másik oldalon is csak egy fél évvel bírta tovább a gumi.
4. Mosás után random bezárta magát az autó. Beázásnak nyomára nem akadtunk.
5. Random csöpögő tömítések (karter, szelepfedél, sebességváltó háza). A víz is csöpögött néha. Felemelő élmény kiállni a garázsból és nézni, hogy megint mi folyik a motortérből.
Legalább a rozsda nem ette
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest