- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
timsigm
csendes tag
Engedjétek meg, hogy hozzáfűzzek egy-két észrevétel.
Egy utasgép felszállásánál inkáb 6-16kg üzemanyag kell /hajtómű másodpercenként. A ma hatályos FAA és az EASA követelmények alapján egy hajtóműnek akkora teljesítmény kell tudnia leadni, hogy egy kéthajtóműves gép normál felszálló súly és egy hajtómű leállása esetén (tehát egy megmaradt hajtóművel) még tudjon emelkedni és tartósan tudja tartani a magasságot.
Madár/Drón: kistestű madarat (kb. galamb) egy 737-esen lévő gép úgy meg tud enni, hogy csak egy füst pamacsot látsz kijönni a hajtóműből.
Egy és ismétlem egy nagyobb testű madár (sólyom, őjv) ott már egy kis pompász lesz, de csak olyan villanás szinten. Az automata igyekszik korrigálni, hogyha pompázs alakulna ki akkor azt megszüntesse.
Azt nem tudnám megmondani, hogy egy drón mit tenne egy hajtóművel, de azért asszem mivel elég szilárd anyagból van, a felszeletelés során azért kapna egy két durva maradandó pofont néhány lapát ami viszont hazavágja a teljes fan fokozatot.
Egy 737-ben lévő CFM56 hajtoműnél alig van 3 miliméter a szívócsatorna fala és a lapát között, tehát ha deformálódik a lapát, a szívócsatornát elkezdi szétszedni. A kiegyensúlyozottság miatt pedig alapból elszáll az egész első lapátsor. Még úgy is, hogy a lapátoknál a szívótorok fala speciális puha anyagból készül amit el tud koptatni, ha túlságosan berezeg a beömlő.
Amikor kiegyensúlyoztuk a lapátokat pár grammos alátéteket kellett használnunk a hajtómű lapát orkkúpnál (a hajtómű tengelyétől nem volt messzebb mint 25 centi). képzeljétek el, hogy megjelenik néhány deka a lapát végénél ami nem jó helyen van. Szóval asszem egy egészségesebb DJI-vel le lehet kukázni egy hajtóművet.
Nagyobb hajtóművel B777-nél lévővel nem tudom mit csinálna.
Illetve annyit még, hogy leszálló gépek egy meghatározott állásszöggel jönnek be, aminek hatására a szárny alsó részébe úgy tud belecsapódni, mint egy piliárd golyó a gellert kapott oldalfalon. Ha az üzemanyag panelt kapja el, amiből van sok egy B737 szárny alsó részén, azt még esetleg túl is élheti, mert más kialakítású vastagabb anyagból van de ha máshol ott akár ki is lukaszthatja, mivel aluötvözet.
Mivel a gépek elsődlegesen a szánytankot használják nem pedig a törzs tartályt ezért elég veszélyes lehet a találkozás.
Elnézést ha hosszú lett.
köszönöm a meghalgatást.[ Szerkesztve ]