- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A viszonylag gyors kivitelezhetőséget csak a BFR esetén látom. Az relatíve "egyszerű" szerkezet a BFS-hez képest.
Hát ez az, de a BFS nélkül semmit sem ér. Nincs jó 2. fokozat...
Az FAA engedélyek beszerzése sem lesz egyszerű.
Az nem vitás...
Ez inkább tekinthető bérgyártásnak. Én itt az Atlas / Delta hajtóműveit, felsőbb fokozatait tekintem beszállításnak, amit a SpaceX rendel az inkább bérgyártás.
Ez meghatározás kérdése, nálam a beszállító az, aki egy alkatrészt, részelemet szállít le.
A bérgyártás az, amikor megrendelsz egy terméket egy OEM gyártótól, aki leszállítja a kész, teljes terméket neked, csak a logódat kell ráütnöd, hogy a "tiéd" legyen.Itt megint jelen van az FAA is, lévén teljes mértékben kereskedelmi fejlesztés.
A 'milestones'-okat a NASA állapította meg, nem az FAA.
Szerintem előbb a FH-nek bizonyítania kellene, többet, mint eddig. Az F9-nek is kellett néhány sikeres repülés, hogy szállingózzanak a kereskedelmi megrendelések, ne csak a Dragon-nal repkedjen.
Ehhez képest volt 4 FH piaci megrendelés már az első útja előtt, ebből végül maradt egy (az ArabSat-6A), a többit vagy F9 vitte fel, vagy másik céghez vitték át.
Szerintem azért sem nagyon mernek előre tervezni, mert 20+ tonnás GTO kapacitás másoknál még tervben sem nagyon létezik.
Vagy legalábbis nem ebben a formában, lásd Bigelow tervezet a Hold-körüli űrállomáshoz, amit eredetileg több Centaur fokozat vitt volna el a Holdhoz. A BFR/S viszont el tudná vinni egyből oda.
De természetesen igazad van, a valódi megrendelésállományhoz az kell, hogy a hordozórakéta meglegyen, amelyik vállalható áron visz fel ennyit.
Ez mindig is érdekes volt...
Egyszerűbben: a NASA amikor saját magáról volt szó, akkor kevésbé foglalkozott ezzel. A leglátványosabb az STS Space Shuttle volt ugye, hiszen az első négy útnál se volt igazából megbízható mentőrendszere, utána meg végképpen nem. A Gemini hasonló problémáktól szenvedett, mint a Vosztok (indítóálláson vagy közvetlenül az indításkor fellépő veszélyhelyzetben nem képes megmenteni az űrhajósokat), stb...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...