- Redmi Note 9 - azt nyújtja, amit ígér
- Milyen GPS-t vegyek?
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- MG4 menetpróba
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mumukuki
aktív tag
válasz #16820480 #19 üzenetére
A router aljara nyomtatott egyedi jelszo (ne a dobozra) teljesen jo. Itt foleg az internet iranyabol jovo (megha a belso halon levo gepet hasznaljak ugrogepnek is) hozzaferestol kell vedeni a routert. Ha mar fizikai access van (las megnezi az aljat), regen rossz.
Azzal egyetertek, hogy ha rakenyszeritik a usereket kotelezo jelszora, akkor sok lesz a kiscica123 jelszo, igy meg az is jobb ha az aljara nyomtatott jo hosszu password marad akar a wifi akar az admin jelszonak.
Ha jol emlekszem a telekomos routereken pont igy van. -
válasz #16820480 #95 üzenetére
ebben alapvetően egyet is tudnánk érteni, kivéve, hogy nem teszek ki routert az ügyfélhez.
a felhasználó pc-je, telefonja, routere, banki adatai az ő dolga. a bankok zömében https-sen mennek, ha azt feltörik, szintén nem az én dolgom.
kirakom a modemet, az az első indulásakor bridge módba kapcsol (központból forszírozottan), utána rádugja a routerét és kész. tisztán és világosan elválasztott felelősségek.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #100 üzenetére
és mit csinálsz egy koaxszal, amin jön a docsis egy mpeg transzport streamben? hint: semmit. vagy elfogadod a kábelmodememet vagy nem vagy előfizetőm. az end-to-end titkosítás nem szolgáltatói feladat. sem a modem elutasítása, sem a közvetlen optika a gerincig típusú álmodozás nem hoz plusz biztonságot. mi gerinchálózati szolgáltatótók vesszük a sávszélességet, így ami forgalom tőlünk kimegy, azt a gerinchálózati szolgáltató core routerén, vagy annak a környezetében, meg tudják figyelni. hiába adnék neked csajágaröcsögén a lakásodik optikát, amit utána bekötnék a csajágaröcsöge-budapest gerinchálózati csatlakozásomba, pesten a forgalom szűrhető, visszafejthető, a magyar forgalom jelentős részét a bixben is le lehet hallgatni.
tehát vagy megbízol a végponti titkosításodban, vagy visszatérsz arra, hogy mindent személyesen intézel, papíron leadva.
elvileg egy normálisan összerakott rendszerben a végponti titkosítást nem lehet értelmes idő alatt feltörni. az meg, hogy a gyakorlat rajtam kívülálló okokból ettől mennyire tér el, rajtam kívülálló ok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #102 üzenetére
én nem szeretem a routeres modemet. mi nem adunk olyat, te meg nem tudsz olyat hozni, hogy felengedjem a hálózatra.
az én unpached hardverem miatt nem tud borulni a végponti titkosítás csak akkor, ha a kulcsok publikussá válnak és/vagy a tisztelt user vak, mint a bányaló. viszont a világon sehol nem tudsz szerződni l8 hiba ellen.
a bixben nem sebezhetőséggel gyakják meg a forgalmat, hanem bírósági végzéssel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #106 üzenetére
értem, tehát mert azt mondtam, hogy van olyan eszközöm, amiben nem frissítettem firmware-t, abból egyenesen következik, hogy az benne van a szolgáltatásban?
remek, egy kekec ügyféllel kevesebb. jobb is, ha az ilyen más ügyfélszolgálatot boldogít.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #131 üzenetére
tehát kici kínai gyártó tudja, hogy melyik ip cím melyik isp-hez tartozik, ott hány routert lehet ráengedni egyszerre a frissítésre, hány bedöglött routert tud lekezelni az isp ügyfélszolgálata, mennyiből nem lesz még hisztéria, stb. stb.?
amikor ilyeneket leírtok, azt el is hiszitek?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #135 üzenetére
"De most akkor mondd már, te felelsz a felhasználók routeréért vagy sem?": ugye erről is volt már szó, miért is olvastad volna el, mielőtt belekötsz...
nem, nem én felelek az ügyfél routeréért. de ezt az ügyfél jellemzően nem tudja vagy nem akarja figyelembe venni, tehát akkor is rajtunk csapódik le a hiba, ha semmi közünk hozzá. ezért kapálózok ellene.
ami az én kontómra megy, azt én akarom felügyelni. pont. mindenki más kibic, joga van csendben maradni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mumukuki
aktív tag
válasz #16820480 #145 üzenetére
Ezért nem értem hogy egy szakit miért zavar az ügyfél tulajdonában lévő eszköz .
Ha ezt a help desk nem tudja rendesen kezelni (illetve előtte már az ügyfél tájékoztatásakor ) akkor az a help desk folyamati hibája és semmi köze az egészhez .
Ahol a user veri az asztalt előbb utóbb az vagy a bolt ahol vette vagy az eszköz gyártója . Ez viszont rákényszeríti őket hogy normális cuccok legyenek . És ez az egész és szabályozás lényege hogy hulljon a férgese . Kell ez
[ Szerkesztve ]
-
válasz #16820480 #145 üzenetére
két okból nem rakok olyan eszközt:
1. nem kívánok senkivel vitába bonyolódni arról, hogy lehallgatom-e a hálózatát vagy sem.
2. ha én tettem le az eszközt és én konfigurálom, akkor gyakorlatilag én vagyok a rendszergazdája a családnak. ezt nem fizeti meg senki. ráadásul az ügyfelek gépein zömében valamilyen windows van... pfujha én lennék a routerük rendszergazdája, akkor folyton csörögne a telefonom, hogy ez nem megy, az nem megy, nem kapott ip címet, nem működik, nem tud szkájpolni, elfelejtette a jelszót, új gépet vett, állítsam már be rajta a netet, stb. stb. lovat részletre.
"akkor meg pontosan azzal a lendülettel fogja a supportos a telefonban lerázni az ügyfelet, tehát nem a te problémád, hogy a saját beszerzésű routeren mi történik": de miért tartsak fenn sokkal drágább helpdeszket meg supportosokat azért, hogy lerázza az embereket? egyrészt amíg lerázza, az idő. jön a kedves ügyfél, már hallgatta a négyévszakot 15 percig, mire bekapcsol egy callcentereshez (nem nálunk történt), fel van paprikázva, rögtön üvöltéssel nyit, hogy már megint mi van. több perc, mire lehiggasztod annyira, hogy megértse, amit el akarsz mondani neki. utána elmondod, akkor megint elborul az agya, mert nem szereti azt hallgatni, hogy nem. és úgy megy el, hogy az internetet nem tudja igénybe venni, negatív választ kapott, és nem azzal fog foglalkozni, hogy ő a hibás, hanem azzal, hogy nincs net és elküldtük a fenébe. nagy rakás pénzt kihajítasz azért az ablakon, hogy rontsd az ügyfélélményt meg a cég imidzsét. tutti üzlet. miközben meg azok, akiknek jogos panasza lenne, nem férnek hozzá a callcenterhez.
itt azért tessék azt is figyelembe venni, hogy Magyarországon legalább 100 olyan isp van, amelyiknél nem állnak százasával a callcenteres bigék. a nagy cégeknél meg akkora az alultervezés, hogy sikerül felhívni egy óra zenehallgatás után, majd a bige nem érti, hogy mi bajod, de meggyőzöd, hogy küldjön embert, és akkor azt mondja mondjuk ma, október 19-én, hogy január 4-én otthon leszel-e.
"Vagy akkor most mindenért is téged lehet hívogatni?": a lehet, a szabad, meg a jogos az három erősen különböző kategória. mindenki felhívhat, aki megtudja a telefonszámot. és ez elég is nekik, semmi más nem érdekli, sem az, hogy igaza van-e, semmi. ő azt akarja, hogy ugorj és intézd el. csak ez pénzbe kerül. azt valaki fizesse ki.
"Valami probléma van a Windowsban, gyere ISP csináld meg. Elfogyott a kenyér, gyere ISP csináld meg": olyan, hogy elfogyott a kenyér, vigyünk, nem szokott előfordulni. minden más igen. azt soha nem mondják, hogy berohadt a windowsom, azt mondják, hogy nem megy a net. nem, perszehogy nem, mivel a komplett géped szétszállt a p-ba, miért pont a net menne rajta? és akkor kimegy a technikus, és kiderülnek a disznóságok, hogy kávét öntött a gépbe, a kutya belepisilt, a gyerek szétrángatta a drótot, a szekrényt rátette a koaxra, a modemet berakta a radiátor díszburkolata alá, és megfőzte, stb. stb. de olyan is volt már, hogy minket hívtak, miközben más isp-nél voltak előfizetők. meg olyan is, hogy mire kiértem az ügyfélhez, kint volt a yard két kocsival, villogtak, mint állat...
az is rendszeres, hogy raplizik, hogy nem megy a net. szólunk neki, hogy kapott levelet arról, hogy áramszünet lesz. olvasta? nem. akkor most olvassa el. vagy képtelen megoldani a bankban, hogy csoportos fizetéssel fizessen, mert azt a bonyolult lépést, hogy fogja a tetves számláját és bevigye a bankba, ahol az ügyintézőkkel megbeszéltük, hogy mit hova írok rá, nem bírja megugrani. vagy azt se, hogy megkapja a számlát x forintról és pontosan x forintot átutaljon, ne találomra egy összeget. vagy hogy behangolja a tévéjét, ha új tévét vett.
most volt törvénymódosítás a számlázás rendjéről is. hónapokkal előtte körbeküldettem levélben, hogy mit kell csinálnia az ügyfeleknek (most tekintsünk el attól, hogy szerződés szerint korábban is kötelesek voltak megcsinálni). Szerinted hány nem csinálta meg, és hány verte az asztalt, hogy a számla miért nem jó, amit miatta nem tudtunk helyesen kiállítani?
tehát minden probléma, ami telefonhívást indukál, az BAJ. van nekünk önállóan is elég bajunk, ostoba eui bizottság hagyjon békén. először tanuljanak meg dátumot írni, addig csitt.
azt becsülöm bennük, hogy amikor megjönnek a tolófájások, nem minket hívnak. minden másra ott a mastercard meg mi.
már csak a szépjáték kedvéért elmondom a legmeredekebb tapasztalatot. több cégnél is dolgoztam, az egyikből kiment egy kis spam. gerinchálózati szolgáltató raplizott miatta, majd mivel szerinte nem kapott időben választ, ezért fogta, találomra kiválasztott egy másik céget, ahol szintén kapcsolattartó voltam, és kihúzta a drótjukat. pedig ezek állítólag kazalnyi iso minősítéssel felkent hiperszuper ügyfélérdekében dolgozunk minőségi szakik voltak Pestről (hova rohanjak...)
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #151 üzenetére
Igen, nagyjából erről szólt ez a topik, hogy Bambano szerint elképzelhető akár az is, hogy egy frissítés félremegy (bár nem szoktak, példát nem tudott rá mondani) és emiatt neki kényelmetlen lesz, ehelyett szerinte például lehetne azt csinálni, hogy ISP szinten tűzfalszabályokkal foltozza be minden egyes router minden egyes sérülékenységét (ami egyébként messze nem triviális task, ő sem csinálja).
DRM is theft
-
-
-
válasz #16820480 #157 üzenetére
mutass már példát arra, hogy hol írtam olyat, hogy a gyártó ne foglalkozzon vele!
amit ebben a 157-es hsz-ben írtál, az nem az én véleményemre reflektál, következésképpen téves, hogy nekem címezted.
semmilyen körülmények között nem fordulhat elő, hogy azt, hogy az user nem ért hozzá, az én nyakamba varrja bárki is.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #16820480 #168 üzenetére
már megint álmodozol.
nem mondtam, hogy ne legyen frissítés. hányszor kell még ezt leírni?
nem mondtam azt se, hogy a gyártó ne kényszeríthesse ki a frissítést.
nem mondtam azt se, hogy ne legyen büntethető a gyártó, ha nincs frissítés.azt mondtam, az user tudjon róla, hogy frissíteni kell és ő indítsa el. ennyire szűk a fantáziátok, hogy el sem tudtok egy ilyen megoldást képzelni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Male
nagyúr
válasz #16820480 #174 üzenetére
Tudtommal nem engedik ezt a megoldást.
...hát abból, hogy fél órája nem volt forgalom, nem következik, hogy a következő egy percben sem lenne. Én el tudom dönteni, hogy a következő percekben kell vagy sem, a router nem tudja, tehát legyen már nálam legalább ennyire a kontroll.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Escape from Tarkov
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Proxmox VE
- Vezetékes FEJhallgatók
- Redmi Note 9 - azt nyújtja, amit ígér
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- További aktív témák...