Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz wolfman #45 üzenetére

    Értem mit mondasz, de a filmkészítés más szakma, és gondolom külön terület a már létező mű adaptálása, ami nem egyből forgatókönyvnek készült.

    De, kell a jó forgatókönyv.

    Mert bármilyen is az alapanyag, a forgatókönyvíró a saját belátása szerint átírja.
    Nyilván neki is presztízs, hogy változtasson dolgokat, emellett nyilván ő tudja jobban mit kell csinálni hogy vászonra adaptálható legyen, nem mi.
    Aztán ott van az hogy mindezt a rendező hogy tálalja felénk. Mi marad meg, mit vágnak ki ,stb.
    Én mai napig nem láttam a Doom filmet, annyira nem volt semmi elvárásom felé. Amúgy talán a 2-ik résszel játszottam utoljára kb. a maga idejében.

    "Eleve el kellene felejteni azt a kifejezést egy képregény/játék/könyv megfilmesítésénél, hogy 'rendezői szabadság'. vagy akkor ne is kezdjenek bele basszus. Itt a rendezőnek mindösszesen annyi dolga lenne, hogy az eredeti művet film alakba gyúrja össze a lehető legtöbb eredeti dolog megtartásával."

    De, kell a szabadság. Az adaptáció mindig új változatot jelent, nem kb. szolgai lekövetést. Ha ezt nem akarod, olvasd a képregényt.
    Ott van pl. az első Pókember film. Tudod hány füzetből van az összegyúrva?
    Pókember "születése" az Ultimate Póké, a Zöld Manóé a klasszikusé, Gwen Stacy halála ami a klasszikusban volt és átültették Mary Janere, a Zöld Manó halála klasszikus, és még biztos kihagytam 1-2-őt. Mindegyik át lett írva hogy vászonra vihető legyen, stb.

    Marvel Végtelen Háború: az eredeti képregényekben nem így szedte össze Thanos a köveket és pláne nem volt csapata (úgy rémlik nem volt, nagyon régen olvastam). De filmen így látványosabb, stb. Ha az eredetihez tartják magukat, akkor az lett volna hogy egyesével felkeresi a kövek őrzőit, megszerzi a köveket, és utána megy az összecsapás az Univerzumért... mondjuk maximum 2 óra az egész a nem szerteágazó cselekményszál miatt. A legyőzése sem úgy lesz ahogy a képregényekben volt, erre mérget vehetsz.

    [ Szerkesztve ]

  • BiP

    nagyúr

    válasz wolfman #45 üzenetére

    "Az a vicces, hogy ez pont nem kell. "
    Az a vicc, hogy DE.
    Az egy dolog, hogy egy játéknak jó a sztorija, jók a karakterek, élmény játszani vele, stb.
    De a vásznon van 1,5-2,5 órád, hogy ugyanezt bemutasd. A vásznon teljesen más működik, mint a monitor előtt. (nem látványban értem, hanem sztoriban, dinamikában, stb.).

    És hogy ugyanazt jól filmre vigyék, ahhoz bizony kell a jó forgatókönyv, még ha ugyanazt a sztorit is filmesítik meg.

    [ Szerkesztve ]

  • Cs1csó

    félisten

    válasz wolfman #45 üzenetére

    SEMMI MÁS nem kell csak jó történet és abból jó forgatókönyv, a többi instant meg van Hollywoodban:
    - profi színészek akik 10-20-30 éve kamerák előtt élnek napi szinten
    - profi CGI csapat - napi szinten robbanások készítéséből élnek rutinból letolnak akármit
    - profi díszletesek, makettesek, stb.
    - profi vágók, operatőrök és rendezők akik zsinórban készítik a filmeket
    - profi kaszkadőrök
    - profi sminkesek stb.

    Mindenkinek a kisujjában van a szakma és nem szűkölködnek anyagi lehetőségekben mindenből a legjobbat használhatják, csak egy csettintés ha IMAX kamerát akarnak stb.

    MI a probléma??? a TÖRTÉNET és a belőle készített forgatókönyv, sőt már forgatókönyvet is lehet írni PROFIN vannak is ilyenek de a TÖRTÉNET az amihez kell valami plusz amit nem lehet tanulni csak fejleszteni.

    Legjobb példa az új Star Wars filmek: technika, látvány, díszlet, effektek minden profi a színészi játék sem rossz, pl. Adam Driver jó színész de nem biztos jó karakterben van stb.

    Nem is ezzel volt a gond hanem a történettel az egy kicsit lagymatag.

Új hozzászólás Aktív témák