- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nullpoint
senior tag
Azt nem értem az egészben hogy:
Ryanairnek most van 450darab Boeing 737-800. [link]
Elvileg ismernük kell a tipus tulajdonságait.Ennek a hatótávja 5460km , 22 tonna üzemanyagtartállyal. [link]
(Bocs a wikilinkért, hiteles forrást nem találtam, kezeljük fentartással, de a számolgatáshoz jó lesz.)Na most ez a hatótáv pont jó a Ferihegy- Nemismadársziget viszonylathoz.
Mi a faxnak kellett álló helyzetben elégetni több tonnányi üzemanyagot, hogy aztán ne legyen elég az útra,és félúton meg kelljen állni tankolni?
A hülye rohadt barmok. Gondolom felelős(öke)t most sem találnak.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
válasz t72killer #18 üzenetére
Pont ezért javasoltam már egy barátomnak is, ne repüljön velük. A múltkori topicban is említettem, hogy egyre több a rossz hír a cégről, erre jött vmi okostojás - gondolom a tulajok közül az egyik - hogy marhaság.
Amikor a karbantartáson spórol egy airliner, az a vég, idő kérdése, mikor következik be komoly baleset.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
bambano
titán
ez jó, akkor ezentúl túl kell tankolni a gépeket és egy se fog lezuhanni, mert súlylimiten túl van
komolyra fordítva a szót, nem ment át a lényege a kérdésemnek.
nem azt kérdeztem, miért kellett kipocsékolni az üzemanyagot, hanem azt, hogy miért A FÖLDÖN kellett kipocsékolni.miért nem mondta a ryanair, hogy x probléma, ezért teszünk egy sétarepülést a Földközi tenger felett???
ez olyan, hogyha hirtelen rádjön a pisilhetnék/f.shatnék/hányhatnék, akkor is igyekszel kicsit félrevonulni, ha lehet, és nem a buli közepében dobod el a tételt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz t72killer #22 üzenetére
"csak nem szakmabeliként feltételezem egy egész sor akadálya van: útvonalengedélyek, pilóták repülőórái, anyámkínja.": értem, tehát hat órán át pörgetni a hajtóműveket a betonon, ott nem számít a repült óra, nemzetközi légtérben meg számít...
hát én beraktam az esetet az inkompetens főnök hülye döntései skatulyába...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
janeszgol
félisten
Nem volt szippantós autó bekészítve. Ez benne volt a hírekben. A felesleges üzemanyagot mindig elégetik. Vagy a földön vagy a levegőben. Azért nem szállt fel, mert 5 tonnával nehezebb volt a megengedettnél, és nem szállhatott fel.
Bocs ha volt, sorba megyek.2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
llax
senior tag
válasz t72killer #52 üzenetére
Ha egy pilótának csak a céggel van baja: simán tud váltani, különösen akkor, ha a leggyakoribb típusokra van jogosítása.
A Germanwings egy nagyon más téma, ott a cégnek nem sok köze volt a történésekhez. Egy (titkoltan) labilis egyén saját (titkolni kívánt) eü problémái miatti frusztrációja teljesen cégfüggetlen dolog. Majdnem kivédhetetlen. (a mindig két személy a pilótafülkében valamelyest segíthet, de nem oldja meg a magándokinál kezelés melletti, látszólagos alkalmasság problémáját) -
llax
senior tag
válasz t72killer #54 üzenetére
"Ezesetben nem értem, miért nem igazolt át?"
Ezt a kérdést sokan feltehetnék/feltehetnénk maguknak/magunknak is. Vélhetően összességében nem olyan/elég rossz a helyzetük, csak vannak olyan problémák, amire szeretnék felhívni a figyelmet. Ráadásul itt egy külső, sem a cég, sem a pilóták által nem befolyásolható körülmény (nagyon kedvezőtlen szél) hozta elő a problémákat.
(A pilóták munkaidejük jelentős részét a munkáltató beleszólása nélkül töltik. Sok, szabályok adta kereteken belüli döntéseikért nem is kérheti számon őket. Emiatt a különféle problémák és feszültségek csak szűkebb területekre korlátozódnak.)Tegyük még hozzá, hogy a Ryanair nagysága miatt a "fapados problémák" az Easyjet-hez képest, kb. 2x a Wizz-hez képest kb. 4x nagyobb gyakorisággal jelentkezhetnek, ha még valami picit spórolósabban vagy sz@rabbul csinálnak, mint az előbbi kettő, akkor itt Európában a többől több-1 probléma náluk fordul elő.
Egyébként a Gw eset csak egy nagyon szűk területre alkalmas példa, azt mutatta meg, hogy a nagyon precíz szabályozás és ellenőrzés pajzsán is vannak (részben betömhetetlen) rések.
-
#90088192
törölt tag
válasz t72killer #49 üzenetére
Sajnos NEM használható gazolaj, helyett, mert a lángfront terjedési sebessége közelebb a benzinhez, es nincs kenési képessége mint a gazoljanak. Amikor Taszáron meg volt US katonai bázis, elloptak egy kocsit a szerelvényből ami vitte a kerozint.
Aztán eladtak a gazdálkodónak,(egy konkrét esetről tudok), aki belerakta a Z0 2260 betakarító gépbe.
Elindították, és motor gyönyörűen elkezdett felpörögni, kb 5000rpm környéken le kellett verni a nagynyomású üzemanyag csöveket mert SEHOGY nem tudtak megállítani. Ez meg hagyományos adagolóval volt szerelve.
Az új, közös csöves rendszerben a Pumpa és a befecskendező elemek igen hamar megszorulnak a kenés hiánya miatt.
Az üzemanyag rendszer tisztító adalék különben majdnem tiszta kerozin. -
llax
senior tag
válasz t72killer #58 üzenetére
Esetleg megy vissza a finomítóba, némi ellenőrzés után mehet a többihez.
Itt nem kell szennyezéssel számolni, nincs "ismeretlen eredet" vagy számottevően eltérő összetétel. Szigorúbb normák vonatkoznak rá (nemzetközileg is), mint a benzinre vagy gázolajra.
Bruttó ára literenként helytől és mennyiségtől függően 500-700Ft között van + kezelési költségek.
(Budapesten 80USD/tonna +áfa a leszívás).Budapesten konkrét árat nem találtam, csak a mindenféle kezelési költségeket. Debrecenben 631-663Ft/liter (itt kezelési költségekről nem írnak - a sávos árazásból kiindulva már benne lehet a literárban.)
A különböző reptér használati árakat bogarászva több MTOW alapján számolandó tétel van, azaz max. felszállótömeg (gépre vonatkozó - nem tényleges) alapján kell fizetni, megkezdett tonnánként. Így érthető, hogy némely fapados miért vizsgáztatja alacsonyabb MTOW-ra a gépit gyári speckónál.
Ezen felül vannak mindenféle terminál használati díjak is, ha már felpakolták a gépre az utasokat, akkor az óra nem ketyeg tovább (viszont kezdődik a személyzet "rendes" munkaideje, ha már bezárták az ajtót - az erre járó bérrel együtt).
A nagy légitársaságoknál ezek (is) vastagon, tartalékokkal benne vannak a jegy árában, a fapadosok igyekeznek a minimumra szorítani a költséges infrastruktúrák használatát (ez teljesen renden lenne - pl. a takarításon spórolás már nem).A legnagyobb vicc, amikor Debrecenben, az oda járó egyetlen nagy légitársaság (LH - csak München) gépéhez busszal viszik ki az utasokat, ha nem tud közvetlenül a terminálépület mellé állni (ha a Wizz mindkét Debrecenben állomásoztatott A320-asa hamarabb beért, még akkor is csak ~150m). Tovább tart a buszra fel-leszállni, mint gyalog odamenni, de az LH utasainak "jár" a szolgáltatás (mondjuk esőben még lenne is értelme - vagy nyáron, amikor különféle charter járatok is jönnek-mennek és tényleg messzebb kellhet megállni a gépnek) Ez a másik véglet
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...