Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ConCord

    csendes tag

    Élvezettel olvasom a blogot illetve a hozzászólásokat műszaki ember lévén számomra nagyon érdekes a téma, meg ez az elektromos autózás is érdekel, bár pusztán csak technikai szempontból.
    Azzal mélységesen egyet értek, hogy családban ma maximum második autónak megfelelő. Nálunk pl tökéletes lenne, a párom kb napi 30-40 km-t megy munkahelyre, esetleg kitérő bevásárlás-fodrász-torna-stb, aztán betolat a garázsba. Ha közösen megyünk bárhova (nem beszélve az autós görög nyaralásról), akkor már a háromezres dízel sorhatost használjuk. De! Az ára az elektromos autónak még egyelőre az egekben. Mondjuk úgy, hogy úri huncutság. A gyártók sem hiszem, hogy nagyot kaszálnának a gyártáson, de ezen a piacon mindenkinek jelen kell lenni, továbbá így sokkal több használati tapasztalat jön össze, mintha pár prototípust hajtanának tesztpályákon bolondulásig, vagy legalábbis a megfelelő technológia kifejlesztéséig, ami igazi tömeg autóvá teheti majd egyszer az "e"-ket.
    Az előző blogbejegyzés hozzászólásaiban intenzív eszmecsere alakult ki a dízel szennyezése kapcsán, sokan a dízelt használókat tették felelősé a légszennyezésért. Az tény, hogy a dízeles táborba tartozom, de igyekszem nem elfogult lenni, de azt be kell látnunk, hogy a légszennyezésért 30%-ban a közlekedés felelős csak! Szerintem ráadásul ennek maximum a fele a személyautó. De melyik az a vezetés, amelyik közúti fuvarozás, vagy a közösségi közlekedés mérvadó korlátozásával tenne alá a saját gazdaságának. A megújulók kis aránya miatt (meg az akku kérdés persze) egyelőre az elektromos hajtású járművek is nagymértékben hozzájárulnak a globális szennyezéshez, az egyetlen előnyük, hogy ezt nem a körúton az orrod alatt teszik, hanem ők pontszennyezők, megpedig az erőművek helyén. Az Opel nyugdíjas főmérnökének számítása szerint (már nem emlékszem hol olvastam), az elektromos autó környezeti terhelése a teljes életciklust tekintve egyelőre nagyobb, mint a modern belsőégésű társaiké, és még Ausztriában is csak a közelében van, ahol a megújulók aránya a legnagyobb az energia mixben, legalábbis a vizsgált országok közül. Persze mint minden állítást, ezt is lehet cáfolni, vagy megerősíteni.
    Visszatérve a légszennyezésre, úgy gondolom, hogy a téli időszakban a vegyes tüzelés tehető felelősé a szmogért. Pilis környékén sok ismerősöm lakik, soha nem értettem, hogy telente amikor kimentem hozzájuk, miért jött rám a köhögés. Aztán a levegő munkacsoport egyik cikke nyomán rájöttem, hogy amíg a vegyes kazánban az olcsón innen onnan (jobb esetben) megvásárolt fán felül még a szakadt gumicsizmát is elégetik a gáz használata helyett, addig nagy változás nem várható, akárhány autót is tiltanak ki napokra a forgalomból a magas légszennyezettségű időszakokban. Annak az ellenőrzése, hogy ki mivel fűt nyilván bonyolultabb, mint az autóipart, ezen keresztül végül is a felhasználókat sanyargatni mindenféle politikailag kifizetődő szabályozás megalkotásával.

Új hozzászólás Aktív témák