Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zirowe

    nagyúr

    válasz #16820480 #58 üzenetére

    Ez is amúgy egy urban legend, mert a prequelekben több a makett, mint az eredeti trilógiában.
    Csak nyakon lett öntve túlzott cgi-vel, ami nem jól öregedett.
    Arról nem is beszélve, hogy gyakorlatilag meg sehol nem állná meg a helyét az eredeti trilógia az évtizedek során végzett javítások nélkül (nem mind volt szükséges vagy jó, de sokat javítottak).

    gabber01: a probléma az, hogy a 24fps problémakört csak az igazán filmbuzik érzékelik.
    Ez a mozizás elején költséghatékonyságból lett alkalmazva, aztán az emberek "megszokták".
    Gyakorlatilag a digitális kamerák elterjedése óta nem lenne rá szükség, de ragaszkodnak hozzá, mert ez így jó, ezt szoktuk meg, így olcsó.
    Aztán meg külön kampányt indítani, hogy az emberek kapcsolják ki az évtizedek óta alapból bekapcsolt motion blurt mert úgy jobb lesz, és ez amúgy a felhasználók nagy részének nem tűnt fel, eléggé siralmas.
    Aztán meg jön a sírás, hogy így meg akadozik a kép.

    Arról meg ne is beszéljünk, hogy nap, mint nap előjön a tv-s topicokban még itt is, hogy emberek inkább belenagyítanak egy filmbe, csak hogy ne lássák a fekete csíkokat.
    Nesze neked minőség, 120hz-s megjelenítésre képes 4k tv-n felnagyított bd rip 24p-vel.

    De majd a 8k és a világmegváltó 5G. :(((

    [ Szerkesztve ]

    We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

  • UnA

    Korrektor

    válasz #16820480 #78 üzenetére

    OFF: valódi filmet kell csinálni (történet, színészek, vágás) és akkor nem lesz kérdés a felbontás ;)

  • niof

    addikt

    válasz #16820480 #187 üzenetére

    Szerintem ez jó ötlet. Illetve továbbmegyek. Készüljenek az anyagok hfr-ben, de olyan framerate-el, ami "osztható" úgy, hogy lehessen belőle 24 képkockát vetíteni anélkül, hogy a készüléknek bármit is számolnia kellene, így csak el kéne dobnia a többlet képkockákat. Plusz vegyük hozzá, hogy a filmipar igenis erőltesse meg magát, hogy a hfr anyagokra fejlesszenek olyan szűrőket, pl. állítható grain, amit a user tud szabályozni. Így jobban megtalálhatná mindenki a számítását. Aki akarná, natív 120 fps-el, szűrők nélkül fogyaszthatná a tartalmat, aki meg ragaszkodik a megszokott mozis képvilághoz, az a készüléken néhány kattintással be tudná állítani a neki megfelelő módot. Ehhez "csak" a filmipar és a készülékgyártók összefogása kellene, hogy egy ilyen közös szabványt kialakítsanak. Mondjuk 10 év múlva már lehetnének ezt alkalmazó készülékek, és hozzájuk tartalom is, ha ma elkezdenék az egyeztetéseket. :))

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Gicz

    addikt

    válasz #16820480 #187 üzenetére

    Párhuzamosan azért nem lenne egyszerű, hiszen 24p/hez 1/48 sec záridővel dolgoznak míg ha 60p hez is akarod tartani a 180 fokos zárat akkor az 1/120-ad sec. de akkor az 1/120-ad seces expók 24p-n sokat rontanának. Nem lenne meg a motion blur. Plusz 60-ban nincs is meg a 24, szóval megint jöhetne a 3:2 pulldown csak most fordítva XD. Megoldás lehetne a dupla kamera, egyik 24 másik 60p-ben, de ottmeg az eltérő látószögből lehetnek problémák.

    Filmnek a 24p nekem a mozi feeling, az iylen 60p gemini man meg hobbit, hányinger, nekem nézhetetlen szappanopera effekt. Tényleg mintha nem filmet néznék, hanem színészeket sétálni utcán mobilos kamerával rögzítve.

    Ennél egy rosszabb van, a kép "javító" interpolácók, tele artifaktokkal...

    [ Szerkesztve ]

  • Gicz

    addikt

    válasz #16820480 #195 üzenetére

    Az a baj itt nincs köztes megoldás, és gyanítom mivel a 24vs60p dolgot a mozik döntik el, még jó sokáig a 24p marad szerencsére. Nekem alap h minden szart azonnal kapcsolok ki, mindenféle éljavító meg dinamikus kontraszt meg mpeg zajszűrés stb... ha normális minőségű a forrásod, egyáltalán nicns szükség semmi ilyenre.

    A másik ami nekem ilyen gimmick az a HDR. egy 55" fullhd LG oledem van, este nézek valami filmet, és egy sötétebb jelenet után jön valami nappali utca, hát a 120cd fényerő és homlokon vág, nem tudom kinek jó ha ugyanezt a jelenetet 500cd-vel tolja a TV.

    Egyébként komolyan HDR = high dinamyc range, és max 4000:1 kontrasztarányú LCD-t használnak erre? vicc az egész. Meg a háttérvilágítás lekapcsoilás a 100 zónájával. Tegyenek mellé este egy (akár fullhd) oledet, és senkinek sem fog kelleni a hiperszuper 8k HDR, 100 zónás local dimminges, interpolásos fos. :D

    Ez az egész cska erőlködés a gyártóktól h legyen mit eladni. Egy 65" 4K Olednél nincs nagyon hova tovább képminőségben.

Új hozzászólás Aktív témák