Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Carlos Padre

    veterán

    válasz hunluki #523 üzenetére

    Nem érted, a ps5-ben nem (csak) az ssd gyors, hanem minden. Erre lett kihegyezve a rendszer, a gyors adatmozgatásra. A Microsoft egy általánosabb, pécé közelibb rendszert tervezett, mert a terveikbe az illik. Egyik sem egyértelműen jobb a másiknál. A két konzol ebben a genben nagyon különbözik, nincs sok értelme csak az adatlapok alapján hasonlítgatni. Példa: a Series X több TFlops papíron (sokan csak emiatt ki is kiáltják nyertesnek), és a memória sávszélesség is nagyobb benne, DE a CU-k órajele csak 1825MHz szemben a PS5 2233MHz-ével és csak 10GB memóriaterület gyors benne, a fennmaradó rész fájdalmasan lassú és a Series X--ben nincs meg a PS5 gyors ssd-je ami képes 2BG adatot 0,27mp alatt a memóriába pakolni. A PS5-ben nincsenek ilyen korlátok, a teljes fennmaradó memória egyben elérhető (~+3GB) és ha ez sem lenne elég ott az ssd. Aztán ott a ROP-ok kérdése ami szintén 22%-al gyorsabb a PS5-ben miközben a számuk megegyezik, aminek köszönhető a jobb fillrate és kevesebb tearing. Komoly különbség lesz a jövőben a raytrace is, a több CU egyértelmű előnyt sejtet, DE az xbox megoldásában a TMU és az RT egység a CU elején rivalizál egymással, amíg az RT egység számol addig a futószalag várakozik, ellenben a PS5-ben amíg az RT egység számol addig a futószalag tovább tud dolgozni a shaderekkel. És akkor ott vannak a kis trükkök, dedikált hardverek is mindkét konzolban, amik segítenek tehermentesíteni a rendszert.
    Szóval ha tényként akarunk kijelenteni bármit is a két konzollal kapcsolatban a fentiek alapján a Series X inkább a sztori alapú, narratív single player játékokhoz passzol inkább. Kár, hogy az Xbox pont nem ezekről híres.

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

Új hozzászólás Aktív témák