- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
nagyúr
A generátor töltési feszültsége ugyan akkora lesz.
Maximum lassabban tölt fel teljesen.Hiszen az autó menet közben nem az aksiról megy, hanem a generátorról.
Ha beindítod az autót és leveszed a kábelsarut az aksiról, azon kívül, hogy szikrázik egy nagyot nem történik semmi.Tehát az, hogy mekkora aksit kell a generátornak töltenie menet közben az semmit nem jelent.
A nagyobb aksit lassabban tölti fel ennyi.Renault power
-
Darkmind
csendes tag
Helló!
Vettem 1 régi gyári Favorit tetőcsomagtartót, de nem tudom hogy kell feltenni.
A gumi tetősín alatt látok 1 gyárilag megjelölt pontot. Ezt a fedőt fémet átfúrtuk, mert úgy tudtam, hogy alatta menetet találok amibe be kell csavarni a csomagtartó rögzítő csavart, de most nem úgy tűnik, mintha ott menetes lenne. Esetleg egy önmetsző csavarral kell rögzíteni? Tudja vki, hogy pl. a gumiból le kell-e vágni egy kis darabot a rögzítés pontjánál, hogy ne gyűrődjön fel? Hányas csavarral raktátok fel a tartót? Létezik, hogy nem minden modellen van ilyen gyári tetőcsomagtartó pont? Ez egy 136 L modell.
A válaszokat köszönöm!
D. -
Darkmind
csendes tag
Hát igen, az összehúzható rendszerű használata világos lenne.
Aki nekem eladta, azt mondta, hogy a gumicsík alatt elhelyezkedő gyári furatba kell becsavarni. Akkor nem volt ott az autó, utólag meg látom ezt a perforált helyet, de nekem nem lyukas. Átfúrtunk egyet, de mögötte nem látom a csavarmenetet, igaz, nem látni nagyon bele. -
rob210
nagyúr
Nem nagyon nem!!!
Mi köze az alapjáratod rosszul beállított értékéhez az aksinak?
Mert hogy azt jól látod, hogy a "rángatózó" motor miatt villog a lámpa.
De annak semmi köze az aksihoz.
Valószínűleg terhelés alatt egyenetlen az alapjáratod, ezért egyenetlen a generátor meghajtása és így nem kap elég feszt a világításod ami az egyik legnagyobb fogyasztó a kocsiban.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Miota jár rendszertelenül a motor, amiota lejjebhűlt a levegő, vagy csak egyszer elkezdett vacakolni? Nekem nyáron 550, télen 750 az alapjárat, amint lehűl a levegő átállitom. 550-en is egyenletesen jár, termeészetesen a lápák kicsit pislognak ezen a fordulaton, de az normálisameddig meleg van, hidegben ez már kevés ennek a motornak, bár nem rángat,egyszerüen leáll.
A lámpák pislogását egyétrelmüen az alacsony alapjárat okozza. Ami a rángatást illeti a megoldás a magasabb alpjárat, karburátortisztitás és beállitás. ki kell pucolni az összes fúvókát, kitakaritani a karbi belsejét, majd ismét beállitani.Nem árt átnézni a gyujtást sem. Kitakaritani az elosztófedelet a ráégett kosztól esetleg ujra cserélni.
Ha kell pontos leirás a karbi beállitásárol, tudok küldeni.Az alpjáratot mindig üzemmeleg motornál bekapcsolt fényszoroval kell állitani, alapfeltétel a tiszta karburátor, megfelelő gyujtásbeállitás, jó keverékképzés, ezek nélkül bele se fogj, mert csak rosszabb lesz..
-
darius
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Egyszerü, bemelegited a motrot üzemi hőmérsékletre, meggyőződsz róla, h a szivató kikapcsolt. 4 lépcsős ugyhogy teljesen ki kell, h kapcsiljon. Ha leveszed a levegőszürőt házastol, akkor ha szembe állsz a kocsival a bal oldalon találod a szivatot a karbin, 2 vizcsővel diszitveFelülről látszik a karbi meg a szivató között a fokasléc ami szerint a fokozatok vannak.
mondjuk ha a szivatos alapjáraton szeretnél állitani akkor a 2. fogra kell akasztani. a szivato nélküli alapjárathoz a legkisseb fogra(kikapcsolt állapot,bár magátol is ki kell h kapcsojon ha meleg a motor!.)
ha mondjuk nem kikapcsolt állapotban állitod akkor csak rosszabb lesz.
A keverékcsavart teljesen betekerni, majd 1.5 fordulatot ki(ez attol függ milyen állapotban van a motor 1.5 fordulattal még átmegy a vizsgán, nekem személy szerint 4 fordulatra van kiengedve, bár nekem 280 000km van a szekérben és csupa dombos vidéken járok évente olyan 50 000km-t.vizsgán mindig visszaállitják, ami javit a fogyasztáson, de a menetdinamikának nem nagyon használ ) na, ha a keverék megvan, jön a próbakör. Ki kell próbálni egyenletesen húz e a gép, ha jol megy csak gyenge, akkor még kijjeb tekered, ha fullad teljes terhelésnél (dombra fel 3.ban padlo gáz) akkor vissza felé kell csavarni a keveréket. Ha ez megvan, akkor fényszoró bekapcs, jöhet az alapjáratállitás. addig kell hozzáadni vagy elvenni amig 750en meg nem állapodik a fordulat.
Fontos hogy a probakör után ne állitsd le a motort, hanem azonnal állitsd be az alapjáratot, mert ha kicsit lejjeb hül, megint visszakapcsol a szivato és a beállitás pontatlan lesz, a fényszóró meg azért kell mert terheli az alternátort, a annélkül állitod és bekapcsolod még esni fog az alapjárat.Remélem segitett, ha nem tudod, melyk az alapjárati, keverék csavar akkor küldhetek képet.
Alapfeltétel a hibátlan gyujtásrendszer, tiszta karburátor, ép vákumcsövek, tomitések.
-
hankoo
csendes tag
Sziasztok!
Adva van egy Favorit... Az alapjáratot nem tudjuk beállítani. Hiába állítunk bármit,ingadozik folyamatosan.
Van valami ötletetek? -
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Esetleg valami előzmény? Gyujtás, üzemanyagellátás és társai, rendben?
Mindig meleg motornál kell állitani. és csak meleg motornál nem fog ingadozni, hodegen az ingadozás normális, a szivato dolgozik rajta, kissebb-nagyobb sikerrel. (folyamatosan csökken az alpjárat amig teljesen be nem melegszik és megállapodik, szoval hidegen nem érdemes piszkálni)
Tegyük fel ha melegen csinálja az már nem okés.
Több ötlet is eszembe jut.1.Kihagy valamelyk henger: gyertyák +gyujtés ellenőrzése. (nekem is ez volt az uj gyertyával már nem csinálta, vagy az eloszto fedelet kell kipucolni, ráég a pára belül a kis fülekre, meg oxidálodik is)
2.Valamelyk vákumcső szakadt vagy valamelyk karburátor tömités.
3. A keverék nem jol van beállitva, (túl szegény) addig kell kijjeb csavarni mig egyenletesen nem jár.De csak azoknak ajánlott aki tudja mikor hol, mit állit! Minden esetre a keverékcsavart ütközésig betekered, majt 1,5 fordulatot ki. igy egyenletesen kell járnia.
4.Valami kosz, dugulás van a karburátorban(szürő kitisztitása + szét kell szedni atomjaira, minden fuvókát kitisztitani a gyerekeket a homokozoval az uszóházból ki kell költözteni).
Ahol az üzemenyagcső a karburátor uszóházához csatlakozik,elkötöd a csövet és a csatlakozásban van 1 tölcsér alakú finomszűrő, az félig szok lenni mocsokkal. Nehéz kivenni, mert 1, nem látszik, 2 csak vaalmi vékony csavarhuzoval lehet kivenni(ha elszakitod akkor szivás, men hiszem h lehet még kapni.)
5.Az üzemanyag vezetékben is lehet dugulás ,bár akkor nem is nagyon birna menni.Amugy jol megy???
-
rob210
nagyúr
Szinte mindent leírtál, grat.
De szerintem a vákuumcsővel lesz bibi.
Ha állítják és még is dadog a kocsi akkor a karburátorba bemenő vákuumcső ami a gyújtáselosztótól jön az van elszakadva kirepedve.Ellenkező eseteben lehet a csavarok menete át van szakadva és hiába csavarjátok nem állít semmit.
Találkoztam már ilyennel csavargathattuk ameddig akartuk semmit nem csinált mert csak forgott a csavar egy helyben.Renault power
-
hankoo
csendes tag
Melegen próbáltuk...
Azóta belemélyedtünk kicsit...
Nem ismerem annyira a Favoritot,de a keverék szabályzó csavar elég hosszan tekerhető,az normális? Gyertyákat kivettük,kicsit nagy volt a hézag,és lerakódás volt az elektródán...
Az elosztóban a szegmensek kicsit beégve...
Szívem szerint én cserélnék gyújtókábelt,de a gazda spórolna...
Holnap szerintem kitakarítjuk,aztán lesz ami lesz...
Köszi az eddigi javaslatokat. -
semetka
őstag
Lenne egy problémám a 120-sal, de nem tudom hogy gyújtás vagy üzemanyagprobléma. Szóval tökéletesen indul, de mikor megyek vele akkor nagyon rángat. Múlthéten éreztem már hogy gyorsításkor kicsiket rántott, de tegnap azt hittem szétesik a kasztni.Hidegen nagyon csinálja és ahogy melegszik be úgy tűnik el, de nem teljesen. Ha padlót nyomok akkor meglepően semmi rángatás. Szerintetek mi a hiba?
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
semetka
őstag
Hát meglett a baj. Tegnap amikor az AC-t nyomkodtam fel sötétben akkor nem vettem észre a hibát mert hát sötét volt. Az elosztófedél egyik biztosítója kikapcsolódott valahogy és félig le volt esve a fedél és ez volt a baj. (Nem röhögni)
Persze a rotor szétvert mindent így rotor és fedél csere volt, majdnem a megszakító egyik vezetékét is szétvágta, azért örültem hogy nem kell megszakítót cserélni. Mostmár megy mint a veszedelem.==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
DAVID0000
aktív tag
Üdv.
Már régen írtam ebbe a topicba, most viszont lenne pár kérdésem. Van egy 120L-es '86-os kiadású Skodám. Viszonylag jó állípotban van nemrég lett cserélve hengerfej mert egyszer meghajtottam és szétrepedt (135 Km/h-val mentem 4 sebbességessel ) a kérdésem az lenne, hogy egy 5 sebességes váltót be lehetne-e szerelni a 4 helyett? Meg ha már itt a szerelésnél tartunk azon gondolkodtam, hogy valami turbó-t is kéne bele rakni, ha megoldható persze...
Valaki aki jobban ért hozzá mint én felhomályosíthatna, hogy mit tudnék az elképzeléseimből megvalósítani. Köszi. -
rob210
nagyúr
válasz DAVID0000 #1734 üzenetére
Ha komolyan akarsz izomgépet építeni a 120-asból, akkor lehet.
De elég költséges.
A turbót felejtsd elElső lépés, favorit motor.
Második lépés felícia henger.
3.ik lépés a felicia injektora.
4.ik lépés 4:2:1 leömlő.
5.ik lépés sport gyertya.
6.ik lépés gyári!!!!sport légszűrő.
7.ik lépés ami akár az első is lehetne teszel alá egy igen komoly féket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mert ha ezt megcsinálod a skoda gyári féke nem fogja meg az autót.
Kb elsőblikkre150Ló körül áll meg.No és utánna lehet a kovácsolt vas alkatrészek beszerzését sürgetni, meg a fokolt vezérműtengelyt.
Az összeg magáért beszél, de az is biztos, hogy a BMW sek is csak a fejüket fogják utánnad.
Renault power
-
zjtuning
csendes tag
Azért ahhoz a 150 lóhoz igen kevés amit leírtál egy 1.3-as motorhoz.
Minimum Fábia motor 77-es vagy 78-as dugóval,320/300-as tengely,nagyszelepes hengerfej,11.5:1-hez sűrítési arány,duplakarbi szívócsonkkal vagy duplasoros befecskendező rendszer mondjuk Wems írható elektronikával,négyleömlő 2 vagy 3 csöves tompított kipufdobbal, lendkerék 1-1.5 kg minusz, komplett centírozás.+ egyébb okosságok.
Na ez kb 140-150 ló, és 160-170 Nm.zjtuning
-
DAVID0000
aktív tag
Köszi a választ.
Viszont ha az eredeti motort tartanám meg akkor a turbó az miért nem jó ötlet?
Őszintén szólva nem nagyon szeretnék favrit motort bele mert szeretem ennek a hangját. Meg mégis csak 120-as nem favorit. Egyébként Favorit gyújtáson gondolkodtam, h 120-asba kéne rakni mert mintha úgy olvastam volna,h bele lehet. Féket azt mindenképp terveztem még így is, hogy minden gyári rajta (az nem árt sosem ha jó ).
Ja és még annyit,h a sebességváltókból ha cserélném akkor csak skoda váltók jönnek szóba vagy van más is ami jó lenne?
Köszi. -
rob210
nagyúr
válasz DAVID0000 #1737 üzenetére
Nézd effektív mindent bele lehet tenni mindenbe, de nagyon jó esztergályos meg marós ismerős kell hozzá.
A skoda nyelestengely elég faramuci, szerintem ne próbálkozz más váltóval.
Illetve ha másik váltót akarsz akkor ahhoz vegyél motort is.
Ennek A motorját például már láttam 120-asba. Az elég dög volt, de igen komoly kasznismunka kellett hozzá.Egyszóval olcsón nem lehet tuningolni.
Renault power
-
DAVID0000
aktív tag
Értem és köszi.
Esztergályos ismerősöm van. Falumbéli ráadásul és elég jól ért is hozzá szerencsére. Már sok mindent meg csinált igaz ilyet még nem de csak elboldogulna vele. Jó volna bele egy normális váltó, de lehet h GLS 5-sebességes lesz csak bele egyenlőre. Annyi minden dolgot kéne illetve lehetne csinálni rajta, h hihetetlen . Új autót nem akarok venni mert a szívemhez is nőtt meg hát mégis csak olcsóbb ebbe az alkatrész. Jó múltkor az első szélvédőt cserélték 2000 Ft volt munkadíjjal együtt . Hát hol lehet újhoz ennyiért találni? Meg hát ha valaki érzéssel bánik vele (mondom én aki szétrepesztette a hengert ) akkor nincs vele baj. Hozzá kell szokni a lendületből előzéshez és nincs is baj semmivel
Már én is "megtértem" közúton is csak 80 az ami a max. már nem hajtom inkább kímélem. De hát 17 évesen kipróbálja az ember h mit bír most idősebben már másképpen gondolom.
Egyszóval meg kell becsülni és hálás lesz, ezért is akarok költeni rá. -
DAVID0000
aktív tag
Helo ismét.
Valamelyik nap a kocsi motorterében észrevettem, hogy az AC pumpa hátulja tiszta olaj.
Illetve alatta van egy lemez az is, gondolom oda folyik le az ami a pumpa hátulján is van. Honnan jöhet ez az olaj? Egyébként a kocsiba rendszeresen kell az olajat utántölteni. Lehetséges, hogy az az olaj amit utántöltök valahol kicsepeg/folyik? -
rob210
nagyúr
válasz DAVID0000 #1745 üzenetére
Ha folyik az már régen rossz
De a csepegés helytálló.
Az Ac pumpa müködése igen egyszerű.
A motor vezérműtengelyéről kap egy bütykös megoldással (excenteres) direkt hajtást.
Azaz onnan kaphatja az olajat is ha elöregedett a tömítés.
Mint ahogy fordítva meg úgy szokott kinézni, ha kiszakad az AC pumpa membránja akkor meg felbenzinesedik az olaj.Pár 100 forintos tömítéscserével orvosolható.
Renault power
-
sapadtarcu79
csendes tag
Szép napot mkinek!
Segítséget szeretnék kérni:
Van egy '90-es favóm. Nem világít a kézifék visszajelző. Alapból nincs benne a 136L-esbe a nyomógomb, vagy csak egyszerűen kiégett az izzó? Hol keressem a nyomógombot?( ez az első favóm és ráadásul most vettem.)Köszönöm