- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Azt szerintem könnyű elképzelni, hogy a HDR mellett a felbontás növelés a jövő útja, amennyiben a cél a minél élethűbb, a valóságot leginkább reprodukáló látvány megteremtése
Nekem egyáltalán nem könnyű elképzelni.
A felbontás gyakorlatilag megoldott probléma, a 4K már egyáltalán nem homályos, nem pixeles. Ami probléma, azok a mindenféle tömörítési hibák (leginkább a sötét részek durva sávosodása / blokkosodása), az alacsony frame rate (60 se sok, a 24 meg vicc), a HDR (mármint a tényleges, nem ez a mostani marketinghülyeség, ahol 1:1000 kontrasztú panelen akarnak HDR-t előadni).De a felbontással pont nincs semmi baj, az nyugodtan maradhatna 4K.
Ez a 8K kifejezetten színtiszta marketinges pótcselekvésnek látszik.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Eleinte szkeptikusak voltunk, úri huncutságnak tartottuk ezt az egész 8K dolgot, mondván a 4K épp elég mindenre. Viszont az az igazság, hogy miután sikerült egész sok időt eltölteni különféle gyártók különféle 8K megjelenítőivel, megváltozott a véleményünk. A 4K-nál négyszer több pixel, a hihetetlen részletesség sosem tapasztalt látványvilágot eredményez. Valahogy mélységet kap a kép, és az, hogy minden apróság egész pontosan kivehető, jelentősen kitágítja a televíziózás határait
100% bullshit.
Majd ha csináltok rendes ABX tesztet, amikor ugyanazt az anyagot megnézitek 8K-n és 4K-n és meg is tudjátok különböztetni, akkor erre térjünk vissza, de az, hogy a cégek által gondosan belőtt demók jól néznek ki, az egészen konkrétan semmit nem jelent.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Egyfelől baromi jó érzés, hogy folyamatos a kép. Másfelől nagyon "gagyinak" hat. Olyan mintha én vettem volna fel telóval
Ezt nevezik úgy, hogy valósághűség.
Igen, mivel pontosabban rögzíti a technológia a valóságot, annál jobban látszik, hogy az ott egy damilokon lógó játékmodell.Azok a trükkök, amik az 1927-es Metropolisban (ahol a fekete-fehér majdnem tényleg szó szerint az volt, mert maga a nyersanyag olyan kis dinamikatartományra volt képes, hogy szinte minden túl- vagy alulexponált volt és csak egy nagyon szűk sávban voltak szürkeárnyalatok, a felbontás meg szintén elég harmatos) teljesen jól működtek, azok már huszonöt évvel később is viccesen amatőrnek tűntek volna a szélesvásznú Technicolor filmeken.
Most ugyanaz van: ami a 24 fps-es képregényeken elmegy, az folyamatos mozgásnál már feltűnően műtermi.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz benedekco #67 üzenetére
Moziban lenne ennek értelme, vagy oda is elég lenne a 4K?
A digitális mozik alapvetően 2K-sak (vagyis gyakorlatilag fullHD-sak) és a kétezres években készült filmek is alapvetően ilyen felbontásúak, mert a komplett posztprocessz digitálisan ment, ilyen felbontásban, akkor is, ha a végeredmény hagyományos filmre került.
Az emberi szemnek egyszerűen nincs olyan szögfelbontása, ami mozgóképnél indokolná a 8K-t.
DRM is theft
-
dabadab
titán
emberek kapcsolják ki az évtizedek óta alapból bekapcsolt motion blurt
Itt valamit félreértettel. A motion blurt nem lehet kikapcsolni, mert az magán a nyersanyagon van, a mozgásinterpolációról van szó, az meg nincs évtizedek óta, a 2010-es években kezdett el elterejedni a TV-kben.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz BusinessGuy #141 üzenetére
A játék más tészta, mert ott a viszonylag kevés számítási kapacitással generált kép miatt egy csomó olyan artifact elő tud jönni, ami láthatóvá tudja tenni a pixeleket (aliasing, temporal noise, miegyéb), ami filmeknél nem játszik.
Fehér alapon egy fekete, aliasolt ferde vonallal simán láthatóvá lehet tennie a pixeleket nagyon nagy felbontásnál is, de filmes tartalomnál ez nem mérvadó, ott egészen egyszerűen nincsenek is nagyon jól definiált, nagyon kontrasztos átmenetek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Engem azért a dolog erősen emlékeztet arra, mikor megjelentek a hangosfilmek és egy csomó filmes meg néző azt gondolta, hogy a hangsáv az csak egy múló hóbort meg amúgy is tönkreteszi a filmet. (És bár nem néztem utána, abban is elég biztos vagyok, hogy a színes film nagyobb arányú megjelenésekor is hasonló zajlott le.)
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz kchris78 #247 üzenetére
A topik elején volt még link egy rendes kísérletről szóló cikkhez, ott másfél méterről nézett 88"-as TV-n (ami már elég nagy TV és az szerintem már kényelmetlenül közel van hozzá) se sikerült igazán megkülönböztetni a 4K-t a 8K-tól, úgy se, hogy direkt erre kihegyezett tesztkörülmények voltak.
Ebből azért nagyjából ki lehet számolni, hogy valójában mennyi értelme van az egész 8K-mizériának.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Hááát, azért ez messze nem ennyire egyértelmű. A kibontakozott beszélgetés is igazolja.
A kibontakozott beszélgetés inkább azt mutatta, hogy egyeseknek túl élethű.
A jelenlegi technológiák mellett még mindig a kép élessége, a tökéletesen zajosodástól mentes, tükörtiszta, éles kép megjelenítése az egyik fő kihívás a filmlejátszásban
Ahogy fent már írták, jelenleg extra plusz zajt visznek fel utólag, direkt a filmre
Persze... a ~40-50-60 colos készülékeknél a 8K hiányát nem annyira érzi az ember, ha a többi komponens kedvére való képi élményt produkál, ám a nagy, több méteres kijelzők területén már muszáj lesz feljebb lépni pusztán emiatt is.
Fent linkeltem a tesztet, 88"-as TV-n se látták a különbséget ideális körülmények között sem.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha egy 4K-pixeltávolságú rácsot forgatnak, előjön a különbség 32 hüvelyken is.
Szerinted mennyire lehet arra számítani, hogy a jövőben a filmek fehér alapon fekete, aliasolt egyenes vonalakból fognak állni?
Igen, szerintem is.Az, hogy mennyire látványos, a nagyközönség számára csak egy idő után realizálódik
Tedd meg magadnak azt a szívességet, hogy elolvasod a cikket, mielőtt ellentmondasz neki.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Nem azt, hanem amit linkeltem.
Arról, hogy a lehető legideálisabb körülmények között, a létező legnagyobb és legjobb TV-n, az egyébként nem is létező, csak ennek a tesztnek a kedvéért profi filmesek által generált 8K anyaggal, jószemű tesztelők se láttak szinte semmi különbséget a 4K meg a 8K között.
Elefánt bohóckodása arról, hogy mennyire fasza a 8K, anélkül, hogy érdemben tesztelte volna, minimum kínos volt meg semmiképpen sem hivatkozási alap.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Jól érted.
És a tesztet a Warner Bros csinálta, az alapanyagmeg olyan volt, mint a Dunkerque 70 mm-es negatívjáról szkennelt részek meg az A Bug's Life újrarenderelve 8K-ban, mindez tömörítetlen (mármint teljesen, ~3 GB/s adatfolyam) HDR10-ben és egymás után váltogatva lejátszott 4K meg 8K klippek.
Ha ilyen körülmények között a tesztelők nagyobb része nem lát különbséget egy kisebb része meg képes azt tippelni, hogy a 4K néz ki jobban, akkor azért az elég jól mutatja, hogy valójában mennyi értelme van a 8K-nak.DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha csak a másfél méterre ülő, jó szeműeket (legjobb 10%) nézzük, akkor ők egyértelműen láttak különbséget a 8K és a 4K között megfelelő képanyag esetén.
Igen, a hét klipből kettőnél jött ki az, hogy nagyjából meg tudták különböztetni a kettőt és egy kicsit jobbnak látták.
A másik ötnél meg ez a legelitebb banda se látott gyakorlatilag semmi különbséget - és nem azért, mert szar volt a nyersanyag.DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Vagy nem varázsolja elő, vagy temporal ditheringgel (ezzel általában plusz két bitet szoktak odavarázsolni, vagyis négy frame alatt áll elő a szín - pl. ha a megjelenítendő árnyalat mondjuk %111110000011, akkor három frame-ig van %1111100001 meg egy frame-ig %1111100000)
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
a 4K sem haldoklik, pedig a legtöbb film 2K masterből van felskálázva
Miost már nem igazán a XXI. század első másfél évtizedében készült filmeknél volt ez jellemző - azelőtt inkább analóg nyersanyagra dolgoztak, amit lehetett 4K-ban szkennelni, azóta meg natív 4K-ban.
A 4K meg igazán csak azért nem haldoklik, mert a gyártóknak nem kerül plusz pénzébe, a panelgyárak átálltak 4K-ra, ami - a technológia érettsége miatt - különösebb kihívásokat már nem jelentett, innen kezdve az lenne macera, ha nem 4K TV-t akarnának csinálni - de arról szó sincs, hogy tömegek követelnék a 4K-t.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz kchris78 #402 üzenetére
Magát a filmet sokszor forgatták analógra, viszont ekkor jött nagyon-nagy divatba az, hogy a komplett film kapott digitális postprocessinget (leginkább digitális color gradinget, amit az O Brother Where Art Thou? után Hollywoodban nagyjából mindenki kötelezőnek érzett) és ez a köztes feldolgozás ment 2K-n.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Én is emlékszem, amikor az irodában lett egy 27"-es, az az otthoni (16:10-es) 24"-es után kényelmetlenül nagynak tűnt. Most csináltam magamnak home office-t, ide is 27"-es monitort rendeltem és amikor nekiálltam használni, akkor meg kellett néznem a dobozát, hogy véletlenül nem 24"-est küldtek-e, mert olyan kicsinek tűnt
Szóval a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagyobb mérethez hozzá lehet szokni gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz -=RelakS=- #489 üzenetére
Igen, úgy tudom, hogy a Turing Tensor magjait használja erre
Ne vicceljünk már
Sima scalinget, ami sokkal-sokkal számításigényesebb, ezer éve támogat, a GT 630-am is tudott olyat, most akkor a tök egyszerű integer scalinghez miért kellene hirtelen Tensor mag meg mittoménmi?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft