- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Google Pixel 3 - egyszerűen nagyszerű
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
A helyzet az, hogy mind Vega*-ból mind Naviból van kisebb fogyasztásra kihegyezett kivitel, de Apple (Radeon Pro 5000M) és Intel (Vega M GH/GL) részére fejlesztve:
RDNA1
Radeon Pro 5500M - 1536 ALU 96 TMU 32 ROP
Radeon Pro 5300M - 1280 ALU 80 TMU 32 ROP
16 CU-ig lehetne lefelé skálázni 1024:64:32 de ennek akkor lenne értelme, ha RX 550, 560 teljesen kikopott és van ilyen kártyára kereslet. S kérdés mennyire veszélyezteti ezt a területet Van Gogh.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Alogonomus #378 üzenetére
Ha megnézed, igazából lapka konfigurációban az első RDNA vonal R9 290 felépítését másolta (4(x1)x10), egy olyan arányt kerestek, amit NV Maxwellel állított be játékos téren és azóta reszelgette, majd behozta az RT-t.
Anno GCN Tahiti-vel nyitva 2 Shader Engine-ben 16-16 CU-t vonultatott fel, majd Hawaii 4 SE-re ebben az esetében 11 CU kerülhetett 1 SE-be, de akkor még 1-1 Shader Array-be szervezve ez bővült Fijivel 4x16-ra.
RDNA-nál bővült ez 2SA/1SE-re (5700XT: 2SEx2SAx5WGP(10CU)x128ALU)
Mit ad Isten AMD 5700XT-vel (végre) 2560:160:64-es lapkát küldött 2070/2070 Super ellen.Itt feltehetően annyi történik, hogy az ALU-kkal jobban kitömött vonalat nem hozzák játékos területre és nagyobb lapkát nem terveznek erre a piacra, míg a konkurencia nem követeli meg. Ettől még lehet hogy itt is képesek lennének 1 SA-ba 5 helyett 8 WGP-t tervezni, azt talán meghagyják 5 nm-re (annyi haszna lenne egy 8192 ALU-s szörnynek a játékos piacra, mint Fijinek anno).
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Annyiból változott a felállás, hogy trükköztek kicsit az elnevezéssel.
Eddig Maxwell óta xx80/xx70 4 GPC-s 256 bites 64* blendinges lapka volt, felette pedig 6 GPC-vel 384 bites busszal 96 blendinggel Titan (-CEO) és kicsit vágva xx080 Ti 352/384 bittel.
6GPC
GM200-400 - GTX Titan X 3072:192:96 384 bit
GM200-310 - GTX 980 Ti 2816:176:96 384 bit
4GPC
GM204-400 - GTX 980 2048:128:64 256 bit
...
6GPC
GP102-450-A1 - GTX Titan Xp 3840:240:96 384 bit
GP102-400-A1 - GTX Titan X 3584:224:96 384 bit
GP102-350-K1-A1 - GTX 1080 Ti 3584:224:88 352 bit
4GPC
GP104-400-A1 - GTX 1080 2560:160:64 256 bit
...
6GPC
TU102-400-A1 - Titan RTX 4608:288:96 384 bit
TU102-300-K1-A1 - RTX 2080 Ti 4352:272:88 352 bit
4GPC
TU104-450-A1 - RTX 2080S 3072:192:64 256 bit
TU104-450-A1 - RTX 2080 2944:184:64 256 bit
...
Amperenél jött két csavar is a nagy lapka max 7GPC-re hízott és nemcsak a 3080 csúszott felfelé, de a korábban 2. szintű lapka is 6 GPC-s és a 3070 erre épül.7GPC
GA102-300-A1 - RTX 3090 10496:328:112 384 bit
GA102-200-KD-A1 - RTX 3080 8704:272:96 320 bit
6GPC
GA104-300-A1 - RTX 3070 5888:184:96 256 bitEmiatt csalóka az előrelépés. Utoljára Keplernél építette a 80-as kártyát a nagy lapkára GK110 NV (mivel GK110 és GK104 között elég nagy volt a mozgástér).
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Alapvetően, onnantól kezdett felzárkózni AMD Nvidiahoz, amikortól hasonló arányú kártyákat dobott piacra RX 5700/RX 5600, de ezzel még csak Turing Tier2-3 szintjén alakult ki vesreny.
RDNA2-vel egy elég régi "adósságát" rendezi AMD, hogy compute hegyek helyett (Fiji, Vega), ha úgy tetszik arányosabban skálázza a játékos kártyáit felfelé (a compute hegyeket meghagyva a profi piacnak), ahogyan azt NV jelenleg is teszi, meghagyva az adott szint teljes értékű GPU-it a profi piacnak.
Szvsz a TSMC 7 nm iterációk mellett ez a fő oka annak, hogy a Tier1-2 szinten újra labdába rúghatnak.
Nem kell őket sem félteni, már a Ryzen 3000XT árazása sem volt túl baráti. Ilyenkor legfeljebb van miből engedni ha kell (nem kötelező megvenni az első 1-3 hónapban egyik terméket sem).[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz SirRasor #586 üzenetére
Nem a teljes palettát terítik első körben, de AMD és NV konyháján is készülnek kisebb lapkák is.
AMD-nél mostani Navi 21 (max 80CU 256 bit) után jönnek majd a kicsik:
Navi 22 (max 40 CU 192 bit)
Navi 23 (max 32 CU 128 bit) esélyesen ez utóbbi belefér a TDP igényedbe.NV-nél pedig GA104 (3070, 3060Ti?) mellett GA106 (3060?) variánsokról vannak eddig ismert lapkaverziók, bejelentett modellek még nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Ha tippelnem kellene 3060Ti és RX6700XT lesz kb. olyan grafikus teljesítményű mint a mostani konzolok, nem ilyen horror áron ugyanakkor nem várható el kapásból olyan szintű optimalizálás (bár pl Xbox 360-on azért a Halo4 pl néhol akadozott). Noha ez még mindig csak egy komponens nem pedig egy komplett PC ára, ugyanakkor a játékosképességet legjobban befolyásoló tényező.
[ Szerkesztve ]