- iPhone topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
yerico
senior tag
Ne a 7.2-es árral kalkulálj már, mert senki sem annyiért veszi. Legyen az 5.8. Ez kb. egy 1.4-es, sima szívó, de jobban felszerelt Ceed kombi ára. Az meg nem felső közép, csak alsó. És abból is az alsó árkategória. Felsőkategóriás kombik eladási ára jellemzően a 9 milliós tartományban vannak.
"A lényeg: családi autónak a méret és a hatótáv miatt használhatatlan, második autónak rohangálni pedig luxus."
Ez így viszont nem igaz, második kocsinak városba tökéletes. Éjjel lehet tölteni, 100 km-t nem nagyon autózik senki sem városban, akár ingyen is lehet üzemeltetni (napelem a tetőre, vagy éppen közterületen), parkolásért, átírásért nem kell fizetni, és könnyedén kijöhet egy olyan szám, hogy 4 év alatt benzinben megspórol 2 milliót a tulajnak. Sőt nincs rá cégautóadó sem, ami cégeknek mindjárt más dimenzióba helyezi a dolgot.
Szóval 4 év alatt, amíg egy felsőkategóriás benzines kombi bukik az értékéből 4 millát, elfogyaszt másik 2 milliót üzemanyagban, és a szervízekre is otthagy az ember másik fél-1 millát, plusz átírás 200E, addig ez a kis kocsi 4 évig el tud üzemelni 100-200E forintnyi szervízköltséggel. Értékvesztése ennek is lesz, kb. 1.5-2 millió. Akkor úgy jön ki a matek, hogy 4 év alatt spórolt a kocsi kb. 5 milliót. Hogy is volt azzal a luxus mondással?Ja, és 3 millióval olcsóbban is vettük, azt se kell elfelejteni. Az a pénz megmaradt, el lehetett másra költeni, vagy akár kamatoztatni is. És matek megint nem a benzines kombi felé billen.
[ Szerkesztve ]
-
yerico
senior tag
"És második autót tartani városban aztán baromira környezetkímélő dolog."
Bocs, de ezt indokold már meg. Miért is jobb egy 10-15 literes városi fogyasztást produkáló benzines kocsival közlekedni városban, avagy az miért is környezetkímélő? Csak mert aki ilyen elektromos kocsit tud venni második kocsinak, annak az elsődleges utazó autója sem lesz kismotoros benzines.
Hol szennyezi a környezetet, ha árammal üzemel a kocsi? Egyfelől tölthetem napelemmel táplált árammal, akkor full zöld az autó. Másrészt ott a benzines jószág, ami eléget 3000-5000 liter benzint a városban pár év alatt. Tuti erre kell ráragasztani a környezetbarát díjat?Egy villanyautó gyártása során nem szennyez többet. Azonos anyagokból épül fel, mint a sima kocsi. Az akksik újrahasznosítása már elgondolkodtató ebből a szempontból, de ott meg a másik oldalon ott lesz 5-10 sima akksi azonos élettartamon a benzines autóban, mert cserélni kell, és ma már jellemzően nem 1 akksi van egy kocsiban.
Elektromos autóban nincs olajcsere, míg a benzines kocsi élete folyamán elhasznál 50-100 liter kenőolajat. És annak a gyártása meg rettentően környezetbarát.
Azt is tegyük hozzá, hogy maga az olajbányászat is teljesen zöld folyamat, aztán a nyersolajat betöltik hajóba, utaztatják pár ezer km-t (dízelmotoros hajón, mert az is környezetkímélő), majd teljesen zöld módszerekkel finomítják (az egyik legkörnyezetszennyezőbb folyamat a világon), majd kamionokkal elviszik a benzinkúthoz. Erről a folyamatról mindenki igyekszik elfelejtkezni, pedig ezek is komoly környezetterheléssel járnak. Az 5 köbméter benzin elégetése meg a ráadás.
Talán ezért is van, hogy amikor az ember autózik Százhalombattta 20 km-es közelében, a levegőben ott érződik az olaj szaga. Tudom, környezetbarát.
Apróság, de egy villanyautón a fékbetét, féktárcsa gyakorlatilag kiszolgálja a kocsi élettartamát, mert nem kopik el, Egy sima kocsin annyi idő alatt lesz jópár betét + tárcsa csere. Ezek gyártása megintcsak nem környezetbarát.
Ráadásul a benzines kocsi a városba füstöl, az emberek közvetlenül szívják be (ezért nem veszünk ugyebár út mellett felállított zöldségestől semmit), a villanyautó esetén, ha erőmű termeli is az áramot, azt a várostól sok km-re állítják fel, és a kibocsátott füstöt igen kemény előírások alapján szűrik. És mivel fix a lokációjuk, könnyebb hatékonyabb szűrési módot kiépíteni, nem úgy, mint 1 millió mozgó, és kisméretű kocsi esetében.
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)