- Magisk
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZion
félisten
válasz #32839680 #48 üzenetére
...és akkor ha nem a Xonar DX számolgatja a hangot, akkor mi?
Chipset: Audio Processor :ASUS AV100 High-Definition Sound Processor (Max. 192KHz/24bit)
Akkor ez mit csinál?És melyik az a hangkari, ami már megfelelő lenne?
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
félisten
-
#65675776
törölt tag
Számolgat, de nem képes pl visszaverődéseket, elnyelődést és hasonló akusztikai jelenségeket számolni. Szóval alapvetően csak konvertálgat a különféle jelformák között, de semmi több. Egyébként meg csak kamu típusjelzés az AV100, az Asus-nak semmi köze nincs a fejlesztéséhez. Csak a feliratot tervezték ők, valójában egy C-Media CMI8788-ról van szó. Az meg ezt tudja.
Jelenleg gyártásban levő kártáyk közül nem sok. Ami tud EAX-ot vagy A3D-t, az képes ilyesmire. A többi nem. De az általában támogatott EAX2.0 meg eléggé gyenge képességekkel bír, még a korábban megjelent A3D 1.0 is messze többre képes. Persze mindezt nem számít semmit, mert az alkalmazások nem támogatják, ahogy OS szinten sem volt jó ideje támogatott. Jelenleg PC-s vonalon érdemi támogatás erre csak az AMD TrueAudio.
-
ViZion
félisten
válasz #65675776 #55 üzenetére
OK, köszi!
Azt tudtam, h C-Media, írták is tesztekben.
...azé' nem dobom ki, alaplapinál jóval jobb. Érdekes, ha a proci számol most is, akkor hol voltak a játékból is ezek a "megjelent" hangokSebaj. Ahogy nézem az új játékoknál ez lesz a legkisebb baj: 4k HDR kijelző kell meg ami "kihajcsa"
[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
ViZion
félisten
válasz #32839680 #58 üzenetére
Háát, őszintén engem annyira nem érdekelt a téma soha, h alaposan utánajárjak.
VGA írja a TrueAudio-t, kell valamit ott is állítgatni, lehet még jobb hangot kicsiholni, vagy egyelőre ennyi és majd lesz játék, aminél lehet?Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
nyunyu
félisten
válasz #65675776 #55 üzenetére
Jelenleg PC-s vonalon érdemi támogatás erre csak az AMD TrueAudio.
Ami kb. 4-5 kartyajukban van, meg irtak ra harom jatekot, aztan ezzel ki is fujt.
Regebbi tervezesu GCNre epulo, aztan n+1-edik atnevezesen atesett kartyaikbol hianyzik.Szoval ez a Amd technologia sem valtotta meg a vilagot az elmult 2 evben.
Vizion: Ha jol remlik, akkor a Thief 1 is tamogatta anno az A3D-t, ugyhogy azt is fel lehet tenni demonak a Half Life 1 melle.
Bar az jo kerdes, hogy lehet-e meg apron talalni Diamond MonsterSound MX300 vagy Aureal Vortex SuperQuad 2500 kartyat.[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
félisten
-
cskamacska
addikt
Ez nagyon szép és jó, de mikor lesz ebből valami? Oculus Rift már itt kopogtat a kapun, második hullámos játékokon már most dolgozniuk kell, ha lenni készül belőlük valami, a csodahangkártyák feltámadása meg még csak készülődik?
De egyáltalán mire számíthatnának? Creative szinte már hangkártyát sem gyárt, X-fi teljesítménye mindegy is, mert az utólsó EMU20K chipes 2010-es Titanium HD-t is nyugdíjazták rég, a többieknek meg eszükben sem volt drága DSP-t rakni akárhova, a gugli szerint a Realtek ALC5677 sincs semmilyen épkézláb hardveren.
A TrueAudio lehetne alternatíva, de most a GCN1.1+ kártyáknak van egyáltalán 10% részesedésük a piacon? Arra milyen fejlesztő alapozhat?nyunyu: Szerintem igazi SQ2500-at nem is forgalmaztak nálunk, csak azt az elrendezést használó kínaiakat. Nálam is kallódik egy, de más chiprevízió van rajta mint az SQ2500-on.
morgyi: Dea akkor már egyből PCI-E változatot , mert a PCI már nem divat, és állítólag utóbb már gyengélkedtek a legutolsó PCI-os lapokban. De akár vehet hozzá teljes retro konfigot is Core2Duo-val, GT9800-al is, mert már 2011-ben is minden nyűgje volt az Agiea kártyának Geforce meghajtó mellett, bezony kivették hamar az PhisX kártya supportot.
Mondjuk szégyen és gyalázat, hogy két nagy jelentőségű technológia, a térhangzás, és a fejlett fizika a PC piac szereplőinek kicsinyes, rövid távú érdekei miatt teljesen kisiklott, és még egy évtizeddel később sem jutottunk előre, ha egyáltalán tartunk már ott.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
nyunyu
félisten
válasz cskamacska #66 üzenetére
Anno OEM SQ2500-am volt, de mar reg eladtam.
Franc emlekszik a chip reviziojara.Egyebkent az MX300-on is a "regi" volt.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
ViZion
félisten
válasz FoxiestFox #64 üzenetére
Köszi a felvilágosítást mindenkinek, gondolom ha lesz játék ami igényli/tudja, akkor ki lesz emelve ez is. Akkor megint pár hétre zaklatom a hangkártyás topikot, kész
cskamacska: nah, pont jót említettél, mire összetarháltam volna egy PhysX karira valót, addigra hopp, megvette az nV és nem kell. Mire megálmodtam, h Ati-nV hybrid lesz a jobb fizikáért, addigra driver támogatását megszűntették...
[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Robert07
aktív tag
válasz #32839680 #65 üzenetére
A physx kartya itt van a fiokban, csak a cell factor kell.
Na, temaba vagoan, lehet ezt majd processzorral is szamoltatni, vagy csak a dedikalt kartyak fogjak tudni?
Mert ott a 8 mag (E5-2670), es jatekok alatt meg egyszer se ment 50% fole, ugyhogy boldog lennek, ha valami esetleg ki tudna hasznalni.[ Szerkesztve ]
-
Robert07
aktív tag
45k-t adtam a CPU-ert , es nem a kihajtassal van gond, mert videoszerkesztessel siman kihasznalom, hanem azzal, hogy egy jatek sem hasznalja ki 40-50%-nal jobban, ugyhogy a masik fele siman szamolhatna a hangot ha lenne valamilyen szoftveres implementacioja is ennek a hardveres gyorsitasnak.
-
nagyúr
Akkor ki fogja megvenni a cél DSP-vel szerelt procikat és videókártyákat?
Nem az a piac érdeke, hogy kihasználják a rendelkezésre álló erőforrásokat, azok az idők már a technika-történelemmel foglalkozó könyvek lapjain járnak.
Hajdan az volt felkiáltás, hogy majd a CPU számolja, mert az úgy jó lesz mindenkinek. Most az a felkiáltás, hogy célhardvert rá... mert... csak mert azért, és na, erigy a boltba az új cuccért.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
ViZion
félisten
Minden mindegy, jönnek a 4k HDR monitorok, pár év és régi monitoron kép sem lesz (bízom én bennük, meg fogják oldani ), szal a hangkari a legkisebb probléma.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Sennalacy
aktív tag
Szomorú, hogy a korábban ígéretes és hasznos irány a térhangzásra így halálra lett ítélve. Gyanítom, hogy ennek is a sokat és okkal kárhoztatott konzolok az okozói. Annál furább, hogy most a PS4 ha igaz, hogy van benne egy többé kevésbé életképes megoldás nem használja ezt ki a versenyben a mindkét konzolra érkező címeknél.
A térhatású hangzás rendkívül fontos a beleélés szempontjából és nem csak a virtuális valóságban lenne helye. Persze nyilván kell hallani az élményt mint az audio termékek többségénél ahhoz, hogy ez keresletet indukáljon. Elképesztő pl. hogy sztereo mikrofonokkal milyen jó térhatást képesek elérni akár sztereo fejhallgatókon is mindenféle 28 minihangszórós, fülsúlyzó, "gamer" fejhallgatók nélkül is. [link] Játékokban is hasonlóan két külön adatfolyamnak kellene érkezni a két fülre, és a számítást az agyra bízni.Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
#65675776
törölt tag
Hiába a sok mag, ami esetleg nincs is kihasználva. Időkritikus dolgokról van szó VR és hangfeldolgozás esetén is, főleg ha a kettő összetalálkozik. Márpedig ha mindent a CPU-val akarsz számoltatni, akkor ezek e késleltetések meg fognak nőni a konkurensen futó feladatok miatt. Ugyanis mindegyik réteg külön kéri majd a saját megszakítását, amivel a többi szintén időkritikus folyamt futását fogja akadályozni. És ez bizony már akár egyszerű hangszerkesztésnél is problémát okozhat, főleg ha több hangsávot keversz egyszerre. Ezéárt használ a legtöbb hangmérnök Mac-et: ott magának az OS-nek is alacsonyabb a késleltetése, plusz specifikusan felpítettek a hw-ek, nem homemade összelegózottak. De ugye egy többsávos hangkeverésnél csak elcsúszások lesznek, amelyek maximum az élményt rontják. VR esetén meg simán be is hányhatsz tőle.
-
nagyúr
válasz #65675776 #80 üzenetére
Élek a gyanúval, hogy ez CPU-n és GPGPU-n is megoldható feladat lenne. Ha foglalkoznának vele rendesen.
Ne mondja senki, hogy egyszerűbb és jobb a DSP-re való átportolás, mint az, hogy befogják az elérhető erőforrásokat, és azokat használják ki. Most jön az, hogy dehát a késleltetés... Ránézek egy átlag mai játéknál a CPU kihasználtságra, és azt látom, hogy egy közepesen tuningolt i5-3470k általánosan 50% körül sincs kihasználva plusz sokszor csak max. 2 mag van rendesen leterhelve, a többi pár százalékon lustizik, egy detto tuningolt Radeon 7950 pedig 75-90% körül ugrál, játéktól függően.
Ha ennyire kell a késleltetés, akkor kapjon egy dedikált CPU magot, és a késleltetés problémája megoldva.
Ezen kívül látok hangmérnököt windows-al dolgozni, csak ő meg kellően erős hardware-t pakol a megfelelő program alá, és voilá, nincs problémája a szerkesztésnél...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #32839680 #82 üzenetére
A DSP mindig jobb és gyorsabb lesz amúgy, meg mással nem is kell foglalkoznia.
Miért jobb és gyorsabb? Alant Abu85 ~10 GFLOPS teljesítmény igényt írt, ennek bő a dupláját hozza egy átlagos, dedikált CPU mag. Az elérés / késleltetés meg olyan dolog, amire rámutattál, szoftveres probléma, ami aligha megoldhatattlan.
Számoltathatnánk grafikát a processzoron is, csak szar lenne.
Yupp, a különbség az, hogy a proci ott van, csak malmozik. Tényleg, célszerű ilyenkor plusz berakni egy DSP-t a rendszerbe, csak hogy a proci tovább malmozhasson.
Ezért nem számolnak a játékokban pl. AI-t GPU-n, lehet hogy 100x gyorsabb mint CPU-n, de az adatmásolgatásokkal buktad az egészet.
Némileg meglepődtem alant, mikor azt írták, hogy a TrueAudio számolhatja a hangot, aztán a hangkártya kiadhatja. Ezek alapján viszont itt az adatmásolgatás talán még se olyan nagy probléma, nemdebár?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#65675776
törölt tag
Hiába adsz neki dedikált CPU magot, attól még ugyanazt az erőforrást terheled. Az egész CPU-hoz tartozik tokkal vonóval egy darab IRQ csatorna, az is az FPU számára, nem magonként ennyi. Szóval ha négy magon gyűröd a kódot, akkor az a négy mag ezért az egy IRQ-ért fog verekedni egymással. Ez pedig késleltetésnövekedést okoz. Maximum az jelenthetne megoldást, ha több különálló processzort használnál. De akkor meg már ott vagy, hogy egy második általános célú proci helyett jobb egy dedikált eszközt használni, jelen esetben egy DSP-t.
GPGPU szép dolog, de pont ugyanaz, mint egy dedikált coprocesszor. Csak a mai GPU-k szálkezelése nagyságrendekkel fejlettebb, mint a processzoroké, ráadásul nem a sw fejlesztő képességeitől függ az optimális kihasználása. Emiatt kerülnek dedikált egységek a procikba manapság. Hiába van ott az úgymond kihasználatlan CPU erőforrások tömkelege, nem hatékony a feldolgozás ha arra bízzuk és arra várunk, hogy az szóhoz is juthasson. Ebből a szempontból még a legrosszabb integrált hangvezérlő is hatékonyabb.
Át lehet rakni feladatokat a CPU-ra, de nem olyanokat, amelyek időkritikusak.morgyi: Szép és jó az ASIO, csak éppen realtime effektezést nem igazán támogat. Itt meg erre (is) lenne szükség. Ráadásul nem támogatja a hw-ek 99%-a, szóval nem lehet építeni rá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #32839680 #84 üzenetére
Oké, átfogalmazom.
A problémám az, hogy lehetőség lenne a CPU-val számoltatni, és végre ki lennének használva a CPU magok, lehetne jól párhuzamosítani. Vagy akár lehetne erre a GPGPU-kat is használni, tök mindegy ebből a szempontból.
De miért kell most akkor egy DSP-t használni erre? Nem lenne rugalmasabb és jobb a CPU / GPGPU magokat kihasználni?
Az meg szép, hogy a DSP egy órajel alatt számol, de hát a TrueAudio-nál használt DSP 800Mhz-n működik, egy CPU meg ugye 2-3-4Ghz-en manapság, vagyis 3-4-5x annyi órajelciklus adott. Szóval én még mindig nem vagyok annyira biztos, hogy a DSP egyértelmű előnnyel rendelkezik itt ebben az esetben...
De még sem csinálta hanem inkább ők is a DSP mellett döntöttek.
Az szép, de hogy-hogynem, csak a felsőbb kategóriás kártyákban...
@Daa-raa: Akkor csak én nem látom át a témát ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#65675776
törölt tag
válasz #32839680 #86 üzenetére
Annak az elsődleges célja a hangrendszerben a késleltetés csökentése és a közvetlenebb út a forrástól a kimenetig. A Win hangrendszerének legnagyoobb problémája az, hogy túl sok rétegen megy keresztül a jel, és ott mindenhol belenyúl(hat) valami. Ez csúszást okoz, iletve jeltorzulást.
Zeneszerzőknek, hangmérnököknek mind a két szempont fontos. Zenehallgatóknak csak az utóbbi.
DSP esetén ugye azért nem fog megnőni az út, mert már magán a a forráson belül történik meg az effektezés, onnan már csak el kell juttatni a kimenetre.
[ Szerkesztve ]
-
hangszoro
tag
"de ezt a gyártóknak előbb meg kell vizsgálni és majd ezután tehetnek bejelentést"
Mit kell ezen vizsgálni? Mind a Xonar, mind a régebbi audigy-k is alkalmasak rá, csak kéne egy API, amit enged is használni az MS. Vagy a TrueAudio trükk.
De mint mindenből ebből is el lehet adni újra az EAX-ot más néven, működően, egy új kártyán.
Mondom ezt Phoebus tulajként, amit biztos nem szeretnék lecserélni egy ideig.
-
nagyúr
@morgyi: Az R7 260 nem felső kategóriás
De nem is az alja.
Itt arra próbáltam utalni, hogy a DSP-nek van ára, és nyilván csak a drágább megoldásokba szerelik be.De le kellene futtatni mind a kettőn egy véges impulzusválaszú szűrőt egy adott jelfolyamon és meglesni hogy melyik mit teljesít.
Ezért a hangsúly azon, hogy mindenki lekezeli, hogy márpedig a DSP jobb, holott erre én kerestem, de nem találtam google segítségével tesztet, példát. Mégis mindenki tényként kezeli...
Az összes Mac-ben amúgy van DSP? És a professzionális zeneszerkesztő programok mind aktívan is használják?
Tudomásom szerint nem, illetve nem mindegyik (Reaper-nél tudomásom szerint pl. nincs támogatva a Trueaudio).
@daa-raa: A Win hangrendszerének legnagyoobb problémája az, hogy túl sok rétegen megy keresztül a jel, és ott mindenhol belenyúl(hat) valami. Ez csúszást okoz, iletve jeltorzulást.
Belenyúl(hat) és okoz(hat).
Zeneszerzőknek, hangmérnököknek mind a két szempont fontos. Zenehallgatóknak csak az utóbbi.
Ehhez képest azért tegyük szépen hozzá, hogy minden nagyobb zeneszerkesztő programnak (pl. Adobe Audition, Avid Pro, Ableton Live, Reaper) van windows-os verziója, és használják is őket. Én csak nagyon érintőlegesen mozgok a témában, de nem hallottam még olyat, hogy valaki panaszkodott volna a Win-es verzióra ilyen szempontból (olyat igen, hogy azért váltott OSX-re, mert Win alatt fagyott már meg a program )
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
hangszoro
tag
Ne felejtsétek el a nagy elemzésben, hogy VR-ről beszélünk, ott meg nem a hang lesz a szűk keresztmetszet, hanem a grafika. Ha behányok, az inkább attól lesz, hogy nincs 250e Ft-om egy VGA-ra.
Amúgy meg úgy is a tér adatokból generálódik a dsp-re vezényelt effekt (már ha dinamikusan számolná valami a jövőben), szóval a directx a számítás, dsp vezérlés szoros barátja kell legyen.Battlefield 4 elég szépen megoldja ezeket az effekteket, még ha nem is teljes az élmény, de topon van az biztos. Azt meg végképp nem hallom játék közben, hogy nagy lenne a késleltetés, szóval én ezt az egészet kicsit túlreagáltnak érzem. Ráadásul a behányós effekt nem jelentkezik mindenkinél.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
Az alaplapi integrált hangchip nem hardveresen generálja a hangot? Akkor minek van? Elég lenne egy madzag a csati és a proci között.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Dr. Akula #97 üzenetére
Processzor nem fog neked analóg hangot adni.
Mondjuk SPDIF esetén érdekes kérdés, de azért a jelet illeszteni kell a kimenethez.
Meg gondolom hangfeldolgozás terén is különböző kapacitások kellenek különböző effektekhez, pláne az adatsűrűség és csatornák számától függően. Egy integrált zajkeltő az XP korszakban EAX 2-ig jó volt, felette gondolom nem csak licensz korlátok voltak. -
Dr. Akula
nagyúr
Mi olyat tud egy kártyára forrasztott hangchip amit egy alaplapra forrasztott nem? Máshogy forrasztják? Most attól tekintsünk el hogy költségvetési okokból alaplapra általában gagyibbat hegesztenek mint a luxusprofitért eladott külön kártyákra (láttam már alaplapot integrált Sound Blasterrel is). Az EAX meg talán a Vista óta halott, felesleges, kihasználatlan feature. Igazából csak a jó hangminőség ami a mai hangkártyáknál számít.
-
#65675776
törölt tag
válasz Dr. Akula #101 üzenetére
Ahogy nem is csak 100k+-os kártyák tudták ezt valaha is. (Inflációt is figyelmbe véve.) Az MX300 MSRP-je megjelenésekor $99,95 volt. Akkori árfolyamon ez kb 15k HUF volt. De mai árfolyamon is 30k környéke. Az SQ2500 $25-ral került többe. És akkoriban 3D hangfeldolgozásban a legjobb volt.
Abban igazad van, hogy kimaradhat egy dedikált kártyából is a funkció. Ezért nem mindegy, hogy milyen kártyát vesz az ember.
-
nyunyu
félisten
válasz #65675776 #102 üzenetére
Elvileg az SB Live! Emu10k1 DSPje masfelszer erosebb volt, mint a Vortex 2, csak eppen az EAX joval kevesebbet tudott, mint az A3D 2.0.
Amugy a Live!-ot is 15k korul osztogattak '99-ben, de a kiprobalasa utan ment is a hugom gepebe, enyemben maradt a szebben szolo MX300.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest