Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Feketelaszlo #46 üzenetére

    "Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit,"

    Általában nem lehet a német autógyártókat egy kalap alá rakni.

    Ha megnézed, a BMW a mai napig egyedi autókat gyárt. A gyártás szempontjából teljesen lényegtelen, hogy mechanikus vagy motoros ablakemelőt kér a vásárló. Az az alkatrész kerül a szerelő kezébe, amit megrendeltek. Sőt az üzemekben gyártható autókat nem típus szerint csoportosítva gyártják, hanem szín szerint. Az automata festőrobotok "csak" 4 szín között tudnak gyorsan váltani. Ezért a ritkább színű autókat az éjszakai műszak gyártja. Ehhez és a megrendelés sorrendjéhez igazítják a gyártásba kerülés időpontját.
    Ha egy jármű vagy alkatrész nem felel meg a minőségi előírásnak, kirakják a gyártásból. A jármű gyártása újra indul. A hibás vagy félkész autót majd később kijavítják ha lehet.

    A kis autók gyártása nem a gyártók óhajából szorul vissza. A gyártók azt akarnak gyártani, amit megvesznek a vásárlók. A probléma inkább az EU környezetvédelmi előírásainak szigorodása. Ma már az 1 literes 3 hengeres motorok is egyre nehezebben teljesítik az előírásokat. A Mitsubishi be is szüntette ezen motorok felhasználását. Helyette 1.2 literes motorokat raknak a kis autókba.
    A Mitsubishi Space Star forgalmazása tavaly 22 ezer eladott példánnyal zárult az ADAC szerint. Gondolom a 10 ezer euró alatti ára ellenére nem ráfizetés a gyártónak.

    Kicsit ide tartozik. Az ADAC közzétette a tavalyi év statisztikáit, az előző év segítségnyújtásairól.
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Feketelaszlo #46 üzenetére

    Évtizednél régebben van a szakmában, sose volt gond az eladás, mindig a gyártásoldal a szűk keresztmetszet. Most pl. üres a szalon, a beszámított használt cuccok vannak csak kb, konkrétan egy évre előre el van adva minden. Az elmúlt év nem az alkudozós vevőkről szólt, hanem arról, hogy ez van, kell vagy nem? Mi tavaly az értékesítő kollégája alól vettük ki a féléves szalonautót, aminek a felszereltsége nagyjából megfelelt (a napfénytető hiánya miatt kicsit sírtam is), mert vagy ez, vagy várunk 6-9 hónapot egy újra, ami már eleve drágább is lesz. Ebben is benne volt a személyes ismeretség, meg az, hogy a harmadik autónkat vettük náluk 8 év alatt (egyet összetörtek alattunk).

    bambano: Ez a konkrét modell 5 féle benzines motorral kapható jelenleg, 2 féle dízellel, egy hibriddel, és egy full elektromossal, valamint egy gyári tuning benzines verzióval (aminek szintén két lépcsője van, de a nagyobbik a hétköznapi vevőknek nem releváns, az versenysportra van. Kb 60-200 LE között van itt minden. Ebből a két dízel azonnal megszűnik, a két kicsi, belépő benzinmotor, és a hibrid pedig a hamarosan érkező modellfrissítéssel. Elvileg lesz 2 féle benzines (azok is csak záros ideig), illetve 2 féle elektromos (egy kisebb, meg egy nagyobb hatótávú), illetve talán marad a gyári tuning verzió benzinesből. Váltóból csak automata, felszereltségből az alap az lesz, ami most egy elég jól felextrázott cucc, illetve lesz egy fullos csomag, annak, aki tényleg mindent akar. Ahhoz képest, hogy eddig új autó rendelésnél 90 percen keresztül csak az apróságokat pipálgattad az extralistán, ez elég nagy változás.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák