Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Sinesol #22 üzenetére

    "Azért az sokat elmond, hogy a legtöbb Tesla gyárilag hibásan jön le szalagról, ha jól tudom az üzemük mellett van egy szerviz is, ahol helyrepofozzák az autókat azonnal, mondjuk ez amiatt is van, mivel elég feszített tempóban megy a gyártás és tapasztalatuk sincs sok."

    Megjegyezések:
    - Egyéb dologban is el voltak / vannak maradva más autógyártóktól ( pl. logisztika terén ).
    - A hozzászólásod a kb. egy évvel ezelőtti helyzetet tükrözi.
    - Ez egy kiváló stratégia volt a részükről. Jelenleg elektromos autók terén "vezető szerepet" ( :D ) töltenek be.
    - Ráadásul volt még egy nagy húzása a Teslának ( GigaFactory ). A többiek még csak most értik meg, hogy ilyen méretű akkumulátorokat nem olyan könnyű beszerezni.

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Sinesol #41 üzenetére

    "Főleg abban járnak élen, hogy jól pozicionálják magukat, kihasználják a zöld divatot, az önáltató tudatos fogyasztókat és környezetbarátnak beállítva magukat jó pénzt csinálnak."

    Megjegyzések:
    - Az utóbbi néhány hónap kivételével a Tesla kezdetek óta ( 10 éve? ) veszteséges. Persze cél a profit, mindenki abból tud fennmaradni, ők is.
    - Még mindig jobb egy erőműben tüzelni, mint sok kicsiben. Egy helyen kell hatékony technológiát megvalósítani.
    - Az elektromos autóknál van hová fejlődni, a dízel/benzin járgányoknál nem igazán.
    - Az üzemanyag cellás és hasonló megoldások ( pl. NanoFlowcell ) hátulütője, hogy jóval bonyolultabb hozzájuk kiépíteni az infrastruktúrát.
    - Az atomerőművek jó alternatívák, egészen addig míg valami baj nem történik ( lásd Csernobil, Fukusima, de Pakson is volt már üzemzavar )
    - Ja igen, Teslánál van akkumulátor újrahasznosítási program is...

    [ Szerkesztve ]

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Sinesol #48 üzenetére

    Csak neked tűnik ilyen egyszerűnek. :)

    Villanynál leegyszerűsítve nagyobb keresztmetszetű kábeleket kell lerakni.

    Gyúlékony anyagnál: Olyan előírásokat kell teljesítened és annyi papírmunkát, engedélyeztetési eljárást kell lebonyolítanod, hogy sírva nevet az ember ha ilyenbe belekezd.

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Peter13 #52 üzenetére

    "Fukusimát most tényleg hagyjuk, az egy nagyon szerencsétlen rossz együttállás volt"

    Itt kezdődik a felelőtlen gondolkodás. Még ha nagyon-nagyon pici eséllyel is, de egy atomerőmű esetén olyan katasztrófa is előállhat ahol sokan halnak meg és hosszútávú kihatása van. Nincs 100%-os biztonság. Senki és semmi nem tökéletes. Erre pont az ilyen esetek mutatnak rá amire most legyintettél.

  • #95904256

    törölt tag

    válasz rsf #57 üzenetére

    "Legyünk már tisztában, hogy hogy működik a világ!"

    Ez magadnak szól.
    Voltak Tesla részvényeim. Örülök, hogy túladtam rajtuk. :)

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Ribi #63 üzenetére

    Gondolom értetlen kötekedésből írtad amit írtál, de azért válaszolok a felvetéseidre.

    "Ennyi erővel autózni sem szabadna, hiszen mennyien meghalnak az utakon."
    - itt minden egyes esetben Te magad döntöd el, hogy részt veszel benne vagy sem
    - láttál már csernobili vagy fukusimai méretű, kihatású közlekedési katasztrófát?
    - az önvezető autózás híve vagyok, mert hiszem, hogy az emberi megbízhatóságot felül lehet múlni

    "Nem robbantak fel gyárak vagy erőművek?"
    - de igen, robbantak
    - épp azt írtam, hogy nincs 100%-os biztonság
    - vagy ezzel mire akartál kilyukadni?

    "Amúgy te is biztos laknál egy szénerőmű pár 10 kilóméteres körzetében, ahol szippantod a finom szénport."
    - köszönöm a jó kívánságot, viszont kívánom
    - sehol nem írtam, hogy a szénerőmű jó, a napenergia (napelem, szélerőmű, vízerőmű) híve vagyok
    - vagy ezzel mire akartál kilyukadni?

    "Nem értem, hogy miért tekint a "hagyományos" erőművekre ha megújuló dogokkal tüzelik, hogy teljesen környezetbarát"
    - ilyet biztos nem írtam, ugyanis ezt én sem tartom környezetbarát folyamatnak
    - egyébként vannak olyan próbálkozások, hogy a tüzelés során keletkező égésterméket visszaforgassák ( az eddigi leghatékonyabb módszerről amiről olvastam 90% körüli volt a hatásfok, ezt kevésnek tartom )

  • #95904256

    törölt tag

    válasz dabadab #67 üzenetére

    "Azért elég sokat elmond az iparról, hogy a világ valaha volt második legsúlyosabb atomerőműkatasztrófája nulla darab halálos áldozattal járt."

    Meddig és mi garantálja, hogy ez így is marad?

    Megjegyzés:
    - Csernobili atomerőmű-balesetnek 56 közvetlen áldozata volt, valamint a legutóbbi becslések további 4000 főre a balesettel összefüggésben lévő elhalálozásokat. 200 ezer embert kellett kitelepíteni.
    - Fukusimai atomerőmű-balesetnek nem voltak halálos áldozatai. Viszont rengeteg embert kitelepítettek és az anyagi kár itt sem volt jelentéktelen.

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Ghoosty #70 üzenetére

    Félreérted a dolgot. Valahol meg kell húzni egy a határvonalat. Nálad egy kalap alatt van a "felrobban egy gyár" meg a "felrobban egy atomerőmű". Oké. Nálam nem. Én úgy gondolom, hogy kis baleseti kockázat esetén is túl nagy baj származhat az utóbbiból. Oké?

    "Én azért elküldenélek egy olyan helyre, ahol csak ezek vannak, főként az első kettő." ( -> napelem, szélerőmű )
    Tisztában vagyok vele, hogy kezelni kell azt, hogy nem állandó energiaforrások.
    Erre több lehetőséget is jónak látok:
    - energiatárolás ( kedvencem a magaslati víztárolók, mint energiatárolók, amíg van gravitáció addig elég stabil megoldás ), de pl. épp a Tesla épített pont ugyanezen probléma megoldására Ausztráliában rekordidő alatt hatalmas akkumulátor telepeket.
    - energia import-export . A Föld közel felét éri napsugárzás folyamatosan, még éjszaka is.

    "Nem tudom, mit akarsz visszaforgatni, meg minek 90% a hatásfoka, de az áramtermelés jellemzően 60%-os hatásfok alatt működik. Tehát 100 egységnyi hőenergiából 60 egységnyinél kevesebb villamos energia keletkezik."

    Nem az energiatermelő folyamat hatásfokáról beszéltem. Hanem arról, hogy ami anyagtömeget beviszel a folyamatba abból mennyi az amit nem tudsz újra hasznosítani ( égéstermék ). A hidrogén égetése esetén pl. nincs ilyen probléma, de az nem a "hagyományos erőművekre ha megújuló dogokkal tüzelik" felvetésre válasz.

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Ghoosty #74 üzenetére

    Nem mondtam, hogy baleseti statisztikában jobban állnak a vízerőművek.

    Amit állítok az az, hogy vízerőművet könnyebb úgy létesíteni, hogy akármi is történik vele, nem okoz olyan problémát, mint egy atomerőmű. Az, hogy Banqiao-i gátszakadás ennyi áldozattal járt annak emberi felelőtlenség az oka.

    (#77) ZnVjaw0K: Légy szíves olvasd el a többi hozzászólást is.

    [ Szerkesztve ]

  • #95904256

    törölt tag

    válasz dabadab #73 üzenetére

    "Meddig és mi garantálja, hogy ez így is marad?"

    "Garantálni semmit nem lehet. Ha viszont az a kérdés, hogy miért baromi nagy ennek a valószínűsége, akkor arra a válasz a technikai fejlődés: ma már egy atomerőmű nem tud úgy felrobbanni, mint ahogy azt Csernobil tette."

    Tisztában vagyok vele, hogy a technikai, technológiai fejlődés folyamán egyre kisebb a valószínűsége egy atom-katasztrófának. Meg azzal is tisztában vagyok, hogy nem fog mindenki meghalni. :) Sőt, régebben, még az elmúlt években is atomerőmű párti voltam, mert mindent egybevetve úgy gondoltam, hogy ez a legjobb alternatívája az energiatermelésnek. Mára módosult a hozzáállásom. A napenergia újrahasznosítását jobbnak találom.

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Ghoosty #80 üzenetére

    "Akkor mi a határvonal, amit te meghúztál és azon túl került az atom?"

    A határvonal szubjektív. Milliónyi dolgot kellene ismerni ( neked is, nekem is ), hogy ne legyen az.

    Ha mégis egy képletet kellene generálnom arra, hogy mi az ami megéri illetve nem éri meg akkor az alábbi dolgokat venném figyelembe:
    - mennyire biztonságos
    - mennyire környezetbarát
    - mennyire térül meg

    Hogy melyik milyen arányban venném figyelembe? Ez helyzetfüggő, de a prioritási sorrend az előbbi.

    "Az előbbiből is. Te magad linkelted, hogy a két legsúlyosabb atomerőmű baleset összesen járt 4000 halálos áldozattal. Ezzel szemben az általam említett Bhopal ennek többszörösével. Több mint 500.000 ember volt mérges-gáznak kitéve."

    Erre már válaszoltam. Írtam, hogy véleményem szerint vízerőművet lehet biztonságosan is létesíteni. Úgy, hogy akármi is történik vele, nulla áldozattal jár, legfeljebb az erőművet kell újra építeni. Atomerőmű esetén ezt kevésbé látom kivitelezhetőnek. ( Persze, lehet tenni a Holdra, meg onnan lézersugárral levetíteni az energiát, stb. :) )

    Nálad mi a határvonal?

    [ Szerkesztve ]

  • #95904256

    törölt tag

    válasz ZnVjaw0K #84 üzenetére

    Mégis másképp látom, de fura. :)

    (#87) emvy: Köszönöm építő jellegű hozzászólásodat. :)

    (#86) Ghoosty: Miért kell személyzet? Miért kell a veszélyes helyre turistákat engedni? Tisztában vagyok vele, hogy a biztonság kérdése szűkíti a lehetőségeket. Az is lehet, hogy több kisebbel kell számolni aminek rosszabb a megtérülése.

    "Nálam nincs konkrét határvonal." -> Egy gátlástalan alak. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Ghoosty #92 üzenetére

    Kettőnk közül miért én lennék a hülye?

    Tisztában vagyok azzal, hogy sok dolgot olcsóbb emberrel üzemeltetni, mint automatizálni.
    Tisztában vagyok azzal is, hogy sok mindent 100%-ban lehet automatizálni, pl. erőművet.
    Tisztában vagyok azzal is, hogy a döntéshozók fejében mennyire fontos az "olcsóbb" jelentése.

    "Jelenleg semmi nem működik személyzet nélkül"

    Jelenleg. Jelenleg épp egy olyan cikkben kommentelsz ami az önvezető autókhoz kapcsolódik.

    "Mert baromi nagy területről beszélünk. Főként hegyvidékes helyekről, amiket szeretnek látogatni az emberek. Persze el lehet keríteni egy fél megyényi területet, csak nagyban rontja a gazdaságossági mutatót és durván növeli a hasznosíthatatlan területet."

    Igen, figyelembe kell venni, hogy el kell keríteni egy fél megyényi területet.
    Biztonságtechnika, kockázatelemzés területén járatos vagy?
    Tisztában vagyok vele, hogy ez nem a legyen "olcsóbb" elvet szolgálja.

    "Nem a megtérülés a fő kérdés, hanem az, hogy az energiaigényt nem tudod kielégíteni. De igazából vicces, hogy olyan veszélyességet akarsz elkerülni extrém áron, ami kisebb, mint a napi közlekedésből származó."

    Ha nem a megtérülés a fő kérdés, akkor miért számít, hogy extrém áron van?
    Egyébként meg meg kell oldani, hogy ne legyen extrém a megoldás ára.

    Ha már elektromos autós topikban beszélgetünk, tudod miért kapott erőre az elektromos autók gyártása?
    Mert az EU olyan környezetvédelmi direktívákat fogadott el amit az autógyártók csak extrém áron ( elektromos autók piacra juttatása ) tudnak megvalósítani.

    (#91) emvy: Tedd fel a kérdést amire konkrét választ vársz. Eddig három olyan hozzászólást kaptam tőled amiben csak személyeskedned sikerült.

    [ Szerkesztve ]

  • #95904256

    törölt tag

    válasz Ghoosty #94 üzenetére

    "Mert itt nem pénzről beszéltem, mint árról, hanem hogy mit áldozunk fel azért, hogy 0-ra csökkentsünk egy veszélyt ami már hétköznapi mércével bőven biztonságos."

    0-ra sosem fogod csökkenteni. Ez olyan, mintha tökéletes dolgot akarnál létrehozni.
    Csökkenteni, minimalizálni lehet. Én szeretnék biztonságosabb világban élni, Te nem.

    "Jelenleg nem működik az önvezető autó. Ez konkrétan már ölte meg a 'sofőrjeit'."

    Bár sokan azt várják tőle, sosem lesz tökéletes az önvezető autó sem.
    Viszont a jelenlegi adatok szerint, már most jóval alacsonyabb a "baleset / levezetett km" mutatója az önvezető autóknak, mint az ember által vezetett esetben. Ez tény. Lehet, hogy lassabb, lehet hogy komótos jelenleg, de van hová fejlődni. Az embereket sokkal nehezebben fejlődnek, pláne ha nem kényszerítik őket.

    "Erre csak azt tudom mondani, amit Envy. Nem értesz hozzá."

    Tévedsz. Értek hozzá, ezzel foglalkozom.

Új hozzászólás Aktív témák