Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    Ez valóban elég ködös, de van egy elképzelésem mi lehet ez: a jelenleg létező szemüveg nélküli 3D kijelzők ugye úgy működnek, hogy minden második pixel (vagy pixel-oszlop) előtt eltérő irányú betekintést lehetővé tevő optika van, így a két szem ugyan csökkentett felbontású, de eltérő tartalmat láthat. Ez azonban ma statikus, és ha az ember elkezdi mozgatni a fejét, egyfajta hullámzás lesz látható a képen, ami nagyon zavaró.

    Szerintem a RED most ezt próbálja aktívvá tenni valamilyen eye-trackinggel ötvözött pixelenkénti fénytöréses megoldással, ami így nemcsak 2 szem (felezett felbontással), de akár 4 szem (negyedelt felbontással) számára is lehetővé tesz pixelenként eltérő betekintési irányt, így megteremtve a(z egy személy számára szánt) sztereó, a (két személy számára szánt) "duál-sztereó", illetve (négy személy számára szánt) normál 2D, de multi-view megjelenítést. Forrás:

    "The screen apparently features nanotechnology that seamlessly switches between traditional 2D content, holographic multi-view content, 3D content and interactive games.

    You can view traditional 2D content normally at the full-screen resolution and holographic RED Hydrogen 4 View content (H4V)."

    Ha ilyesmin dolgoznak, az tényleg nagyot fog durranni. :K

    [ Szerkesztve ]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tidzsimon #36 üzenetére

    Na, ilyesmire gondoltam én is, mint amit a Fire Phone-nál alkalmaztak (3D hatást keltő „dinamikus perspektívák”), épp csak annyival megspékelve, hogy a rendszer pontosan meg tudja határozni a szemgolyók térbeli pozícióját és az egyes pixel csoportok fényét kizárólag abba a szembe irányítja, amelyikbe azok valók. Az persze más kérdés, hogy mennyire lesz zavaró a két szem (illetve az agy) számára a perspektivikus torzításra esetleg nem illeszkedő pixel mátrix követése. Mondjuk, ezt a kellően nagy felbontás orvosolhatja.

Új hozzászólás Aktív témák