- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor 50 - apám nevében
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Akkor elmondnád pl. a magyar jog hátteret egy önvezető autó esetében?
Milyen törvények vonaloznak ilyen esetben, vagy a "jogi háttér" az hogy a sofőr felelős mindenért?EU-s jogban is még csak kezdeményezések vannak. 1-1 országban van némi kezdetleges szabályozás, de az is max. L3-ig gyakorlatilag.
US-ben meg azát végképp káosz és konkrétan lokális esetileg város szintű szabályozások vannak. Ezeket linkeltem már korábban, hogy van szabályozás és szerintem te is azok között volt aki erőteljesen bekötöttek(ha tévedek akkor elnézést ). -
vicze
félisten
válasz #54625216 #32 üzenetére
Az hogy van olyan mákos eset amikor végigmegy a széles egyenes úton minimális forgalommal, nem azt jelenti, hogy normálisan használható.
Hány videót linkeljek, ahol még a 10.9-cel is balesetet okoznak ha nem nyúl bele a sofőr? Tényleg hányat? Amit linkeltél az nem a norma, hanem a kivétel amikor épp sikerül.És továbbra is az Önvezetés nem azt jelenti, hogy valaki folyamosan felügyelnie kell a járművet hogy ne csináljon hülyeséget.
Illetve hány olyan kínai önvezetős startup videóját linkeljem, ahol ember nélkül megy a kocsi és nem széles utakon hanem úgy hogy emberek rohangálnak körülötte, egy szűk utcában. A Tesla továbbra is csak marketingben jó a gyakorlatban továbbra is csak emberélet kockáztatásban járnak az élen.
-
vicze
félisten
Mondani úgy az ég világon semmit nem mondtál, csak azt próbálod hajtogatni, hogy az önvezetés egy "specifikus eset". Igen az a specifikus esetet hívják úgy hogy paradigma váltás amire a jog nincs felkészülve jelenleg.
Belinkelnéd a jogszabályt ami az általam említett esetre hatályos?
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #66 üzenetére
"Ettől függetlenül a videó jól reprezentálja, hogy jelenleg hol tart a fejlesztés."
A probléma az, hogy ez a videó semmilyen valós fejlődést nem mutat a sok éves ugyan ilyen demonstrációkhoz képest. Tehát valójában semmit nem reprezentál."Tehát ha kínai, akkor az anekdotikus bizonyíték meggyőző, ha Tesla, akkor nem. Oké."
Ugye megérted, hogy egyik esetben van ember az autóban, a másikban nincs. Az egyék egy gyalogosokkal és kocsikkal teli úton navigál a másik kvázi üres autópályán. Igen az egyik jóval meggyőzőbb mint a másik... -
vicze
félisten
Tehát továbbra se mondasz semmit.
Nekifutok még egyszer egy Igen/Nem-mel.Amennyiben egy önvezető autó halálos balesetet okoz, sofőr nélkül akkor az autó gyártója a felelős a balesetért?
Milyen felelősségre vonás történik a gyártó irányába ebben az esetben?A felsorolt példáidban Boeing estében konkrétan 0 következménye volt (civil perek voltak peren kívüli megegyezéssel) azonkívül hogy fizetni kellett, ahogy ugyanez volt VW esetében is. Boeing estében több korábbi esetben sikerült a pilótákra kenni az egészet mellesleg.
-
vicze
félisten
Jelenlegi jogalkotás alapján az autó üzemeltetője lenne a felelős,a balesetért. Maximum esetlegesen felmentenek, mert rá tudom kenni a gyártóra és SW hibára. És konkrétan nem lesz semmilyen felelős.
A gyártó nem fog felelni az adott esetért semmilyen formában (max. polgári per és kártérítés) csak is kizárólag a utólagos esetekért, mivel akkor már ismert hiba lesz"Az önvezetés semmilyen újdonságot nem hoz ebben az esetben."
vs.
"lesznek majd erre vonatkozó konkrét szabályok is."Aha, de ellentét nincs.
A jog egyértelműen ki kell mondja, hogy az önvezető autók által okozott károkért a gyártót kell felsőségre vonni. És gyakorlatilag emberélet esetében, bizony számszerűsíteni fogjuk az emberi életet egy pénzösszegben... Ezért nem óhajtja senki megcsinálni a jogszabályt, mert azután senki se fog önvezetőt fejleszteni...
Csak hogy mennyire katyvasz a jog jelenleg. A Uber okozta halálos baleset utasát próbálják felelősségre vonni a balesetért. De 2,5éve húzódik a per, mert nem tudják, hogy vádat emelhetnek-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
-
vicze
félisten
"Amúgy valószínűleg nem véletlenül kapott engedélyt az Audi/Bömbi/Merci/Tesla/stb. a részleges önvezető cuccok használatára... "
Nem kapott engedélyt. Tesztelésre kaptak engedélyt. Teslának nincs engedélye semmire EU-ban. EU-ban a Tesla "Teljes Önvezetés" funkcióját illegális használni, és sőt valószínűleg Tesla illegálisan engedélyezi bármelyik autóban.
Az "Autópilóta" funkció pedig egy kutya közönséges adaptív tempómat + sávtartás, ami elég régóta van igen sok járműben. -
vicze
félisten
Paradigma váltás mikor valaminek megváltozik a "kialakult és intézményesült közmegegyezés arról, hogy mi az adott tudomány tárgya, feladata".
Jelen esetben a törvényileg csak egy személy vezetheti a járművel ez van a törvényben. Ennek a megváltoztatását hívják paradigma váltásnak, mert gyökeresen megváltozik az hogy hogyan közlekedhet egy jármű, azaz bármilyen sofőr irányítás anélkül.Mi azt hajtogatjuk, hogy ennek a jogi háttere nem adott, te pedig azt hajtogatod, hogy de adott a többi meg a mellébeszélésed.
-
vicze
félisten
Egyetlen van gyártásban lévő járműnek van részleges engedély-e Németországban L3-ra ezenkívül nincs kiadva semmilyen engedély, normál közúti közlekedésre, csak tesztelésre. Nincs egyetlen más sorozat gyártott autó se ami bármilyen engedéllyel rendelkezik.
Tesla se fullos Autópilótát se Teljes önvezetest nem aktiválhatja EU-ban. És nem is láttam EU-s videókat róla. UK-ben szintén ez a helyzet, de innen láttam videókat, de fogalmam sincs hogy aktiválják, az biztos hogy illegálisan használják.
-
vicze
félisten
A jelen cikk piroson való áthajtásról szól, így nagyon nincs köze egyik funkcióhoz se, az oldalról jövő járművet semmi se kerüli ki. A piros lámpánál való megállás az Teljes önvezetés része és nem Autópilótáé, így lehet mondani, hogy a sofőr hanyagsága, hogy nem olvasta el részletesen hogy mit tud az Autópilóta és mit a Teljes önvezetés.
További részletek nélkül elég nehéz bármilyen véleményt mondani, hogy mi is történt valójában.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Mert ha egyenesen áthaladsz egy kereszteződésen akkor és piros van akkor előtted nem lesz senki így az előtted lévöbe nem tudsz belehajtani. Ran a red light azt jelenti, hogy áthajtott rajta thát nem is a várakozó álló járműbe csapódott, illetve ebben az esetben a vészfékezés hiánya olyan durva hiba lenne, ami miatt visszahivatnám a típust.
Tehát nekem az a logikus, hogy piroson áthat va lelecspodni valamibe, leginkább oldalról lehet, de nyilván lehet hogy tévedek. -
vicze
félisten
Ugye azt fel tudod fogni hogy cég+szolgáltatás != magánember?
A kettő két nagyon különböző dolog.
Már leírtam korábban a jelenlegi egyetlen önvezető autó által történt halálos esettel 3 éve nem tud az ügyészég mit kezdeni, a bonyolultsága miatt.
Légy szíves menj oda és mond el nekik, higy nincs itt semmi probléma pofon egyszerű... -
vicze
félisten
Komolyan kiforgatod?
A cikk arról szól, hogy immáron 4x elhalasztották a pert mert a vád nem tudja megfelelően alátámasztani a bűnösséget, és a vádpontokat úgy általánosan. Elég nagy eséllyel jelenleg úgy néz ki, hogy ejtik a vádat egyszerűen, mert túl könnyen kibújhat a vádlott.
Pedig ez egy nagyon nagyon egyszerű eset lenne mert mulasztás történt, a munkavállaló részéről. -
vicze
félisten
válasz #54625216 #159 üzenetére
Az ugye megvan, hogy ezeknél van jogilag fellelős, önvezető magán személy birtokában lévő jármű esetében viszont nincs. Mert nem cég nem állam, de stb.
A mertó nem fog jobbra kanyarodni és embert ölni, meg a lift se meg az atomerőmű se.Még egyszer a hülye példálózásból látszik, hogy fingotok nincs miről beszéltek.
Még egyszer olyan helyzeteket próbálok valamire ráerőszakolni ami jogilag teljesen más.
Mercédesz saját jogon vállalta a felelősséget a L3-és ennyi, senki se kötelezné őket rá, és kizárólagosan a sofőr lenne felelős bármilyen hibáért.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Politika
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Háztartási gépek
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Hálózati / IP kamera
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- További aktív témák...
- Asus Rog Strix G531GV gamer laptop - I7 9750H x RTX 2060 6GB 16GB ddr4 ram + ajándék cm hűtőpad
- Flashforge Adventurer 5M Pro 3D nyomtató Teljesen új!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban