Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • calocsay

    tag

    Én fel nem fogom mit szerencsétlenkedett a figura a beállítással. Nekem kb 20 másodperc volt a levelezés beállítása és hibátlanul megy minden. A netnél tényleg van egy kis macera a beállításnál, de ez szerintem a szolgáltató sara. Ha eleve úgy kérné a gyártót, hogy minden legyen előre beállítva nem kellene bénázni. Ez a nagybetűvel kezdődő e-mail cím és jelszó dolog minden Nokiánál ott van. Semmi se fog történni ha nagy betűvel kezded a mail címedet és közel se biztos, hogy a jelszó nem nagybetűvel kezdődik sokaknál. Úgyhogy ez 50%. Én azt mondom nüansznyi "gondok" ezek. Ha szánsz rá 2 percet a kicsomagolás után, ezzel nem lesz gondod. és töltögetned sem kell naponta. Az árával kapcsolatban pedig a szokásos sírást hallhattuk a videóban. Mint minden új termék, kicsit ez is drága, de nem egy ismerősömnél látom megvéve a cuccot épp azért, mert a böngészéshez, freddyzéshez, olvasáshoz tabletet használ, csak az appokba temetkezve esetleg elérhető is akar lenni a manus, ezért gondolta, hogy vesz egy használható telefont is:-D Való igaz, kihaltak a gyártók ebben a ketagóriában, de 1 milliárd S40 készülék még kint figyel a világban. Ha kicsit gondolkodunk ezen, mekkora baromi nagy számról beszélünk, máris megértjük, hogy amíg a gyártók 99%-a áttért az okostelefon gyártásra és a Samsung, iPhone mellett gyakorlatilag labdába se rúg, addig a Nokia egymaga szolgálja ki ezt cseppet sem kis szegmenset. Amire a teszt ismét nem tért ki, az a beépített internet telefon funkció. Azaz lehet fikázni a cuccot, de a két sim kártyája mellett anélkül tudunk ingyen telefonálni, hogy taccsra tennék vele a telefon akkuját. Hogy még pontosabban fogalmazzak, ezt a telefont 3 számon is fel lehet hívni és ehhez egyetlen alkalmazást sem kell lebohóckodni semmiféle áruházból. Vagyis aki ezt a telefont megveszi, gyárilag kapja bele az általam csak "felező"-nek hívott extra VoIP szolgáltatást, ami nem mellesleg, a piacon kizárólagosan a Nokia Asha szériákban van benne. Minden más platformon szerencsétlenkedni kell valamilyen appal, ami vagy megy, vagy nem és azok zöme sem beépülő. Személy szerint örülök a mindenre kiterjedő részletes termék bemutatónak, leülhetsz, ez így 1-es kisfiam.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #127 üzenetére

    Nem siklok el a problémád felett, csak azt mondom, hogy nekem ez pikk-pakk ment. Különös fintora a sorsnak:-D A 40 lepedőt meg nem azért kell fizetned, hogy az OVI store-ra egy kefír arcodba küldése közbe is fel tudj regelni, hanem a minőségi anyagért, a beépülő VoIP kliensért,a 1,5 hetes rendelkezésre állásért,a gorilla glass borításért, a led villanóért , az e-mail kliensért.

    Számomra a napnál is világosabb, hogy ez a készülék nem a földműves parasztnak készült, hanem olyan üzleti telefon, amit mondjuk egy cég az alkalmazottjának vesz, akár belső hálózaton ingyen felhív, és amivel meg lehet jelenni is.

    A szépség egy szubjektív dolog, van akinek nem jön be a forma, sőt az 5110-ben debütáló S40 platform se, mert olyan elavult (itt azért gyorsan megjegyzem, hogy a belső égésű motorok Otto óta túl sok mindenben nem változtak az alapokat illetően, mégsem nyilvánítjuk elavultnak. Ehelyett a kiforrott szót szoktuk használni. Vagyis ha valami jól működik, ne akard csak azért birizgálni, mert kell a forradalmi újjítás. Változtatások voltak, vannak és lesznek rajta, ahogy a motorban is, de hosszú ideig még az alapok nem változnak, mert jó. És természetesen millió ilyen példa van még a világban).

    Én azt gondolom vagy beleszaladtál egy hibás cuccba, vagy én fogtam ki az aranyhalat, ezt nehéz eldöntenem innen. Nekem nincs gondom vele, bár úgy látom, hogy az elégedettség agyban születik meg elsősorban, ahogy az elégedetlenség is. Ez utóbbival kapcsolatban nyilván az Apple sikeresen átmosott pár millió agyat, hogy perfekcionista módon mindenben a kiválóságot keressük, csak hát épp ennek egy nagy áldozata volt szerencsétlen Steve, aki idő előtt bele is döglött ebbe.

    Javaslom, hogy ennél a kritikusabb szemlélet helyett, keresd a jót a dolgokban, mert amit ember alkot, sose lesz hibátlan. Ennek a cuccnak van helye a piacon és lesz olcsóbb is még, de nyilván nem neked készült.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz meroly #130 üzenetére

    Kimondtad a frankót, maximálisan egyet kell értsek. Eddig akár hány okostelefont kipróbáltam, mindegyik csalódás volt. Hozott ugyan új élményt, de sérült a stabilitás és a biztos pont. Ahogy ki is mondtad ez egy tökéletes 6700 utód.

    Lehet valami a 2 simes teóriádban, mert én is egy simessel működtetem, úgyhogy lehetséges egy ilyen forgatókönyv. Nemzetközi blogokon egekig magasztalják a cuccot, nagyon régóta várt rést töm be a Nokia ezzel. Aki meg okosodni akar, annak ott lesz az 501, 502, 503-as Asha sorozat wifivel és érintővel.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #107 üzenetére

    Mivel a HSDPA belekerült, már nem probléma az internet hívás a telefonba, ami a 301-be még nincs benne. Vagyis a +20 ezerért cserébe mondjuk 5,-Ft-ért :Y hívhatsz mobilszámokat havidíjak nélkül az ország 80%-áról! Máris megkaptad a választ arra a kérdésre, miért kerül többe, mint a 301-es. Az emberek azért fizetik ki a legtöbb pénzt, amivel spórolni (is) tudnak. ;)

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Pete55555 #137 üzenetére

    Megsúgom neked, mert látom nem vagy képben, 40 ezerért te nem teszel le olyan telót ez mellé, amibe beépülő voip kliens van úgy, hogy az működik is! Főleg nem aluminiumot, pláne nem gorilla üveget. Ennyi

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Ringman #136 üzenetére

    Árban ott lennének valóban, de a wp8- nak nincs saját sip kliense míg ennek van. Vagyis a mobil 3 számjegyű melléken is hívható akár, és ebben nincs konkurenciája senki. Egy céges ügyfélnek ez aranyat ér! Nincs a piacon voip képes mobil csak az asha sorozat. Ha egy skype telefonért kifizetnek 30 ropit amibe nincs gsm, a 40 ezer egyenesen nevetséges ár!

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #141 üzenetére

    S40-re ugyan ez igaz. Fogadd el, hogy nincs voip-ban ellenfele a cuccnak. Így végre megértheted miért éri meg vkinek a 40 ropit. Erre kellett volna a tesztnek magyarázatot adnia, megint nem sikerült...

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #142 üzenetére

    A 208-ban nincs sip kliens. Másfelől egyetlen okostelefonba sincs benne a voip alapból. Le kell tölteni egy appot, ami egy olcsóbb samut ki is végez napközben. A normálisabb is alig bírja 1 napot.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #144 üzenetére

    Egyet kell értsek, a 208-ban is van voip, egy másik típussal kevertem össze. 1 pont oda. Elismerem ha tévedek. A felár innentől kezdve a 208-hoz képest az anyagminőség. A voip-ot valóban a piac 2%-a használja ki. Ennek egyrészt az az oka, hogy mostanában kerültek bele a VoIP hívás funkciók az S40 és Asha szériákba, az előző N sorozatokban ez még nem volt igazán stabil. Másfelől egyetlen teszt sem tesz említést róla, harmadrészt meg ahogy elnézem gőzöd nincs mire is lehet jó ez üzleti szegmensben.

    A Viber és Skype más terület. VoIP alapon megy, de a VoIP-ban milliószor több lehetőség van, mint a Viber-be és a Skype-ba együtt véve. Nálunk ez a fenti okok miatt nem is terjedt el igazán, de ettől még értéket képvisel, mert egy egyszerűen használható stabil VoIP-ot kap a user töltögetés nélkül. Rengeteg ügyfelem van, aki Skype telefonért hajlandó volt 30-40 ezret leszurkolni, ami kvázi egy wifi alapú skype készülék volt csupán. Ehhez képest akár a 208 akár ez az 515 lássuk be messze többet nyújt.

    Néhány példa a VoIP integrációra a teljesség igénye nélkül:

    - Beérkező vezetékes szám fogadása
    - Beérkező hívás továbbítása
    - Mellékszámon történő hívás hálózaton belül
    - Alközponti funkciók (várakoztatás, tartás, konferencia, hangposta. Nem mobil, hanem vezetékes számon)
    - Nemzetközi hívószám párosítása a készülékhez (Pl: A cég ügyfelei külföldről fogadnak hívásokat és a nyelvet beszélő készülékre landol)
    - Privát maradhat a mobilszámod
    - Céges-magán hívások elkülönítése
    - Ingyenes vonalas hívások
    - 5,-Ft-os mobil hívások hűség és havidíj nélkül pl.

    És még sorolhatnám. Ezek az érvek egy céges környezetben nem elhanyagolhatóak, mi több beton kemény érdekek. A BB valóban szanaszét veri, ezt sosem vitattam, de 140 ezerért teheti is. Nem egy súlycsoport, azért azt lássuk be, és azt is, hogy nem minden cég akarja és tudja megfizetni azt, hogy 30 dolgozójának 100 ropi feletti készüléket vásárol csak azért, hogy VoIP-ot és e-mailt vegyen igénybe a dolgozója. 40-et viszont vígan és dalolva kiköhögnek,

    Ha pedig a kihasználtságról teszel már említést, akkor ez ugyan így igaz az okostelefonokban rejlő egyéb lehetőségekre is. Kb 2% használja ki.

    Szóval én értem, hogy Te nem használod ki, mert más az élet helyzeted. Ezzel nincs is semmi baj. Azzal már inkább, hogy a fáradságot sem veszitek, hogy végig járjátok a menüpontokat a készülékben, és egyenként bemutassátok, hogy miként működik, kinek jó, hogyan kell használni, kiknek nem ajánljátok, kiknek ajánljátok.....Nem tudom eldönteni, hogy ez a hozzá nem értésetek, a közönyötök a trehányság számlájára írható dolog, de kétségtelen nem én vagyok itt az egyetlen, aki hiányolja ezen funkciókról való legalább elvi síkon történő megemlítést. Az objektivitást már meg se merem említeni, az valahol mindig elvész.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Viktor106 #157 üzenetére

    Ezzel egyébként (sajnos) egyet kell értsek. Kicsit olyan érzésem van az okostelefonok kapcsán, mint a svájci bicska. Sok minden van benne, de igazán egyikre sem alkalmas. Böngészni ugyan lehet vele, de nyilván ez is csak tűzoltásra jó, nem gondolom, hogy 4-5"-on élvezetes lehet a böngészése egy 21"-os moncsihoz képest. A levelezés nem rossz dolog, de ha már válaszolni kell, csatolni kellene egy ajánlatot, már bukott a mutatvány, mert nyilván nem a telefonon fogod megírni az ajánlatot. Képnézegetésre ideális, videó a böngészéshez hasonlóan hát nem fog nagy élményt nyújtani sokáig ez is tény. Skype ha fut rajta kihasal az akku, viber gyakran szakadozik, facebook-hoz, whatsapp-hoz nem kell okostelefon alapvetően. Zenelejátszás az nem rossz rajta, de a hatásfokot, készenlétet tovább csökkenti. Mi marad? Az appok, játékok. Erre kinek és mikor van ideje, ez a nagy kérdés. Aki dolgozik egy munkahelyen, nyilván nem teheti meg. Otthon ha van családja a felhasználónak, megint csak értelmetlen a dolog. Maradnak a család nélküliek, vagy azok a fiatalok, akiknek a felelőssége zéró közeli és van idejük mondjuk suli után és hétvégén akrembózni a telefonjukkal. Máris eljutottunk a 14-23 éves korosztályhoz, akik ugye nem dolgoznak. A 30-40 éves korosztály eltűnt az országból, ők lennének ugye a vásárló réteg, de nincsenek, végül a nyugdíjhoz közeli és az azt már elért korosztály. Ők megint kiestek ebből. A nagy kérdés, hogy mi az a többlet, amivel mondjuk produktívabb, eredményesebb, sikeresebb, hatékonyabb lesz a felhasználó az okosteleofnjával? Nagyjából semmit nem tudunk felsorolni, marad tehát a szórakoztatás. És meg is érkeztünk oda, hogy egy szociális, a világ szinte minden országában érzékelhető hiánypótló szer lett az okostelefon, amivel bárhol, bármikor kapcsolatba lehet lépni olyanokkal, akiket igazából lehet nem is ismerünk és egy zárt világot tudunk magunk köré húzni.

    Többször tettem kísérletet a mindennapokba történő beépítésével (mármint az okostelefonnak), de mindannyiszor csak hátrányok értek ezek miatt. Én még picit várok ezzel a kérdéssel, és igyekszek funkciók alapján eszközt választani, ami az életritmusomnak legmegfelelőbb. Ez mindenkinél más és más, ezért tisztelni kell azt is, aki használja, és azt is, aki nem.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Mr.Silkó #164 üzenetére

    Ki az a "bárki"?

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #167 üzenetére

    Nem állítottam, hogy rengeteg volt, de bőven vásárolták. Igazad van, hogy mobilnet kell az 515-höz, de azt gondolom ez 2013-ban már senkit se vág földhöz, főleg akkor nem, ha 1/5-ért telefonálhat utána. A GPRS és HSDPA ugrálásokról nem tudok nyilatkozni, Telenor hálózaton ilyet sose tapasztaltam ott, ahol elérhető stabilan a HSPA. Kérdés milyen körülmények között tesztelted a készüléket?

    Az okostelefon+app kombinációdra már előzőleg válaszoltam, hogy köszönő viszonyban sincs egy beépülő VoIP klienshez. Ezt a részét ne feszegessük szerintem, mert szemmel láthatóan nem hasonlítottad ezeket össze (még). A BB-t meg VoIP-ra ne akard használni, gyakorlatilag használhatatlan, ettől függetlenül az egyik kedvenc márkám, remélem nem tűnik el.

    Végül ami a rendszer szintű VoIP szolgáltatásokat illeti, hát sajnos amit te ismersz, vagy amit az olvasók zöme is ismerhet, az nem az, amit elmondtam.

    Egyrészt a mobil szolgáltatók által nyújtott ilyen jellegű (ami nem VoIP egyébként) szolgáltatás kőkeményen fizetős, másrészt fele azt se nyújtja, amit leírtam.

    - Nincs nemzetközi szám szolgáltatás (igaz ez csak végeknek érdekes)
    - Hűség és havidíjhoz kötött szolgáltatás (Ebből van heroltjuk az ügyfeleknek)
    - A percdíj mértékére nincs befolyása ennek a szolgáltatásnak (mi több a telekomadóval és kapcsolási díjjal is megfejelik)
    - A párosított vezetékes szám csak az adott cellán belül fogadható díjmentesen, ha azon kívül fogadod, fizetsz érte, mint a katonatiszt

    Még bőven sorolhatnám.......

    Én arról beszéltem, hogy havi díj, hűségidő nélkül tud a user 5,-Ft-ért mobil hívni a Nokia 515-el, appok és egyéb szarok telepítése nélkül. Nem + 2.-3.000Ft-ért a havi díjon felül, hanem free. Pontosan tudom, mit kínálnak a szolgáltatók, ezért nagy érték az 515 VoIP képessége, mert szolgáltatótól függetlenül beszélhetsz olyan alacsony áron, amit a szolgáltató még hűségszerződéssel és 18000,-Ft-os havidíj párosítással sem biztosít. Ennek kicsit utána matekozol, év végére egy iPhone 4S árát meg is spóroltad.

    Hát csak ennyi a különbség. Értem én, hogy a VoIP nem kell a mezei embereknek, mert berántják a 2 éves RED és társaikba, csak amikor esetleg változik az életkörülmény és nehezére esik fizetni, akkor jön a nyafi.

    Ezért haragszok kicsit rátok, hogy szinte sose beszéltek az alternatív megoldásokról, csak a berántós, hűségszerződéses, vastag havidíjas lehetőségekről. Olyan egyéb lehetőségek is vannak a piacon, amitől a legtöbb felhasználó magára borítja a kávéját, hogy mennyi pénzt éget el havi szinten hülyeségekre, miközben panaszkodik, milyen drága a hazai mobilozás. Épp az olyan oldalaknak kellene okosítani a népet, mint a tiétek, csak a gáz az, hogy ti sem vagytok képbe, bár ezen lehet változtatni.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

  • calocsay

    tag

    válasz Bog #230 üzenetére

    Én is úgy látom, nincs értelme ennek a beszélgetésnek, mert most is csak azt fújod, ami szerinted jó, ugyanakkor a napnál világosabb, hogy fogalmad nincs a témáról, úgyogy én se koptatom a billentyűzetet ingyen ötletekkel. Egyetlen mondat az utolsó kérdésedre válaszként: Beépült VoIP kliens. Egyetlen más telefonban sincs. :C

    A BB-t természetesen kipróbáltam és mint írtam, nagyon szeretem, de VoIP-ra alkalmatlan, nem is erre lett kitalálva. A többi üzleti megoldása No1 vitathatatlanul. De most ugye nem a BB-ról volt szó.

    Az a mondatod, hogy a felhasználók megtalálják maguknak a pénztárca barát megoldásokat, hát ez egy kicsit ellentmond a tényeknek. Ha ez így lenne, senki nem írna alá 2 évet 21 ezer forintos havidíjjal és nem szídná saját magát a blogokon, hogy mekkora állat volt. :W

    Maradjunk annyiban, hogy az emberek azt veszik és használják, amit a TV reklámokban látnak, az interneten az arcukba tolnak és az ismerőseiktől látnak. Egy amerikai felmérés szerint egy átlag ember évente 2x gondolkodik, a döntéseik 99%-ban az érzelmeik alapján döntenek. Ezért lenne szükség arra, hogy egy független (!) blog oldal számba veszi az alternatívákat, csak ehhez először ismerni kellene ezeket a megoldásokat.

    Könnyen lehet, hogy ezek megismerése viszont túl sok időt és energiát jelentene a részetekről, amire nincs kapacitásotok a beesési szögek, processzor sebesség analizálás és benchmark adatok kiértékelése mellett.

    Nokia 520 - Nokia 735 - Nokia 105 - Nokia 215 - Samsung A5 (2017) - Nokia 2720

Új hozzászólás Aktív témák