Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz Kisgépkezelő #892 üzenetére

    Amit én írtam, ott nem a módszeren van a lényeg, nem az 1 különböző megtalálásán, hanem némely (de nem bármely) akusztikus hangszer visszaadásán. Kimondottan a veszteséges tömörítés veszteségeinek az észlelésén. (témaindító... ma jutottam el eddig az írásig, nem mentem végig a majd' 900 hsz-en, nem tudom, pontosan merre ment el a topik...)
    Az említett hangszerek rengeteg felharmonikust termelnek, cineknél megjelenik egy fehérzaj közeli összetevő, ami az alaphangjától indulva, (felfelé) jóval túlnyúlik a hallható tartományon. Ebből csak a hallhatót kellene átvinni, de mp3-mal nem fog menni, pedig ez csak egy (darab) hangszer... Észleléséhez nem kell high-end cucc, a hangszer eredeti hangjának ismerete annál inkább, mert nélküle nem tudsz dönteni. A végső mixben ez nem lesz túl nagy veszteség, de kellő odafigyeléssel (keresve) észlelhető. (ellenben nem sokat segít egy hangláda vagy erősítő "jóságának" eldöntésében - nem is olyan magas szint felett)

    Nagyon megnézném az általad említett teszteket úgy, hogy zenészeket ültetnek be és sok akusztikus hangszert tartalmazó zenékkel tesztelnek :) Ha valóban a rendszer jóságát akarnád eldönteni és nem arra vagy kíváncsi, hogy hogyan tippel átlagpista és a milliomos high-end rajongó, akkor valami ilyen irányba kellene elmenni... Ha pedig zenét akarsz hallgatni és nem készüléket, akkor ezek a különbségek nem sokat számítanak...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák