Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • manchester85

    addikt

    válasz sifarr #44 üzenetére

    Most ne a gsm üzletekhez viszonyíts már, hanem arra adj egy értelmes magyarázatot, hogy miért van jobb árlista egy médiamánia L XL-ben, mint egy hasonló feltételű, vodás multimédia csomagban?

    i6 Silver

  • manchester85

    addikt

    válasz sifarr #47 üzenetére

    Na de nem az általános bevételhez kell mérni, hanem, hogy TE mennyit fizetsz. Hogy értve kisebb bevétel? Van olyan díjcsomag, ami itthon drágább, mint egy kinti csomag. Miért a bevételt kell nézni? Azt kell nézni, hogy az előfizető mennyit fog kifizetni a két év alatt. Az iPhone 3GS-es egy 16 ezres csomagban 9900ft, tehát gyakorlatilag 0ft (legalábbis a készülék kártyafüggetlen árához képest ez = a 0-val) Tény, hogy kevés ember tudja ezt kihasználni, de ezért az árért kedvező percdíj jár, leforgalmazható havidíjjal, és a 2GB adatforgalom tekinthető egy mobilnet előfizetésnek is, amit PC-hez is használhat az ember, tehát szinte két előfizetésnek felel meg. Miért nincsenek hasonló árú mobilok hasonló áron?

    "Eltérő üzletpolitika. Voda magasabb áron is el tudja adni hűséggel a készüléket"

    Szerintem baromira nem tudják eladni, és pont, hogy nem erre a szegmense építenek. A reklámjaik is a gagyi olcsó mobilokról szólnak, a kedvezmények is inkább ott érzékelhetők. Én még egyetlen egy milestone vagy hero reklámot se láttam, a T-mobile viszont sokkal jobban nyomatja a drágább mobilok reklámait is, és persze olcsóbban is adják, mint a voda.

    i6 Silver

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz sifarr #44 üzenetére

    Számold hozzá, hogy itthon milyen magas a frkevenciadíj, amit évente fizetni kell.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • manchester85

    addikt

    válasz sifarr #50 üzenetére

    "Amíg a Vodának ez a csomagja ilyen készülékárak mellett eladható, addig nem fog készülékárat csökkenteni. Miért is mondana le + bevételről?"

    Szerintem a vodának az égvilágon semmi pénze nincs a felsőkategóriás mobilokból. Ott van a kínálatban, szökőévente egyszer betéved egy újgazdag hülye, aki megveszi független áron két év hűséggel és ennyi. Vagyis a voda EZEN készülékei szerintem egyáltalán nem eladhatók, egyszerűen arról van szó, hogy a nagyobb tömeget preferálják, a 15-30k-s mobilra vágyókat, nekik viszont jó feltételeket biztosítanak.

    Szóval szerintem baromira nem ezért kerülnek ennyibe ezek a high-end mobilok, mert így is megéri nekik. Egyszerűen arról van szó, hogy a vodánál nem ez a célközönség, erre próbáltam az előbb is rávilágítani. Nem arra a szűk rétegre koncentrálnak, akik "telefonbuzik", hanem az emberek maradék 99%-ra, akik lehet, hogy kevesebbet tejelnek, de így több előfizetőjük van, ami biztosabb pénz lehet nekik.

    i6 Silver

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz sifarr #54 üzenetére

    Rendben, akkor azért hozzátennék néhány gondolatot:
    1. a szolgáltatói készülékeket a megjelenés előtt igen alapos hálózati teszteknek kell alávetni, ennek leginkább HR költsége van
    2. a szolgáltatói készülékekhez a szolgáltatónak kell biztosítani a szervizháttér frontend részét, valamint a logisztikát
    3. a nagy tételben való vásárlás egyáltalán nem jár akkora kedvezménnyel
    4. igen nagy itthon a fraud ráta (csalás, az ügyfél megköti a szerzit, de nem fizet), néha 25% felett van

    A szolgáltatónak nyűg a telefon. De így tud magához kötni júzereket és tervezhető bevételt felmutatni. Azt pusmogták, hogy egy esetleg negyedik szolgáltató leszarta volna a készülékforgalmazást és csak SIM-et árult volna. És akkor a szolgáltatás nem a telefonról szült volna.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • kaller1

    veterán

    válasz sifarr #64 üzenetére

    várható, hogy az 5 évnél régebbi, pontosan fizető vodás előfizetők 0 forintos okostelót is kapnak nem sokára.

    Ezt annak fényében nem kiabálnám el, hogy nemrég vonták meg a szerződést hosszabbítóktól a készülék beszámításos akciókat. Ennyit ér a hűség.

    .::> <::.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz sifarr #64 üzenetére

    Erről külön cikket lehetne írni... már erősen gondolkodom rajta, hogy kisker, 0% áfa, szolgáltatók, árképzés, hűség, satöbbi témában születhetne egy írás... de elég nehéz téma, nem lehet felületesen, túl sok az összetevő...

    válaszok
    1. ebben véletlenül tévedsz. a kínai telefonoknál jellemző, hogy az MMS-t nem bírod beállítani, mert más szabványt használnak, mint a magyar MMSC-k. ugyanilyen probléma mondjuk a streaming video: egy csomó telefonnál szoftveres nincs rá lehetőség, hogy külön APN-en menjen (rettentő sok gondot okozott a mobilTV indítáakor). Vannak telefonok, amiknél a konferencia, a hívástartás és a várakoztatás cseszik működni adott hálózatokon, s valóban erre jön még egy lapáttal a szolgáltatói beállítások megléte, de ez viszont jellemzően a gyártó feladata.
    2. egy országos szerviz és logisztikai rendszer fenntartása azért más szint, mint egy noname kikser két-három boltja.
    3. a multik itt igen, sok trükköt be tudnak vetni. nem véletlenül vannak ún. exclusive modellek, amik egy ideig csak X szolgáltatónál jelenhetnek meg (iphone, samsung F700, nokia 6730, satöbbi). de a gyártók pofája is megnőtt az iphone óta, most már keményebbek a feltételek, arról nem is beszélve, hogy az egyes gyártói appstore-ok bevételének megosztása is kérdés. a szolgáltató közben azon van, hogy olyan telefonokat tegyen be a kínálatba, amik "hasznot hoznak", de nem azért, mert drágán lehet adni, hanem azért, mert olyan funkciókat tudnak, amikhez kell adatforgalom, mondjuk. és ez a sok-sok apró kis összetevő nagy excel táblákká duzzad, és valakik rohadtul számolnak mindkét oldalon, hogy miképp éri meg.
    4. a fraud ráta itthon valós probléma. nyugatabbra nem az. és igen, belekalkulálják az árba. mint ahogyan az értékesítők jutalékát is...

    összességében a szolgáltatóknak igenis nyűg a telefon. előbb-utóbb a hűséget nem telefonnal fogják majd "kikényszeríteni", hanem olyan kedvezmények biztosításával, amiket csak hűség aláírásáaval kaphatsz meg. ez lehet percdíj, ingyen szolgáltatás, meghosszabbított garancia, előrejutás az ügyfélszolgálaton, rendezvényeken való free részvétel (lásd djuice), ilyesmi. pillanatnyilag a magyar piac még nem érett meg erre (mert a telefon az fontos minden júzernek, és az emberek nagy része nem látja át, hogy egy két évente történő egyszeri x ezer forintos kedvezménnyel nem jár jobban, mint egy folyamatos árcsökkentéssel), de haladunk.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz sifarr #74 üzenetére

    emberek nagy része nem látja át, hogy egy két évente történő egyszeri x ezer forintos kedvezménnyel nem jár jobban, mint egy folyamatos árcsökkentéssel)
    Na, ebben nagyon nincs igazad - szerintem.
    Tévedsz, és ezt saját tapasztalatból írom. Amíg az emberek 80%-a azért köt előfizetést, hogy kapjon telefont, addig ez így marad. És amíg az ügyfelek hasonló, bár nem ekkora százaléka azért hosszabbít, hogy kapjon telefont, addig ez így marad. De holnapra kimegy a cikk az egészről, jól felmotiváltatok, oszt megírtam ;)

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Új hozzászólás Aktív témák