- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Szia.
Hát nekünk is volt 120-as ahhoz sajnos hozzászokhatsz, hogy meleged sose lesz benne.
Ez az előreviszem a hűtést az egész autót telerakom vízcsövekkel dolog, nem jött be a skodának.
Minden esetre amit meg kéne nézned az elsődlegesen a fűtéscsap.
Aztán ha jól tudom van benne egy hőgomba is.
Illetve úgy fogalmazok, lennie kéne benne egy hőgombának.
Ez is szabályozza a meleg víz keringését a rendszerben.Renault power
-
rob210
nagyúr
Az ötös váltód, ha megvan akkor 10e ért kicserélik.
A direkt szűrőt felejsd el.
Semmire nem jó, ha csak nem akarod tönkre tenni a kocsit.
Én is gondolkoztam egy időben rajta, de teljesítményben növekedés nem lesz (nem érezhető), a tisztítószerek meg drágák a direkt szűrőhöz.
Szóval én maradtam a jó minőségű papírszűrőnél, amit 3-4 havonta kicserélek.Renault power
-
ChRiS_RS
aktív tag
Nekem kicsit többért cserélték. ;) Fontos, hogy 1984-nél újabb legyen, különben a benzintankot is ki kell cserélni a kocsidban, ami már jóval macerásabb. Egy ötös váltót állapottól függően 15-től fölfelé lehet kapni. Nem elég csak a váltót cserélni, kell hozzá a rudazat és a kulissza is. Változás annyi lesz, hogy a 4. fokozat rövidebb, az 5. hosszabb lesz.
A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.
-
ChRiS_RS
aktív tag
-
rob210
nagyúr
Ahogy azt tanult kollégánk is írta.
A favorit motor az első tuningpont.
25.000.- kapsz bontóban.
No és amig a favorit motort csinálgatod. Addig is van mivel járnod.
Egyébként kovácsolt vas hajtókar, dugok, 200° fölötti vezérműtengely, polírozott hengerfej 1400köbcire tágítva. 4:2:1 polír leömlő, 50-es sport kipuffogó rendszer.
A motor kb 150.000.- áll meg a kipuffogó 60.000.- ezek olyan árak amiket merek ajánlani, tehát nem kókler szerelők, SKODA motorsportos szerelősrác.
Én is gondolkodtam rajta csak nekem sajna nincs rá pénzem.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Sorolom mit kell nézni.
Küszöbök, Hátsó kerékjárati ív, hátul a csomagtartóban a lengéscsillapítóknál.
Motortérben, hogy a vákumdobnál ne szivárogjon a fékfojadék.
Az önindító ne köszörüljön, ez sűrű gond.
Hideg legyen a motor amikor mész és indításkor nézd meg a kipuffogó füstöt,
kartelgázt. Aztán menet közben érd el a 60-as tempót és ott válts vissza 3 asba.
Ha csúnyán köhög a füstje szörnyű akkor ki van a motor.
Azt hiszem hamarjában ennyi.Egyébként van egy olcsó favorit amit csak fényezni kéne.
Renault power
-
Joci77
csendes tag
lehet hogy már későn írok..bocs
lehet látni hogy volt e vezérlánc csere(pakolásnál új sziló, inbusz csavarok fején is látszik ,hogy volt-e (serviz) ha elindítot mennyire hangos az az oldal + a szelepek milyen hangot adnak (szép egyenletes vagy valami digitális detroit diesel)
ja meg a motor felfüggesztés nél a kasznyi-n nem -e látható törés(horpadások) és az első lámpák és a sárvédő között -nem volt-e megtörve az kocsi eleje
kerék tetejét rángasd meg oldalról be-ki ha nem kopog jók a csapok
meg aztán van egy pár ha kell leírom... -
rob210
nagyúr
A belső világítás mindegyik ajtó nyitásánál szarakszik vagy csak a vezető oldali ajtó nyitásánál?
Mert ha csak egy ajtónál van vele gond, akkor azt a kis nyomógombot kell kicserélni ami ha kinyitod az ajtót akkor az ajtóhatároló alatt található.
Már ha benne van egyálltalán.
490.- alkatrész.
Ha egyáltalán nem világít akkor meg a tetőkárpitnál pattinsd le a burkolatot és nézd meg az izzót illetve, hogy van-e benne delej.A tolatólámpa kapcsolója lehet elszálva.
Ez a váltókulisszába van beletekerve.
Az egyetlen szivacs ezzel a dologgal, hogy ha ki kell cserélni akkor egy ügyes és gyors kezű ember csinálja, mert a váltóolaj el kezd kifojni abban a pillanatban ahogy kicsavarod a kulisszából.
Megtalálható a váltórudazat és a kulissza alja között.1290.- alkatrész.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Uram nincs jó hírem.
Az akumlátorod cellazárlatos.
Ezt a jelenséget minden autó produkálja nem csak a tiéd, ha meghal benne az aksi.
Egyébbként egy egyszerű dologgal ki lehet szűrni, hogy mi a baj.
Indísd be a kocsit és 4-5 perc alapjárat után vedd le a kábelsarut az aksiról.
Ha leáll akkor generátor, ha megy tovább akkor aksi.A másik jelenségre a következőt tudom mondani.
Ha benyomod a gázt nem csinálja, tehát kapcsolat van a sebességváltó és a motor között.
Ha benyomod a kuplungot akkor csinálja? Vagy ha spontán felengeded a gázt és alapjáraton gurul a kocsi akkor is csinálja?Ez azért fontos, mert ezzel ki lehet szűrni a kuplunghibát.
Szerintem egyébbként kinyomó csapágy lesz.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Ha te csinálod akkor 5400.- a lánc, plusz az olaj attól függően, hogy milyet veszel.
Ha valakivel csináltatod akkor alkatrész olaj plusz 10.000.- 15.000.- szokott lenni a szerelési díj.
Ez szerelőnként és területenként változik.De ez nem lánc lesz mert az nem kattog.
Azt megnézted már, hogy a generátor lapátkerekéhez nincs e beesve valami?
Én jártam úgy, hogy a frisslevegő bevezető csöve leesett és azt darálta alacsony fordulatszámon a generátor ventije.
Magas fordluat számon nem lehetett hallani mert ott nem darált a gyorsaság miatt.
Más ötletem így látatlanba nincs.
Hallani kéne milyen hang, meg hogy melyik oldalról elejéből hátuljából jön a motortérnak.
Lokalizálni kéne a helyet.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Ha fel tudod tenni és meg tudod feszíteni az ékszíjat akkor jó.
Nekem sokáig egy Bosch (Ford) generátor volt fent, mert az volt hama hama a kezem ügyébe.
Igaz egy fa ékkel volt megfeszítve.
Egyébbként egy bontóban 5-6e körül mennek a nagyon jó állapotú generátorok.Renault power
-
rob210
nagyúr
Na akkor kezdjük az elejénél.
Amikor megvetted az autót az első dolog az olaj csere gyertya csere légszűrő és olajszűrő.
Ha ezek megvoltak és kopog az autó meg felvillan a lámpa akkor bizony ott a baj.
Mármint a főtengejnél.Szerény véleményem szerint, ha pörög a motor akkor nem csinálja azt írod.
Tehát nem kapja fel az olajat a szivatyú.
Na most két dolog első:
- mássz be az autó alá előről és nézd meg az olajdeknit, hogy sérült-e benyomódás, ütés nyom van-e rajta.
Ez azért fontos, mert az "olajszivatyú" szívócsonkja ebben van és ha ez eltörik elgörbül, nem úgy látja el a rendszert olajjal ahogy kéne.- túl híg az olaj ahogy azt a szaki is állította, ez lehet azért mert régi, nem bele való, vagy azért mert az AC pumpa membránja átszakadt és beszivárog a benzin az olajba.
Azt hiszem mindent leírtam.
Ha lecseréled az olajat és nagyon sok híg olyan étolaj állagú olaj jön le akkor az AC pumpa beleengedi a benyót a motorolajba.Ami fontos ne járj sokat így az autóval , mert a nem megfelelő kenéstől a főtengely és a dugatyúk is kopnak.
Első az olajcsere.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Hozzá lett nyúlva a fűtési rendszerhez?
Ha igen akkor nézd meg mit hogy csináltatok.
Aztán meg kell nézni a termosztátot, hogy mennyi vizet enged a fűtőradiátorba.
Valamint a fűtéscsap állapotát.
Illetve, hogy ha belül elmozdítod a műszerfalon a karokat akkor azok simán mennek-e vagy erőltetni kell?
Ha nem igazán mozgatható könnyen, akkor a motortérből állítsd át a csapot kézzel.
A rudazatot húzd meg a motor felé.
Így teljesen nyitva van a csap, tehát ez a hiba kiküszöbölve.Aztán még egy fontos dolog.
Mivel elég nagy a hűtő télire ki szokták takarni a felét a hűtőnek hogy valami meleg jusson a fűtőradiátorba is.
Ha ezek nem oldják meg a dolgot, akkor folytatjuk.
De más hiba nem lehet.Renault power
-
rob210
nagyúr
A biztosíték táblát megnéztétek.
Nekem is volt, hogy nem működtek dolgok, kiderült a biztosítéktáblám volt összeégve.
Kicseréltem bontóban 1500.- volt a másik és minden flottul ment.
Bár nem írtad le mik a tünetek.A felicía műszerfalat én is bele akartam rakni.
Megoldható de rengeteg átalakítást és időt igényel.
A középső fűtéscsonkok máshogy vannak 4-5 cm a különbség, a kábelezést teljesen át kell alakítani, mármint a csatlakozókat le kell cserélni.Én a végén nem mentem bele.
Főleg akkor tettem le róla amikor megtudtam, hogy 23.500.- a felicia műszerfal bontóban.
A gyári árát le se írom, mert kiakadnál rajta.A kerék csapágy jó nagy szívás kiütőd meg szerszámod van hozzá?
Renault power
-
darius
tag
Ilyesmi tünet anno nálam is jelentkezett, annyi kitétellel, hogy felvillant az akksi jele, azaz csak olyan elektromos eszköz működött, ami gyújtás nélkül is elérhető. A biztosítéktáblán egy relét kellett kicsit megmozgatni, utaána helyreállt a rend, végül egy autóvillamosságis számolta fel a kontakthibát.
Kíváncsi vagyok, most milyen állapotú a kasztni, és mennyiért sikerül helyretenni? Nekem is már érik a beavatkozás, mert nyáron vizsgára kell mennie.
-
semetka
őstag
Hello.
Én most fotoztam le a műszereket hátulról mert ki volt szedve.
Remélem tudok segíteni.
üzemanyag óra
Viszont ha az égője nem jó sztem óra csere bár ha szétszeded az órát lehet h ki lehet cserélni, mert egy led van benne.==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
semetka
őstag
Ja tényleg neked favoritod van. Akkor szedd szét csak úgy tudod megnézni.
Csavard ki a km óra spirált az biztos. A csavarokat nem tudom honnan kell kicsavarni, én még nem ültem favoritban.==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
rob210
nagyúr
Na szia.
Ez a téma már volt tárgyalva korábban, de leírom újra.
Ahol a kilóméter óra van ott van oldalt két csavar a műszereknél a műszerfal oldalán belülről.
Ezt a két csavart kell kiszedned.
Utánna ha kiveszed a középső egységet amiben a fűtőrostély és az a pici tégla lap alakú tároló van, akkor ott lesz két csavar alul ami fogja a műszerfal felső borítását.
A másik oldalt is azt a kis műanyagot kiveszed amiben a 3 kapcsoló van (bal oldalt).
Alatta csavar.
Óvatosan megbillented a borítást és kicsabarod a kilóméterspirált.
Ezután az elektromos csatlakozókat kipattintod és már az öledben is van az egész műszercsoport.
Remélem érthető volt.
Renault power
-
lostsoul
csendes tag
én mindig bal oldalról nyúlok be a kmspirálhoz.tehát kiveszem azt a részt ahol a 3gomb van.és ott van egy kis rés a műszerfal mögé.kicsavarom ami a spirál végén van és kész.nekem így egyszerűbb.apropó,sokat könyített mindig a dolgomon ha műszerfal tetején lévő két csvart ami a műszerfalat tartja kiszedtem...aztán csak lekapod rola a kábeles dolgokat.remélem sikerrel jársz.
-
rob210
nagyúr
A szelepekkel biztos nincs baj.
Annak hangja van.
Ez gyertya lesz, de közel sem biztos, hogy ki kell cserélni lehet elég megtakarítani és beállítani az elektróda hézagát.
No és a benzin szintet, kell beszabályozni.
A co és a légkeverési csavarokkal kell majd baszakodnod, mert nagy valószínűséggel az állítódott el.
Szóval, ha kap benzint rendesen nem sokat nem keveset és a gyertya is be van hézagolva, akkor jöhet az elektromos trafó csere a kábelek lemérése és esetleges cseréje.
Valamint a rotor tisztítása, cseréje.
Ha ezek nem oldják meg akkor komolyabb baj van és menj vele szervízbe.
Azaz cseréltesd le a láncot mert elment a vezérlése a kocsinak a megnyúlt lánc miatt.
Bár ennek 0.02%esélyt adok.Renault power
-
rob210
nagyúr
Szia.
Még jó, hogy írtad, hogy cserélve lett a gyertya.
Az első és legfontosabb, a gyertyákat, vedd ki és állítsd be a hézagokat.
Ugyanis a gyári hézag nagy szar és ettől kezd rángatni az autó.
Nem elég a szikra a benzin elégetéséhez.Én ugyan így jártam.
Nem esküszöm meg rá da ha minden igaz akkor 7 re kell beállítani a hézagot.
Ha nincs hézagmérőd, akkor egy sniccerpengét tegyél be az elektródához, óvatosan ütögesd össze az kb. annyi lesz.(kisebbik sniccer a keskenypengés)
Renault power
-
csab89
csendes tag
üdv..
nekem is volt ilyen bajom a favoval, nálam az volt a bibi, hogy tul sok benzint kapott egyszerre és kevés levegöt és nem tudta hirtelen eldolgozni, mikor gázt adtál...
nem lehet h ez a probléma rob?Eladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...