Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #65675776 #23 üzenetére
Melyik komponensre gondolsz?
A hajtómű biztos, hogy le tud hűlni.
A hővédő pajzs (mivel nem meredeken, hanem "laposan" tér vissza) nem is melegszik fel annyira, mint mondjuk a Falcon 9 első fokozata, plusz van ideje lehűlni a légkörben, amíg szépen vitorlázik lefele.@-=MrLF=-: És tényleg 10/10. Valamiért nekem rémlett a pár órán belüli újraindítás, és belekavarodtam a jelek szerint. Sorry, és köszi a kiigazítást!
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #65675776 #26 üzenetére
A Space Shuttle a minimális lehetséges szöggel tért vissza, és még így is váltott fordulókkal kellett visszatérnie, hogy ne melegedjen túl egyik oldala sem.
A visszatérési szöget az űrhajó tömege és a felhajtóerő határozza meg alapvetően. Az űrsikló nem a lehetséges legminimálisabb szöggel tért vissza, mivel ha valamiért jóval alacsonyabb a tömege (teljesen mindegy, mi miatt), akkor a felhajtóerő "visszapattintaná", vagyis lenne még egy (vagy több) emelkedő fázis, mielőtt újra süllyedni kezdene. Éppen ezért az Space Shuttle (és a Buran) esetében a kettő közé lőtték be, viszonylag jól.
A Venture Star volt az, ahol jóval laposabb szögben tért volna vissza az űrhajó a légkörbe, így pedig csak az orra kellett szén-szén hővédelem, a többi helyen "elégséges" lehetett a fémes hővédő panel (a fémes panelek külső méhsejt-szerkezetű Inconel 617-ből készültek volna, ami alatt hőszigetelő réteg van):
Az X-33 / Venture Star programhoz tervezett SA/HC hővédő "tégla" felépítéseA panelek maximum 1370°C hőmérsékletet viseltek volna el, de úgy számoltak, hogy "mindössze" 982,2°C (amerikaiul: 1800°F) fordulhat elő a hason is, csak az orrnál lehet 2000°F, vagyis cirka 1100°C felett.
Viszonyítás:
"Buran" hővédelem max. hőmérséklet, ugyebár a gép hasára azért kellettek a szilikát téglák, mert 1200°C-ig felmelegedtek
Venture Star hővédelem (sajnos Fahrenheit-ben)És most dőljünk hátra, és tegyük hozzá, hogy az XS-1 első fokozata nem orbitális pályáról fog visszatérni, hanem maximum ~3000m/s (Mach 10) sebességgel. Vagyis kevesebb, mint fele akkora sebességgel, mint az Űrsikló, vagy a Venture Star tette.
Szóval én élek a gyanúval, hogy ez aligha lesz tényező.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- ANNO 1800
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen