Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • JulianSinulf

    senior tag

    Nemrég vettem egy ilyet közvetlen az LG-től 1240 euróért.
    Én meg vagyok vele elégedve, bár még lehet, hogy rákölthetek.
    A döntés hiánya adott esetben tényleg gond, ugyanis a teteje messzebb van, mint az alja. Mivel messze látási gondjaim vannak, így a tetejét nézve már erőlködik kicsit a szemem. Általában kicsit féloldalasan is ülök, így a bal teteje különösen rossz. Viszont ez csak "nem játékoknál" jön elő. Ilyenkor a képernyőn több ablak is megnyitva szokott lenni, más-más pontokon, hogy egyszerre lássak mindent. A win-ben 150%-ra van állítva a nagyítás. Feljebb nem akarom vinni, mert akkor elveszti előnyét a nagy kijelző. Szívesebben használnám 100%-on.
    A cikket olvasva nekem úgy tűnt, hogy az LG OSD programja valami nagy újdonság lenne, holott már évek óta létezik az LG monitorokhoz. Korábban 3 darab 27" FHD (LG) monitort használtam. Akkoriban még nem értettem az OSD lényegét. Túl sok volt a beállítási és működési lehetőség vagy egyszerűen nem működött jól, nem tudom.
    Viszont itt tényleg nagyon hasznos. 4 felé osztom a képernyőt és máris olyan, mintha 4 monitorom lenne. A legjobban kihasználni csak akkor lehet, ha nincs nagyítás beállítva. 150%-on még éppen elmegy, bár egy két programot nem húzok bele és nagyobb felülettel használom, hogy a lényeg látszódjon. A 100%-hoz viszont közelebb kell legyek a monitorhoz.
    A fejemet 3 monitornál is forgatnom kellett, így ez itt sem újdonság. Ha elég messze ülök, hogy ne kelljen, akkor vagy nem látom rendesen vagy elveszett a méretelőny.
    Az OSD nagy hibája, ha alapból a tálcán indul és nem az óra mellett. Amíg a tálcán van, addig könnyen bekavarhat a játékokban egyes billentyűknél. Legalábbis én ezt tapasztalom minden indításnál, ha nem nyitom meg a programot és rakom az X-szel az óra mellé. De lehet, hogy a játék hibája is.

    A játékélmény viszont nagyon ott van. Ilyenkor nincs gond a fejmozgatással sem, mert eleve hátrébb ülök. Látási gondok sincsenek, mert a HUD elemeket megfelelően nagyítja a játék 4K-hoz. A színek, a megjelenés és úgy minden, nagyon ott van. Az adaptív szinkront bekapcsolva semmilyen gond nincs a képpel. A megjelenítés folytonos, nincs elcsúszás. Enélkül viszont nagyon zavaró és látható a hiba.
    Az FPS számláló helyett jobb szeretem a RivaTuner-t. A célkeresztre eddig nem volt szükségem, de működik. Ezt tudta a 27"-os monitor is.

    A monitor tud széles felbontást, ilyenkor levágja a felső és alsó részt és ennek megfelelően küldi a jelet a gépnek is. Kár, hogy ezt nem próbálták ki a tesztben. De még csak meg sem lett említve. Emellett tud 4:3-as arányt is és a maradék területre kirak valamit. Most hirtelen nem tudom, hogy mit is. De ez sem lett megemlítve.

    A LED-eket nem lehet RGB színtérképen állítani, csak előre meghatározott színek vannak. Fényerő állítási lehetőség sincs rá.
    Hasznosságát leginkább az OLED-ek karbantartásában látom.
    Minden 4 órás üzemidő után az első kikapcsolásnál karbantartja őket. Ezt ki is írja, meg, hogy ne húzzam ki a konnektorból és addig nem kapcsolja le a hátsó LED-eket, amíg nem végzett. Mivel semmilyen visszajelzés nincs a monitoron, hogy be van kapcsolva vagy nincs, így csak ezek a LED-ek vannak. Úgy emlékszem, hogy ezek nem is kikapcsolhatók.
    A cikkből ez is hiányzott, pedig manapság szerintem nagyon ritka, ha semmilyen LED nincs az előlapon, ami jelezné a készülék állapotát.

    Az jó, hogy a tesztelő meg van elégedve a távirányítóval, én nem. Az a nagy tárcsa tényleg a nyilakat helyettesíti, mert nem forgatható körbe és vissza kell engedni középre a következő léptetéshez. Szerintem ezt nem gondolták át az LG-nél. Emellett nagyon könnyen lenyomható, amivel máris egy rossz menüben lehetek. Inkább tettek volna 3 gombot a helyére, ha már nem akartak rotation switch-et beleépíteni.

    Fogyasztást tekintve akár igaz is lehet, amit megadtak. Bár én sem mértem még le.
    Viszont van egy 83"LG OLED TV is a lakásban és ezen a PS5 szokott HDR-ben működni. A fogyasztása 2-300W között van. A 48" kisebb mivolta miatt kevesebbet is fogyaszthat.
    Emellett nem mindegy a megjelenített tartalom sem. A TV-t PC-ről használjuk, a legtöbb tesztet ott végeztem. Kapásból csináltam egy homogén színtesztet, hogy kiszűrjem a pixelhibát. Fehér, piros, kék, zöld, sárga képekkel csináltam. Sárga képnél 600W volt konnektorból a teljesítmény felvétel. Egy másik színnél 400W. Fehérnél úgy emlékszem, hogy 200W.
    A kijelzőt kikapcsolva a TV 50W-ot fogyaszt. Zenehallgatás közben is max 55W. Egy sötétebb háttér a winben és csak 64W, míg egy szép tájképpel 200W körül.
    De ezek a TV adatai, viszont viszonyításnak jó lehet.
    Játéknál amúgy sem a monitor fogyasztását fogom nézni, mert a gép, ami meghajtja, többet fog enni. És fontos a minőség. Böngészésnél és egyéb programok esetén már más a helyzet.
    Viszont mivel korábban nem mértem le a 3 monitort, így viszonyítási alapom sajnos nincs.

    A védelemről annyit, hogy érdemes kicsit másképp használni az OLED-et, mint az LCD-LED monitorokat, TV-ket.
    Ilyen például, hogy sosem kapcsolja le a gép a kijelzőt. Egy perc után bekapcsolja a fekete képernyőkímélőt. Sötét témát választok, sötét háttereket. Úgyis sci-fi rajongó vagyok, így a csillagos "tájkép" nem probléma.
    A TV-nél a tálcát is eltüntetem, ennél a monitornál azért nem. A TV-nél a fényerőt is visszavettem, de játék nem fut rajta. Monitornál ilyet azért nem teszek. Amúgy is gyakrabban csinál karbantartást, mint a TV.
    A beépített védelemmel sok gondom nincs. Homogén tartalom esetén mozgatja a képet ide-oda. Legalábbis a TV biztos. Nem zavaró. Mind a két készülék csökkenti a fényerőt homogén tartalom esetén. Pl.: mikor olvasok vagy írok egy hosszabb hozzászólást, akkor egyszer csak azt veszem észre, hogy nem olyan világos a kép. A tartalom nagy mértékű változása esetén visszaállítja a fényerőt. Ez sem játéknál, sem filmeknél nem okoz gondot, mert nem jelentkezik. A TV-n sok filmet nézünk. Sosem volt ezzel gondunk. Mivel ott többet játszottam eddig PS5-ön, így bizton állíthatom, hogy játék közben sem volt ezzel gond. A játék megállításakor jelentkezik a dolog, aminek örülök, védje csak magát ilyenkor. Mikor folytatom a játékot, máris jó a fényerő.
    A monitor esetén, ha megállítom a játékot, akkor 1 perc után úgyis bekapcsol a képernyőkímélő. Szerintem ez hatásosabb, mint a fényerő csökkentése, aminek szintén kell legalább egy perc, hogy működésbe lépjen. De lehet, hogy több is, sosem mértem.

    A hangra nekem nincs panaszom. Ki is fogja váltani a hangfalakat már csak helytakarékosságból. Bár tény, hogy a hangfalaknak több a basszusa, de úgy vettem észre, hogy nem szólnak olyan szépen, mint a monitor hangszórói. A hangfalakra a megoldás egy jobb erősítő vagy jobb hangfalak, esetleg mind a kettő lehet. Ez plusz pénz és sajnos a lakóközösség miatt nem is kihasználható. A monitorral is tudom őket zavarni szerintem. A basszus azért az asztalt berezegteti. Jelenleg nekem jó lesz. Azt nem mondom, hogy nem örülnék egy mindent átható hangrendszernek, de a szomszédok biztos, hogy nem örülnének neki.

Új hozzászólás Aktív témák