- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Hol láttad, hogy amíg a föld alól a járművekbe eljut a benzin (kitermelés, finomítás, szállítás ide-oda), plusz a végén elégeted, az kevesebb CO2 egységnyi hasznos munkára levetítve? Hogy hosszú távon nem éri meg befektetni robusztusabb hálózat kiépítésébe, azzal szemben, hogy a kőolaj alapú rendszert tartod fent?
-
azbest
félisten
ne a magyar viszonyokból indulj ki...
Észak-amerikában kertvárosi részen gyakori a 200A 240V bekötés. Saját transzformátor van minden telekhez. A 100A már gyenge, a 60A meg 50 éve épült régiségeknél esik meg.
A hagyományos üzemanyagtöltő állomás sem csak annyi, hogy odab@szák és megy. A tartályok elhelyezése sem sima, talajvízre is figyelni kell. Ja és elektromos áramot is oda kell vinni. Múltkor texasban a nagy áramszünetnél leálltak a töltőállomások, mert nem működtek a szivattyúk.
Az olajkitermelés, finomítás és szállítás rengeteg olajat éget el.
Nyugi, versenypályán hobbiautózhatsz majd máskor is, csak az utakról lesznek kitiltva a környezetszennyező személyszálltó járművek.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Nem is a nagy teherszállítók azok, ahol annyira nyomulnak az elektromossal. Vannak persze olyan ötletek is, de inkább városi kisterhekre. A nagyobbakra meg távoli, szintén más jellegű fuvarozásra.
Az amcsiknál split phase -es transzformátort használnak, az utcán 11kV vezeték megy. 3 drót megy az épületbe, a kapcsolótáblába. Egy föld/neutral és a két fél fázis. Bármelyiket a földdel párosítják, akkor 120V, ha a két fél fázist párosítják, akkor 240V. Utóbbi például légkondik, sütők és más nagy fogyasztókhoz szokták kötni. A kapcsolótáblán így ki tudják választani, hogy 120 vagy 240V menjen egy-egy végpontra. [link]
Társasházban máshogy van, ott is kitér rá, ott 208V megy a kapcsolótáblába.
Az eonos nagy fejlesztés meg lepkefing. 100 évvel le vagyunk maradva. Talán kicsit túlzás... de 1950-től már 60A-s végpontokat szokás telepíteni arrafelé [link]
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
" De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe."
Még szerencse, hogy ezeket meg a szent lélek hajtja:
A kötöttpályás, vezetékes megoldáshoz képest a kamion annyiban más, hogy aksiban viszi magával az áramot és pár száz kilométerenként töltik.
"és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya)"
Az EV-k nem a jelenlegi energiatermelés CO2 kibocsátása miatt fontosak, hanem mert kb. 50 év kell, mire az autózásban el lehet terjeszteni egy új technológiát. Azaz ha bármikor a jövőben át akarják állítani az energiatermelést kicsivel környezetkímélőbb megoldásra, akkor további 50 évet laggolna az átállás, míg az EV-k esetében ha az elektromos energiatermelés módját megváltoztatják, akkor az egész rendszer azonnal átáll.
-
ddekany
veterán
"De te azt hol láttad, hogy a jelenlegi hálózat elbírná azt"
Pont azt kérdeztem, hogy miért gondolod, hogy nem éri meg inkább fejleszteni a villamos hálózatot... tehát nem gondolom.
"Láttál te már német szénerőművet?"
Egyrészt, tök mindegy ha látom (bár amúgy nagyon green peace-s, csak a cuki döglött jegesmaci hiányzik a szénhegy lábához), mert abból esélyem sincs megsaccolnom se, hogy akkor összességében mi mennyi. Másrészt, villanyt sokféleképpen elő lehet állítani, ellenben a benzinnel. Ez lenne az egyik lényeges előnye. A napenergiát sem véletlenül karolta fel a Tesla. Persze, tudom, csak hogy eladja az akkumulátorait, meg meglovagolja a zöld hype-ot... lehet mondani, de nem biztos, hogy ilyen fekete-fehér a világ. Meglátjuk, mennyire lehet megugrani a technikai gondokat.
"Nincs ez mögött semmilyen környezetvédelmi szándék."
De el tudod képzelni, remélem, hogy vannak emberek, sokan, akinek van ilyen szándéka, hogy ne dögöljön ki az emberiség. Némelyik véletlenül befolyásos is lehet. Az hogy utána ráakaszkodik a sok politikus meg többi élösködő... hát igen. De valószínűleg ez az egyetlen módja, ha van bármi remény, szóval el kell viselni.
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Az okostöltők használata (áramszolgáltató által távolról szabályozható) jelentősek ki tudja simítani a csúcsokat. Németeknél privát használatra 11Kw felett már csak ilyet engednek, 11Kw-ig pedig csak az okostoltőkre van 800 Eur támogatás (400ezren igényelték...)- így átlagos használatú e-autó 2 óra alatt feltölti azt a max 50 Km/nap-ot amit futott, okostöltővel nem kell mindegyiknek 19:00-kor beterhelni a hálózatot. Van lehetőség spot áramár általi vezérlésre is egyes szolgáltatóknál, ott meg ha nem sürgős várhat az autó a kedvező áramárra...
-
Chaser
titán
civilizáció lesz, kérdés milyen formában
mindig ámulatba ejt, milyen sokan naívak ((( : majd jönnek a tudósok és megmentik a földet és társai
2050-re már durván megváltozik az éghajlat
ilyen tömegű ember mellett egy népirtás sajnos, ami hozhatna érdemit - de már lehet az is késő lenne -, azt a 8mrd sáskát leredukálni max 1-re, de az sem baj ha feleannyi, nem pedig hogy folyamatosan szaporodjanak
az esőerdőket visszaadni a bolygónak, stbstbstb.
oszt' ha marad a max 0,5mrd sáska, akinek mondjuk 40%-a "erős" fogyasztó, ahogy most is, akkor különösebb következmények nélkül fenntartható lenne a sztori
de hogy folyamatosan szaporodunk, és minden egyén "hát az én fogyasztásom mit számít a gyárakhoz meg akármihez képest" alapon gondlkozik - na jó nem, csak a 99,9%-uk -, nagy karriert nem jósolok már a mostani gyerekeknek sem, hát még azok gyerekeinek_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Zeki
nagyúr
Egyetértek.
MINDEN A PROFIT.
Ennek van minden alárendelve. A tőzsde csak ezt szeresse.
Nem csak azokkal szennyezünk, amik itt lettek felsorolva, de a szeméttel is. Ne javítsd, direkt úgy csináljuk, hogy nem tudod. Dobd ki ha elromlik, vegyél másikat.
Csak az eladási számok számítanak, hogy ebből mennyi megy szemétbe 1-2-3 éven belül, nem érdekes.
Konkrétan termő területet látok az autópályáról, ami tele van szemétdombokkal. Mindez egy falu határában, ahol 1 év alatt jelentősen nőtt a dombok száma. Több helyről kap az emberiség és a környezet támadást, ami fokozódik.
Alapvető gondok nincsenek megoldva, miközben Mars utazás meg társai... lehet ezért erőltetik. -
vicze
félisten
"Véleményem szerint 50-60 év múlva már nem lesz civilizáció ezen a bolygón"
Most azzal próbálkozol, higy egyre nagyobb hülyeségeket halmozol egymásra?
Egy kicsit túl sok katasztrófa filmet néztél...Amit olyan mértékű lesz a felmelegedés, hogy a gazdag országokat is érintse elég gyors változás lesz, könyörgöm a szaudiak a sivatag közepén építenek sípályát. Senkit nem fog zavarni pár hollandot kivéve, hogy nincsenek jégsapkák és 3m emelkedik a vízszint, kb. 1milliárd embert kényszerül majd költözésre és kb. ennyi fog történni. Majd nézed a TV-ben...
-
ddekany
veterán
Egy globális felmelegedés tán nem az a kategória, amikor minden egyszerre ennyire összeomlik, hogy a tudás, és így a civilizáció, elvész. Mellesleg, akármi igazán durva kataklizma esetén pont az elég fejlett technika az esélyünk, mert akkor, képletesen vagy szó szerint, akár a Marson is képesek lennénk életbe maradni. Nem ennyi ember, de talán elég.
Az a gondolat meg elborzaszt, hogy a többi faj érdekében ki kéne pusztulnia az embernek. Nem pont ezt mondtad, de sokat hallottam már máshol. Mi lesz utána? Pár milliárd év és valószínűleg kihal minden magasabb rendű élet a földön, geológiai stb. változások miatt (hamarabb, mint a közismertebb nap vörös óriássá válás). Az élet egyetlen esélye, hogy lesz egy technológiailag elképesztően fejlett faj, ami le tud lépni. Azoknak is meg kell úszni amit most nekünk, azaz lényegében a technika hatékonyságának, és saját gyarló állati ösztöneik kombinációját. Akármilyen kockázatos, ez az élet esélye.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Te az emberi civilizációról beszéltél, nem a környezetről. A ember a valóságban elég kis mértékben függ valósan a természettől már. Pont ez a civilizáció lényege, hogy mi alakítjuk.
Város közepén egy sötét szobában meg lehet termelni a szüksége élelmet, mert megvan a technológia rá.
Sajnálom de továbbra is az emberiség nem fog kipusztulni és nagyobb katasztrófa se lesz, akár ezer évekig. Jelenleg is olyan mértékű élelmiszer túltermelés zajlik, amilyen soha nem volt. Az hogy a javak eloszlás a nem egyenletes megint egy teljesen más kérdés.Kínaiak több helyen is kiírottak a rovarokat a rovatírókkal most mennek tollseprűvel porozgatni. Nem haltak éhen nem történt semmi különös megoldották máshogy.
Szomorú ami a természettel történik? Nyilván, kihat a civilizációra? Elhanyagolható mértékben, max. kényelmetlenséget okoz már.
-
vicze
félisten
"A termeszet tok jol elvan emberek nelkul, de az emberek k.rvara nincsenek el termeszet nelkul."
Hol van a Marson a természet ami nélkül nem tudunk megélni?"Attol, hogy sose dolgoztal agrariumban, nem jelenti azt, hogy nem leteznek problemak, es ezen problemak nem novekszenek"
Akkor majd elmesélem az elméleted az ebben dolgozó fél családnak.
Esetleg nézz utána, hogy Hollandiában milyen természetes körülmények között termelik az ennivalód, mellesleg a csirkéid mikor láttak utoljára természetes fényt?( Esélyes hogy soha.)"de legkondi se, mert nem lesz viz a folyoban"
Mert bedurcizik a víz és nem fog folyni? Csak megsúgom, hogy a magasabb hőmérséklet magasabb páolgást és jóval magasabb csapadék hozamot jelent?Tehát leírod hogy 30-40%-kal több élelmiszert termelünk ego mindenki éhen fog halni. Logikus.
"Nezd mar meg, hogy a par centi miatt milyen kuzdelem zajlik a szigetvilagokban"
Huha a 1m átlag tengeszint feletti szigetek veszélyben vannak, na nem mond. És ettől összeomlik a civilizáció? Egyértelmű.Linkelnél egy kutatást ahol egy kutató alátámasztja statisztikailag, hogy összeomlik a civilizáció.
-
vicze
félisten
Ha már felhozod folyamatosan Hawkingot.
Ha jól sejtem te erről beszlsz. Tehát 2600-ról beszél, 1,9% változatlan növekedés melett 26 trilliós népességről. Az egész beszéd lenyege az intersteláris utazás finanszírozása volt. Elég nyilvánvaló, hogy valóság alapja nem sok, nyilván ennél sokkal kisebb népességgnél is már rég megszűnt volna bármilyen környezet a Földön, így maximum ez is alátámasztja, hogy nincs már az embeégnek szüksége a környezetetre tessék Hawking mondta, de te úgy látszik okosabb vagy.Légyszives fejezd be az erre való hivatkozást, mert köszönő viszonyban sincsen a te baromságaiddal, még csak véletlenül se.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen