Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz lenox #43 üzenetére

    Itt eleg jol ki vannak banyaszva es osszegezve az adatok az elerheto publikus informaciokbol:

    [link]

    Azert irtam Master/DI-t hogy egyszerubben legyen leirva hogy nem 4K a procesz a felveteltol a disztribucioig (legyen az mozi vagy BR). Es eleg sok a 2K meg a DCM elott beleertve a Master-t is.

    "(#45) PuMbA"

    Nem igazan, mert mondjuk CGI van most mar mindenhol (persze nem Transformers vagy Avengers dolgok hanem finomabb manipulalas), es foleg a kisebb produkcioknal nincs sok ertelme (es budget) 4K-val szorakozni.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Ribi

    nagyúr

    válasz lenox #56 üzenetére

    De lehet ezt is a winyó mérethez igazították :D
    Ott sem annyi az amennyi :D

  • sb

    veterán

    válasz lenox #41 üzenetére

    Bizonyos mintázatokra, aliasing, shimmeringre eleve érzékenyebb a szem, ezeknél szerintem elég extrém túlmintavételezés segít csak. Erre jó nyilván, de ez elég brute force megoldás.
    Nem nagyon lehet "kihajtani" és most nem a rendert értem alatta. Sima adattárolás, de még az etetés is kínszenvedés (4K60 se megy ki egy rakás laptopon HDMI 2.0 nélkül, Type-C Alt Mode se tudja csak a TB. És akkor ne beszéljünk arról, ha vki 2db 4K kijelzőt venne, Nemhogy beszaladna a boltba egy 8K-sért...)

    A másik oldal, hogy az elb*szott és soha meg nem csinált win skálázást pl. megoldaná. Nem kellett volna 32" 4K-ról visszaváltanom pixeles, de éles és kellő betűméretű 32" WQHD-re visszaváltanom. De pl. mobilon ez tök jól megy enélkül is.

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz lenox #89 üzenetére

    "8k tv-n felbontasfuggetlenul meg lehet nezni minden anyagot, ez a 4k tv-kre sokkal tobb kompromisszummal igaz csak"
    Ezt kifejtenéd részletesebben, hogy miért?

    A "4K"(UHD) mindkét irányban pontosan duplája az 1920x1080-nak és pontosan triplája az 1280x720-nak. Egész számú többszörösre nagyon egyszerűen és jól lehet skálázni. Azt ne mondd, hogy az SD adás néz ki jobban rajta:D Ott már akkora a szorzó, hogy édesmindegy.

    (#114) PuMbA:
    (#119) BiP:
    Ehhez szoktunk hozzá. Van aki nehezen vagy sehogy nem tud átszokni. De előbb utóbb kihalnak azok a generációk, akiknek beleégett az agyába a 24fps diavetítés. Akik már úgy születnek, hogy a folyékonyra konvertált adást nézik a tévén, 144fps-en vagy afölött játszanak, 60fps-el nézik a pornót, még a kis gagyi telefonjuk képernyőjén is 60Hz-en látnak mindent, azoknak a 24Hz lesz furcsa. Én szeretek moziba járni, de egyre ritkábban megyek, mert nem bírja elviselni az agyam a pogácsaszaggatást. A Hobbit igazán üdítő élmény volt, minden hibája ellenére (még ha nem is érzem igazán magaménak a műfajt). Ha nem lenne kiátkozva a HFR a moziból, akkor talán idővel az operatőrök is felnőnének hozzá, illetve az utófeldolgozás.
    Igen, a 60fps furcsa. Az a baj vele, hogy kevés:D A 24 meg annyira kevés, hogy már nem is feltűnő, gyakorlatilag nem lehet mozgásról beszélni:D

    [ Szerkesztve ]

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz lenox #146 üzenetére

    Kösz! Végigolvastam a hozzászólásokat, de ez valahogy kimaradt.
    Szóval 4096x1716 és 3992x2160 és egyebek miatt. Ez jogos, valóban.
    Mondjuk én még nem találkoztam ilyenekkel, de szerintem majd térjünk vissza erre a kérdésre amikor a master is ilyen felbontáson megy, mert 2K film 4K film grain-nel keverve kb mindegy hol nézed, mindenképpen egy vicc.
    Nem vagyok én a nagyobb felbontás ellen, csak lenne rá tartalom...

    [ Szerkesztve ]

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz lenox #260 üzenetére

    Nincs itt arrogancia, csak nem akarod elismerni, hogy egyenes válasz helyett félrebeszéltetek, tereltetek. (Nem állítom, hogy szándékosan...)
    A kérdés az volt, hogy minőségi, élménybeli szempontból mi a HÁTRÁNYA? Nem az, hogy drágább-e, meg macerás-e. Még csak nem is az, hogy van-e előnye (mert ezt fejtegettétek művészeti szempontból), hanem mégegyszer: hogy mi a hátránya.
    (Más kérdés, hogy számszerűen abban se értünk teljesen egyet, hogy az esetek mekkora hányadában van ELŐNYE.)

    Merthogy ezt nem tudom megérteni (és logikus indoklás nélkül elfogadni), hogy valakinek a jobb miért rosszabb:D A többi szempont (ár, macera) nyilvánvaló, csak gondolom ti is jobban szerettek a valódi kérdés helyett inkább egy olyan szalmabábbal vitatkozni, ami könnyebben támadható. (És ez nálad ebben a thread-ben már nem az első ilyen eset)
    Végül kiderült, hogy az általam feltett kérdésre (nem másra!) adott válaszotok az én nézőpontomat támasztja alá. A vita ezzel részemről lezárva. A további sértődött mellébeszélés, személyeskedő vagdalkozás nem izgat. A vita célja nem az, hogy nekem(neked, akárkinek) legyen igaza, hanem hogy kiderüljön a válasz, a valóság, az igazság. Attól függetlenül, hogy ki érvelt mellette és ellene. Ez a fenti kérdésben kiderült.
    Mindemellett azt is megemlíteném, hogy azért a vita során hasznos információkkal is elláttatok. Tanultam belőle. Ezt köszönöm szépen!
    További minden jót!

  • sb

    veterán

    válasz lenox #122 üzenetére

    Általános kijelzőként. Hiába rakunk 80k-t, ha nem sikerül még egy rohadt csatit se rátenni éveken keresztül a hw-kre amin meghajtható lenne.

    Ez lehet laptop és bármi... HTPC-ként sem tudtad nagyon HDMI 2.0-án hajtani jó ideig a TV-ket.

    Tehát tök független attól miről hajtod. De ha szeretnél érvet miért inkább a PC jellegű felhasználást emelném ki akkor egyszerű:

    1. Állóképen nem igazán zavaróak a mintavételi problémák.
    De ha mégis, elég egyszerűen megoldható skálázó, dither algoritmusokkal, felesleges a brutál felbontás brute force megoldásként.

    2. Mozgóképen filmes tartalomnál sincs nagyon skálázgatási és abból fakadó mintavételi hiba. Eleve úgy készülnek az anyagok, hogy ott ne nagyon találkozz ilyennel. Persze ebben benne van az is, hogy kisebb az információtartalma/felbontása mint a natív felbontás. Szóval itt ha fordítva ülnénk a lóra akkor nagyobb felbontáshoz jöhetne jobb anyag. De ez meg így ebben a formában nem a kijelző gondja. Ha beállítasz egy 16K-s kijelzőt nem lesz jobb tőle önmagában, csak jobb anyagokkal.

    Szóval összefoglalva: Az amit te írtál: minél nagyobb felbontás és jobban skálázunk/szebb lesz a kép, ezekre nem igazán releváns. Marad az egyéb, aktív tartalom: render vagy sima desktop/font render.
    És visszaértünk a pc-s felületekhez/tartalmakhoz.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz lenox #309 üzenetére

    A nézők sosem kimondottan egy-egy technikai paramétert hiányolnak, hanem csak kialakul valamiféle ellenérzés a művel szemben, hogy az egész "furcsa" vagy gagyi.

    A filmgrain amúgy pont olyan, ami nagyon is objektív szempontokkal indokolható: a filmgrain jelzi a nézőnek, hogy ha a képen minden mozdulatlan, akkor nem a lejátszás állt meg, hanem a filmben az idő. Ez az online streaminggel még fontosabbá vált, hogy egyértelmű legyen, hogy a mozdulatlanság alkotói szándék és nem a lejátszó laggol.
    Ezen kívül a filmgrain nagyon hasznos az encode-olásnál is. A legtöbb kodek az egybefüggő foltokon próbál spórolni, így a sötét részeket eldobálják és ha a display gammája kicsit magasabb, akkor ocsmány tömörítési hibák jelennek meg, jellegzetes zselészerű foltok a sötétekben. A filmgrain viszont egységesen minden filmkockához hozzáad némi változatosságot, így nagyobb birátán a tömörítő algoritmust rákényszeríti, hogy sokkal kevesebb részletet dobjon el. Ez pl. youtube-on és minden videómegosztón, ahol automatikusan újratömörítik az anyagot sokat javít a minőségen.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz lenox #318 üzenetére

    Nem hoztam összefüggésbe, leírtam világosan, hogy mi a szerepe a filmgrainnek: elkülöníti a film időt a valós időtől. Az encode-olás javítása csak extra előny.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz lenox #321 üzenetére

    Alapjáraton persze mindennek van zaja, de pl. egy kimerevített digitális képnek nincs, míg ha egy celluloid filmen merevítenek ki egy képkockát, attól még a pozitív kópián attól még továbbra is ott a grain.
    Ezen túl a digitális kompozitálás úgy kezdődik, hogy leszedik a zajt a felvételről majd a folyamat végén visszarakják. Tehát bármilyen komolyabb utómunka esetén a grain bizony mesterségesen kerül vissza a végtermékre.

    Hogy ki milyen kreatív céllal rak graint a művére az egy dolog, én a grain elsődleges, általános funkciójáról beszéltem és hogy miért lenne problémás a hiánya.
    Megint csak a CG-t tudom felhozni példának. Megfelelő sampling mellett a 3D renderekből szinte teljesen el lehet tüntetni a zajt, a CG-re viszont mindig kerül a gradelés során grain, különben az egész túl steril, "gagyi" hatást kelt.

  • Partz

    senior tag

    válasz lenox #347 üzenetére

    "Szoval egy forrassal megjelolt idezettel nem ertesz egyet"

    Pontosan. Nem értek egyet, mivel azt rajtam kívül már sokan cáfolták, szerintem ezt egyértelműen kifejtettem. Vagy a logikád alapján ha van egy forrással megjelölt idézet, azzal csak egyet lehet érteni?

    "...nem ugy volt, ahogy oda van irva?"

    Szóval nem mondtam, hogy nem úgy volt. Szintén kifejtettem, adott technika mellett ez működött. Csak ma már ez sok esetben nem állja meg a helyét.

    "Tehat nem azert csinaltak annak idejen a tv-t ahogy, hanem valami masert?"

    Azért csinálták úgy tv-t ahogy, mert az adott technika, az akkori tudás ezt látta jónak, ami ma már köztudottan kevés. Vagy most is ezt kéne néznünk? Szerintem minden itt felmerülő kérdésedet megválaszoltam korábban, komolyan nem értelek.

    *Bocs csak ez most ide vág, Jönnek 4K-s 120 fps-es HFR filmek Hollywoodban ! ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Partz

    senior tag

    válasz lenox #349 üzenetére

    Az előtte lévő beszélgetés filmes témáról szólt, amibe belekérdeztél. Elég nehéz lekövetni 350 hsz után, ki, mikor, mire gondol.

    És ne haragudj, de roppant nehéz így értelmezni a kérdésedet, hogy pontosan mire vonatkozik, pláne így ékezetek és mondattagolás nélkül. Lényegében most azt se tudom melyik állításra hivatkozol, ezért szokás idézni. Most felmerült a "tv", szintén nem tudom a műsor szórásra gondolsz vagy magára a készülék képességeire esetleg filmes tartalomra. Elég fáradt vagyok már, vagy fejtsük ki részleteiben vagy hagyjuk a témát, mert így elbeszélünk csak egymás mellett.

    "Nem tudom, mire gondolsz, nem nagyon volt kerdesem szerintem."

    Szerintem az előző hsz-ed az volt, gyakorlatilag 3 kérdést fogalmaztál meg, csak most utólag felmerül ez mire vonatkozott. Ezért kell ezeket a dolgokat konkretizálni, mert ha már ezt nem látjuk, akkor nekem honnan kéne kitalálnom a te kérdésed pontosan mire vonatkozott?

    [ Szerkesztve ]

  • Partz

    senior tag

    válasz lenox #349 üzenetére

    Visszaolvasva elég nevetséges ez az egész. Feljött a magas fps, ez elég, nem elég, aztán ebbe bele lett keverve valahogy műsorszórás, amire mozis példa volt a válasz, a mozis példa műsorszórással lett magyarázva, elég követhetetlen ez már.
    Most látom szintén műsorszórásról van szó, ebben igazat adok.

    Részemről lezárva, ez így tényleg értelmetlen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák