- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S20 Ultra 5G - nagy ügy
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Delta Force: Hawk Ops - Jövő hónapban jön a PC-s alfa teszt
gp A belsős keleti próbák után végre a nagyközönség szerencsésebb része is belenézhet a játékba.
-
Dobja a változatható apertúrát a Xiaomi 15 Pro?
ma Lencsetrükkök helyett nagyobb szenzorral érkezhet októberben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
válasz
Sebhelyes #63 üzenetére
Látom már az értelmező olvasás sem egy, édes Istenem, tényleg itt az egész LM.
Na nézzük megint:
"Iszonyat" szennyező a Li-ion akku gyártás? -> Nem a gyártás, a szükséges alapanyagok bányászata. Kezdésnek nézd hogyan bányásszák a lítiumot...
3 év múlva el kell égetni? -> A háromnél az akkus fűnyírónál volt szó, de ne zavartasd magad. Bár lehet, hogy nálad tovább bírja átlagosan egy Makita akkupakk...
Hogy valami tényleges adat is legyen, a Teslákban hőmérséklet-kontrollált az akkucsomag és 8 év/korlátlan km a garancia rájuk.
Ahogy bármely értelmes li-ion cuccban már van felügyeleti egység. FYI, a Tesla úgy oldja meg a kapacitás csökkenés gondját, hogy nagyobb kapacitású pakk-ot használ és számol a degradációval. De ez nem is baj, a gond ott van, hogy hiába bír ki 15 éve akár az akkupakk, nem nagyon tudsz vele mit csinálni.
3–4 éves Model S-ekben (taxinak használt kocsikban is) 3–7% kapacitáscsökkenés lépett fel, úgyhogy ez reális is, a kocsik kivonásakor még lesz vagy 30-50kWh kapacitás az akkukban, ami elég egy családi ház napi szükségletére, úgyhogy "Powerwall" lehet belőlük pár évre. Így vagy 10+ év lesz az akkucsomagok élettartama, ami után környezetkímélően reciklálhatóak (lásd. pl. Umicore Európában). Ekkora akkucsomagokat üzlet lesz reciklálni (ha nem maga a gyártó végzi majd), nem fog elégetni senki semmit.
Elmélet != gyakorlat.
Jelenleg van egy 2006/66/EC irányelv, amit 45%-os visszagyűjtést írt volna elő tavalyra. Jelenleg még az umicore szerint sem sikerült még ezt sem élérni és ugye ők a hivatalos adatokkal számolnak, amibe nincs benne a Kínából össze-vissza behordott cuccok, úgy az arány még rosszabb:
Szerk: Ami kimaradt, hogy pl. az EU az államok által szolgáltatott adatokkal számol. Szerinted, ha a ksh még egy munkanélküliségnél is trükközik, akkor itt nem fog. EU szerint pl. mi majdnem 20%-át a li-ion pakkoknak újrahasznosítjuk. Linkelnéd azon helyi hulladékfeldolgozókat, amik nem égetik a li-ion pakkokat, hanem újrahasznosítják vagy legalább továbbítják németek felé? Fkf-fel fuss egy kört ennek kapcsán, lesz meglepi.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
ma Idén a megszokottnál hamarabb keltünk útra, méghozzá egy Volkswagen e-Golf társaságában. Csehországig már eljutottunk, de messze még a cél.