Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thiclyoon

    aktív tag

    Kipróbáltam, nem kellett volna :D
    Nem is olyan rég váltottam ios-re, de ez az "élmény" megerősített benne, hogy milyen jól tettem. Hogy a samsung még ios-re is tud egy laggolós alkalmazást írni az meglepett.. :D oké, lehet a webapp miatt van, mindenesetre szerintem ez max egy szánalmas - de kétségkívül ötletes - lépésként értékelhető a samsungtól.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    Mindenkinek, aki szerint (túlzással, de) az android soha nem is laggolt, és soha nem is fog, illetve az ios egy lagghalmaz: az android szinte soha nem lehet olyan laggmentes, mint az ios. És ennek nem az az oka, hogy ki mit szeret, kb 10 évig androidot használtam :) ugyanis maga a rendszer úgy van felépítve: egy androidos VM vs ios-es natív futás között óriási a különbség. Persze a mai hardverek már elég erősek ahhoz, hogy a hatalmas különbséget csökkentsék, viszont eltűnni soha nem fog. Ezen kívül hatalmas eltérés, hogy míg androidon a régi verziókat is támogatni kell, addig ios-en ha bekerül egy rossz kód design, akkor a következő verzióba kiveszik / megcsinálják normálisan. Akár azon az áron, hogy a fejlesztő szívjon vele, hogy ami eddig ment, az most miért megy másképp :) Androidon ilyet nem lehet, és erre egy kitűnő példa az, hogy a telefon elforgatásakor melyik OS mit csinál. Az android az egész nézet hierarchiát megsemmisíti (ezért van a delay), és újra felépíti, míg az ios csak hív egy olyan függvényt hogy "ez a nézet meg fog jelenni újra, rendereld már ki" - ezért történik meg azonnal. Nem szeretnék ennél szakmai részletekbe belemenni, de hogy ne mondhassa senki hogy a levegőbe beszélek, egy konkrétum: az androidon működő GC nem determinisztikus abból a szempontból, hogy mikor fut le eltérő appokkal a háttérben, míg ios-en ilyen nincs, architekturálisan másképp oldják meg (ARC).

    * persze a fenti a hivatalos appfejlesztésre vonatkozik (Android Studio és Xcode). Flutterrel jobb hatékonyság is elérhető androidon, és persze ios-re is lehet rossz kódot írni pl egy reacttal, vagy valamilyen pwa-pal. Ezekkel is lehet szépet, de tapasztalatom szerint nagyságrendekkel nehezebb.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Schuler888 #147 üzenetére

    Pl #117.
    De nem nagyon ment át a dolog, hiszen a #121-ben is az erősebb hardver a cél. Persze, ez javít a helyzeten, de a teljesen más alapok miatt nem fog segíteni ha 12 helyett 24GB ramot kap egy androidos telefon :)

Új hozzászólás Aktív témák