Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #6 üzenetére

    Nem igazán látom, hogy ezt jogilag miért kéne megközelíteni. Ahol fontos (lehet), nagyvárosi környezet, ott akár elfogadható is. Országútra, nagy távokra..... Meg mit kéne szabályozni?
    Fiat-ért meg elvből nem vagyok hajlandó pénzt adni. Nem, nincs márka fétisem, de szivatott már meg annyit, több típus, hogy esélyt sem vagyok hajlandó adni neki. Pedig a Scudot nézegettem.... De ugye Fiat, így maradt, ahol van....

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #20 üzenetére

    Ja, így értem. Félre értettelek :R
    Szerintem egyenlőre árúszállítás, munkavégzés címén járó autóknál nem lehetne minden esetben kitiltani a belsőégésűeket. Arról nem beszélve, hogy simán nincs minden járműre alternatíva. Vagy legalábbis tudtommal nincs. Futárszolgálatoknak pl szerintem életképes lehet, náluk azért jellemzően térfogat van inkább, mint súly. De még kisvállalkozóként is lehet kiröhögök egy ilyet, ha nem bír el normálisan egy raklap gipszkartont, vagy egy-két raklap szőnyeget.... És azért én napi szinten nem is hurcolok ilyesmit. De van az a közeg, ahol ez tényleg túl nagy kompromisszum egyenlőre. A többi mellett..... Nekem nagyobb szívfájdalmam még mindig a hatótáv kérdése. De az enyém elég speciális eset...
    Meg van ennek is a helye és a piaca. Kérdés, hogy ennyi kompromisszum mellett ér e ennyit. Azért itthon egy kvázi kis, családi vállalkozást szerintem elég nehéz volna meggyőzni, hogy hatalmas deal lenne egy ilyen, másfélszer annyiért, mint a "hagyományos" társai. És akkor a használt piacot nem is néztem. Ahol az ember effektíve munkaeszközt vásárol, ott erősen huszadrangú, hogy épp milyen kijelző meg IT rendszer van aplikálva egy autóba. A használt üzemanyag meg maximum ár szinten nem mindegy, mivel úgyis kifizetteti a megrendelővel az ember. Ellenben egy végszámlán, hogy x vagy x plusz 5 vagy 10ft a km díj..... városi környezetben, gyakorlatilag elenyésző. Azt, hogy ezeket a dolgokat hogyan lehetne jogilag megközelíteni..... Na arról viszont halovány, lila gőzöm nincs.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Alaaf Pi #29 üzenetére

    Ennél egyszerűbb lenne, ha az adott önkormányzat kicsit dinamikusabban állna hozzá a dolgokhoz. Egy költözésnél nem biztos, hogy életképes mondjuk plusz párszáz métert cipelni bútorokat pl, mert úgy van hely kialakítva. Az ötlet amúgy nem rossz, de kétlem, hogy mondjuk pesten, fizető övezetben egy hiéna parkolótársaság ebbe bele menne, mondván az nekik bevételkiesés.
    Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg pont ugyanúgy oda állna bárki, mint bármelyik, másik lefoglalt helyre. Mindig meg lesz az az állatfaj, akit nem érdekel. Be áll elakadásjelzővel, Te oda érkezel, volna negyed órád.... Mire be tudsz állni, téged büntetnek, mert letelt.... Már, ha ellenőrzi és szankcionálja valaki. Szerintem nehéz volna jól megvalósítani....
    Én jártam úgy, hogy az egyik belvárosi piac épületében dolgoztunk. Az árurakodós részen volt kijelölt, elkerített helyünk az autónak. Első reggel kapásból nem tudtam beállni, mert állt ott egy autó. Bója ( a piac sajátja) félre rakva. Az egyik üzlet tulajdonosa.... Tehát olyan, aki ismeri a helyi rendszert, de nem dolgozott ott. Beugrott reggelizni..... Szépen megálltam előtte, nekiálltunk kipakolni. Még ő volt felháborodva. Mutattam neki a bójára ragasztott rendszámot meg az autóét. Annyit mondott rá, hogy én akkor is csak vendég vagyok, neki tulajként jogai vannak..... Őőőőőőőő..... Kocsi maradt, mentünk reggelizni, mi is..... :D

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Új hozzászólás Aktív témák