Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #323 üzenetére

    Egyáltalán nem CPU-baszó a játék. Alig használ valójában CPU-időt. Amikor még megjelent, akkor megnéztem a VTune Profilerrel, és a rendelkezésre álló kapacitásnak nagyjából a 15%-át használta egy négymagos Core i7-en. Összehasonlításképpen a Strange Brigade ~60%-ot használ. Sokkal több áramot is zabál utóbbi játék alatt az a Core i7.

    Az a százalék, amit kiírnak a különböző programok nagyon csalókák ám. Ott arra építenek a szoftverek, hogy mennyi ideig fut az egyes szálakon az oprendszer üresjárati folyamata, és annak az inverzét veszik terhelésnek. De az Intel szinte mindegyik VTune előadásban elmondja, hogy ez még nem jelenti azt, hogy a processzor dolgozik is. Csak annyit jelent, hogy az OS/program(ok) valamiért nem tud semmilyen munkát kiosztani a szálaknak. Ez lehet attól, mert a hardveres szál tényleg dolgozik, és attól is, hogy valamilyen erőforrás-korlátozás miatt nem csinálhat semmit. Az AC Odyssey esetében pont az utóbbi áll fent. A grafikus kernel meghajtók szerver szálai korlátozzák az erőforráshoz való hozzáférést, így a processzorra például az Afterburner hiába jelez szálanként 60-80%-ot, a valóság inkább 15% esetenként. Csak ezt ugye az operációs rendszer nem tudja megmondani, mert az oprendszer üresjárati folyamata jóval egyszerűbb metódust használ a terhelés mérésére, mint egy teljesítményszámlálós profilozó. És emiatt sokszor teljesen az ellentét mutatja a valóságnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák