Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Tüzi #44 üzenetére

    Nem is a nagy teherszállítók azok, ahol annyira nyomulnak az elektromossal. Vannak persze olyan ötletek is, de inkább városi kisterhekre. A nagyobbakra meg távoli, szintén más jellegű fuvarozásra.

    Az amcsiknál split phase -es transzformátort használnak, az utcán 11kV vezeték megy. 3 drót megy az épületbe, a kapcsolótáblába. Egy föld/neutral és a két fél fázis. Bármelyiket a földdel párosítják, akkor 120V, ha a két fél fázist párosítják, akkor 240V. Utóbbi például légkondik, sütők és más nagy fogyasztókhoz szokták kötni. A kapcsolótáblán így ki tudják választani, hogy 120 vagy 240V menjen egy-egy végpontra. [link]

    Társasházban máshogy van, ott is kitér rá, ott 208V megy a kapcsolótáblába.

    Az eonos nagy fejlesztés meg lepkefing. 100 évvel le vagyunk maradva. Talán kicsit túlzás... de 1950-től már 60A-s végpontokat szokás telepíteni arrafelé [link]

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tüzi #44 üzenetére

    " De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe."

    Még szerencse, hogy ezeket meg a szent lélek hajtja:

    A kötöttpályás, vezetékes megoldáshoz képest a kamion annyiban más, hogy aksiban viszi magával az áramot és pár száz kilométerenként töltik.

    "és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya)"

    Az EV-k nem a jelenlegi energiatermelés CO2 kibocsátása miatt fontosak, hanem mert kb. 50 év kell, mire az autózásban el lehet terjeszteni egy új technológiát. Azaz ha bármikor a jövőben át akarják állítani az energiatermelést kicsivel környezetkímélőbb megoldásra, akkor további 50 évet laggolna az átállás, míg az EV-k esetében ha az elektromos energiatermelés módját megváltoztatják, akkor az egész rendszer azonnal átáll.

Új hozzászólás Aktív témák