- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 12 - az izmos 12
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #160 üzenetére
Nem tudok mindenre reagálni, csak egy pár dologra.
1. Széttúrtam a netet a koncessziós díjak kapcsán, de kevés konkrétummal. Az olasz zéró mellett német peranyagot találtam, ahol valami operátor anyázott, thaiföldi, meg messzi adatok is vannak, de nincs publikus lista (legalábbis nem találtam) arról, hogy hol mennyi.
2. Azt viszont tudom, mert pár éve több nemzetközi jelentés is foglalkozott vele, hogy a nyugati államok jelentősen csökkentették a díjat, mivel a 3G hálózatot a korábbi feltételekkel nem vállalta be senki. A nagyok sem.
3. Azt is tudom, hogy az itthoni 4. szolgáltatós tender esetében csak 100 millát kellett volna a nyertesnek fizetni, szemben az ismert 10 milliárddal.Az is tény, hogy EBITDA csökkenésnek indult, márpedig ez az egyik legfontosabb mérőszám. Az egy ügyfélre vetített bevétel.
Azt is gondolom (és okosokkal beszélgettem róla), hogy a hazai szolgáltatók emberállománya bizonyos területeken túltervezett. Van, ahol igen sok a láblógatós munkatárs, s persze, hogy ez nem az üfsz, vagy a bolti staff. Hanem az okos marketingesek, a munkájukba belelátást kevésbé engedő tech arcok, léhűtők, ilyen-olyan managerek céges kocsival meg mutyival. Ez nyilván bejátszik a költségekbe erősen, egy cégnél (még ha technikai is) az egyik legnagyobb kiadás a bér. Pláne a hazai járulékokkal és egy bizonyos szint felett elég durva fizetések vannak, felülről karcolják a millát. Ehhez csapjuk hozzá a koncessziós díjat.
Úgy hiszem mindezek mellett, hogy egy pusztán szakmai szemmel megközelített téma elment gazdasági-anyázós vonalra, holott a cikk nem erről szól és csak az volt a cél, hogy az olvasó bepillanthasson a kulisszák mögé.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u