Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz #65537792 #8 üzenetére

    Szerintem próbálj ki élőben egy 240Hz-es monitort. Lelassított felvétel azért más, mint a valós idő.
    Mikor 60Hz-ről váltunk 144Hz-re, az nagy ugrás. (16,6ms-ról, 6.9ms-re.). Viszont 144Hz-ről 240Hz-re váltásnál csak 6.9ms-ról váltassz 4.1ms-ra... Ezt a 2.8ms különbséget már fogod radikálisan megérezni. Ezért javaslom, először tegyél próbát, mielőtt beleinvesztálsz rengeteg lóvét. Még akkor is érdemes, ha szarod a pénzt. :DDD Warren Buffet is ezt javasolná. :DD

    Köszönjük a leírást! Vannak, akik szeretnek vitatkozni a témában tapasztalat és információk hiányában, legalább nekik lehet linkelni...

    Örülök, hogy külön kiemelted, hogy a single player játékoknál nem kifejezetten van értelme a 60/75Hz-nél magasabb frissítésnek... Akik főleg ilyeneket játszanak, vagy nem fast-pace multit játszanak, azok néha leállnak vitatkozni a TN panel létjogosultságáról vagy a 120Hz+ értelmetlenségéről vagy a felőlről korlátlan fps feleslegességéről... :P
    Arra nem emlékszem, hogy olvastam volna a felső limit nélküli, lehető legnagyobb fps-ről írtál volna-e. (Vagy csak figyelmetlen voltam?) Hogy a lehető legkisebb legyen a delay a kép render és a monitor kirajzolása között.
    Emlékszem még a 160Hz-es CRT-s monitorom élményére 300-500fps-en a quake3A szinte valósággá vált, annyira smooth volt. Pedig VGA csere előtt is volt kb 200fps-em volt, de 300-500fps-en egy álom volt. Azóta sem tapasztaltam annyira smooth élményt. A mostani 144Hz-es TN LG "gémer?! :U " monitoron sem tapasztaltam ilyet, pedig fps-em is van... CS:GO-ban... Bár a Quake3 motor is tehet róla. Ha jól tudom azt még Carmack programozta. Az a játék engine szépen, folyamatosan pumpálta a kép rendert, minden fajta szar, érthetetlen laggok nélkül.

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz #92006144 #63 üzenetére

    "Abu szerint többet ér a 60 hz chill-lel, mint csillió hz-es monitor."
    Biztos nem fast-pace játékokkal játszik. Meg kellene néznie egy két pro quake játékot.... Beüzemeltem a régi 75Hz-es LCD monitorom s gépemhez. Hát diavetítés egy 144Hz monitoron után. Egyszerűen frusztrál, hogy mennyire nem responsive a 75Hz sem 144Hz után... Már a desktopon is zavar, hogy azt látom, hogy hosszan teleportálgat a kurzor, 60/75Hz-en és hogy "szellemképet" húz egy weblap, mikor görgetek. Amíg nem szokunk hozzá a 144Hz-hez, addig ezek nem tűnnek fel, de ahogy említve is volt, ha egyszer kipróbálod és megszokod a 120Hz+ frissítést, akkor már ezek az apróságok is többé vagy csak kevésbé, de zavarhatnak.

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #67 üzenetére

    Nem már... :DDD Ugyanannyir értelme nincsen, mint mondjuk Q3, QL, QC-ben, vagy akár egyéb lasabb competetive játékokban. Kipróbáltam az Assasin legújabb részét nightmare-en. Pff Lópikula!!! Még mindig az AI a legszűkebb keresztmetszett. 60Hz-en is simán beatelhető, annyira gyenge kihívás egy single player egy kihívást jelentő Quakerrel szemben... AAA-hoz bőven elég oda a 60fps/60Hz.... :DDD Az más téma, ha valaki ennek ellenére szívesebben játszik magas képfrissítésű monitorral, single-ban. Ezt én is elfogadom. Mindenkinek joga van hozzá. Csak azt mondom, hogy az értelme nem annyira jelentőségteljes, mint mondjuk Competetive játékokban, ha már legalább a középmezőnyben játszik valaki az online térben.... Közép mezőny alatt sincs értelme a 120Hz plusznak, mert akkor nem a monitor a limit...

    (#69) satz18 Egy jobb TN-nek még mindig legalább 2x-3x jobb a pixel response time-ja. Az én igényem szerint biztosan nem vennék 240Hz-es montort TN panel nélkül. Jelenleg IPS és VA panelek nem képesek tartani a 240Hz-t, a pixel az átlag pixel response miatt (nem a specifikációkban megadott marketing GtG bullshitet kell figyelembe venni.) 144Hz-en adnék esélyt egy jobb VA-nak vagy IPS-nek...

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz b. #62 üzenetére

    Tudtok élménybeszámolót mondani esetleg 144Hz-ről 165Hz-re/240Hz-re való váltás terén?
    Nehezen tudom elképzelni, hogy sok értelme lenne, számítások szerint. De még nem volt alkalmam kipróbálni, hogy érzetre milyen. Igaz, biztosan nem ettől leszek jobb Quake player. Többet kellene gyakoroljak inkább.... :))

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz andy19770128 #148 üzenetére

    "60 hercz felett nem igazán a szemed a befolyásoló tényező hanem az idegpályák és a kéz kordinációja közti kihagyás....." Tehát, a reakció idő? Az olybá tűnik, hogy egy teljesen külön téma, és időben szekvenciálisan történnek az események. Érzékelés, reakció idő, tényleges aktivitás. És akkor még lehetnek előzetes sejtésen, feltételezésen alapuló aktivitások. A gyors képfrissítés nem is kifejezetten a sok képhez kell, hiszen már 24fps-t folyamatos mozgóképnek látunk. Ahogy növeljük a képfrissítést azzal egyenes arányosan csökken a beviteli késleltetés. Lehet tudatosan nem tudjuk megmondani mennyi, az annyi, de nem is érdekes. A tudatalatti érzi és kalkulál. Gondolj élsportra. A sok gyakorlás annyira kiélesíti az agyi folyamatokat, hogy a triggerekre a lehető leggyorsabban reagáljon a szervezet. Hiába nem látjuk a sokadik képkockát, vagy nem veszünk észre 30fps mozi közben egy képnyi beillesztett hamburgert. Az agy akkor is érzékeli, csak nem jut a tudatig. Ellenben összefut a nyál a szánkban. Erről a tesztről már biztosan hallottál.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák