Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lmisi

    senior tag

    válasz gabancs #9 üzenetére

    A Nokianak igen komoly kézpénz (kp.) tartalékai voltak és még vannak is. Ezt a nyereséges időkben halmozta fel.
    A veszteségeket lehet hitelből is finanszírozni, vagy pótlólagos részvénykiadással, esetleg vállalati kötvénnyel. így 1 -2 évig simán ki lehet húzni. Aztán persze megadja magát a dolog.
    Fontos persze a forgalomhoz képest mekkora a veszteség. Nem mindegy hogy pl. 5 milliárd dodónál csinálnak 1 milliárdos veszteséget, vagy 2 milliárdosnál.
    Fontos tényező a forgalom szerkezete alakulása. A motonak nem omlott drámaian össze a piaca min pl. RIM-nek. Okostelefon szegmenst nézve nem is olyan nagy a baj, az még önmagában nyereséges is. Viszont ha a hagyományos telefon diviziót zérózzák ugrik a forgalmuk(bevételük) jelentős része, aminek ugye rossz az optikája

  • lmisi

    senior tag

    válasz erdoke #31 üzenetére

    Magyarország is elhanyagolható tényező egy USA-hoz viszonyítva...
    A wp7 is egy vicc a konkurencia (Android,ios) részesedéséhez képest. Valami 3% alatt vannak több mint 2 év után. Symbian elment, más meg nincs ez egy vicc :DDD
    Jaj a Bada elfelejtettem, de mások is ;)
    Az alma elkapott valamit, mondjuk úgy cool-sági tényező, emiatt számai messze a racionalitás fölött vannak. Alma logosat venni divat és nem észérv az esetek többségében.
    Irgalmatlan drága és telko szolgáltatoi kedvezmények nélkül listaáron fele ennyi sem fogyna (Bár még az is húzos szám ugyebár)
    Jobs át tudta verni a begyepesedett nézeteken magát. Megszületett az éven túlmutató support valódi upgrade-el (Nem csak hibajavítás ala Noki), Normális ergonómia, normális vassal és hiper árral.
    No és a dolgozó munkásosztálynak ez kell, a francz se gondolta. Még Jobs se gondolta...
    Aztán a dolgok elszabadultak almáék szempontjából pozitív irányba, többieknek negatív.
    Nem tudtak alkalmazkodni, talán csak a samu. Ez egy paradigmaváltás és ez nehezen megy a többieknek.
    A moto még mindig képtelen normálisan upgradelni a készülékeit és tudatosan nem akarja, holott bebizonyosodott ezt nem teheti meg. Erőlteti a borzalmas egyedi felületét, azaz no ergonómia. Ott az alma recept mégis nehezen adaptálják a gyártók mert évtizedes rossz reflexeken kellene átlépniük pl. 1 telefon 1 oprendszer verzió. No upgrade.

    Az egész okostelefónia fejreállt. Ma az informatikán belül messze a legnyereségesebb terület. Egy merő röhej.
    A két legnagyobb telefonos (samu,alma) nyereségének cirka 75% telefonokon hozza. Innét nézve a tablet dolog is csak merő erőlködés, ha nyereséges is csak a mobilok hátán (Azaz fejlesztés, beszállítok, alkatrészek, software komponensek nagyrészt onnan származnak).

Új hozzászólás Aktív témák