- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sbazsi
veterán
Mintha a chip magazinban azt olvastam volna, hogy tudtak a hibáról, de megvárták, mig ''kirobban''
Vajon a Sony mióta tud a hibáról?
És az Sony gépekben miért nem kell cserélni az akksikat?
-
Shadowfax
addikt
Azért ez a cím kissé megtévesztő... Oké, oké, gondolom ironikusan fogalmazott a szerző, de azért mégis...
Szerintem előbb-utóbb a Sony is kicseréli a hibás akksikat a Vaio-kban. -
L3zl13
nagyúr
válasz macilaci78 #3 üzenetére
Kíváncsi vagyok a többi Li-ION akksinál mekkora az elfüstölési arány. Nem vagyok biztos, hogy nagyságrendnyi eltérés van.
Szvsz túl lett hypeolva az egész. A Sony meg besz*pta a nagy néppánikot.
[Szerkesztve]Aki hülye, haljon meg!
-
Allien
veterán
válasz macilaci78 #3 üzenetére
Nem biztos, hogy azonnal kiderült, sőt! Ha jól utánna nézünk, a sok millió aksiból mennyi az, amelyik tüzet okozott? Az is lehet, hogy ráfogták az aksi gyártójára. Ugyanis, ha egymillióból 1 db okozhat tüzet, az efektive nem is rossz, főleg azért nem, mert tutira csak különleges esetekben okozhattna amúgy is tüzet. Gondolom, az amcsi júzer lehet, letakarta a szellőző részeket, mert mondjuk az ölébe fogta a loptopot (sőt, lehet, éppen az Ő hibája, mert melegedni akart) . Ki tudja. Még az is lehet (összeesküvéselmélet xxx2), hogy a microfos fújatta fel a dolgot!.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
sbazsi
veterán
válasz macilaci78 #3 üzenetére
no igen.
de mi rontana még ennél is jobban az image-ükön?
ha ők is cserélnének, vagy ha nem?! -
borg315
aktív tag
sztem is felrevezeto a cim. egyaltalan nincs szo a cikkben arrol, h a sony laptopokkal mi a helyzet.. ejnye!
-
Shadowfax
addikt
válasz macilaci78 #3 üzenetére
Amint arról mi is beszámoltunk, a Dell és a Sony már 2005 októbere óta tudott a problémáról, azonban azt nem ítélte súlyosnak. [link]
Egyébként meg miféle óvintézkedést tudott volna beépíteni a Sony a saját noteszeibe? Poroltó-készüléket?
Ui. A gondot a lithium-ion cellák gyártása során bekerült, mikroszkopikus fémes szennyeződés okozza. Ezek a fémdarabkák később, az akkumulátor működése során kikezdhetik a cellákban található, rendkívül vékony műanyag szigetelőrétegeket, amely az ellentétes pólusokat (anód és katód) választják el egymástól. Ha egy viszonylag kisebb fémdarab, vagy bármilyen vezető anyag átszakítja az elválasztó polimer réteget, akkor egy miniatűr rövidzárlat keletkezik. Ez minimális hevülést és a töltöttség csökkenését okozza, majd a telep tönkremeneteléhez vezethet. Ritka esetben azonban egy nagyobb részecske ékelődhet be a szigetelőbe, közvetlenül összekapcsolva a két pólust, aminek eredményeként az hirtelen adja le a tárolt energiát, ami jelentős hő felszabadulásával jár együtt. Ez azzal a veszéllyel fenyeget, hogy láncreakciót indít be a cellák között, az egész akkumulátorra kiterjedően. -
venember83
nagyúr
Sony lehet azert nem hivja vissza akksijait, mert o szelektalt -csak a jobb minosegueket tette be a gepeibe- mig a kevesbe premiumkategoriasakat tovabbadta. Gondolom gyartas utan az akksikat is valamennyire tesztelik, s Sony ez alapjan dont, h melyik akksi marad s melyikeket adja el. Nem a tutko rosszakat adta el, hanem amik meg megfeleltek a partner kereseinek, de nem voltak 100%osak, igy kicsit olcsobban adta oket... nagyon szvsz
-
simonzé
addikt
Bizony, erősen Hype szaga van a dolognak. Emlékeztet arra, amit a Harcosok Klubja c. filmben hallottam. Kb így hangzott:
A munkám abból áll, hogy matekozok: az autógyártók által a kocsiban felejtett szériahibák miatt megsérült/elhunyt vásárlóknak kifizetett kártérítés összegét vetem össze a hiba elhárításának költségeivel. Amennyiben az előbbi szám alacsonyabb, mint az utóbbi, akkor nem csinálunk semmit.I don't fit in. I fit out.
-
macilaci78
nagyúr
Szvsz az lesz, hogy a beérkezett akksikat betesztelik, bedobják egy tesztbe és ami átment a rostán, azt újracsomagolva eladják újfennt, vagy átsitázzák a gyártó nevét, és voila: utángyártott akksi... Szvsz...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Yaye
őstag
Ez nem újdonság, ha jól tudom, a gyár pontosan ezt a politikát követte a Ford Pinto kisautóval kapcsolatban a hatvanas években. Kiszámolták, hogy nem éri meg autónként 11 dollárból megcsinálni a benzintankot, mert a tűzhalálok kártérítése olcsóbb. Szeritem a film készítői is onnan vették az ötletet. [link]
''The financial analysis that Ford conducted on the Pinto concluded that it was not cost-efficient to add an $11 per car cost in order to correct a flaw. Benefits derived from spending this amount of money were estimated to be $49.5 million. This estimate assumed that each death, which could be avoided, would be worth $200,000, that each major burn injury that could be avoided would be worth $67,000 and that an average repair cost of $700 per car involved in a rear end accident would be avoided. It further assumed that there would be 2,100 burned vehicles, 180 serious burn injuries, and 180 burn deaths in making this calculation. When the unit cost was spread out over the number of cars and light trucks which would be affected by the design change, at a cost of $11 per vehicle, the cost was calculated to be $137 million, much greater then the $49.5 million benefit.''
Macilaci: nem hiszem hogy külsőleg is kopott, kapacitásuk egy részét már elvesztett használt akkumulátotkból jelentős számban lehetne újszerű szállítmányokat összeállítani, főleg gazdaságosan. Az általad vázolt szcenárió az egyenesen a gyártók raktáraiból visszahívott, tényleg zsírúj akkuk esetében reális, bár nem hinném, hogy a Sony bevállalná a kockázatot.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- Új/Újszerű Asus TUF F15 FX507 - 15,6"FHD 144Hz - i5-12500H - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 - Gari
- Lenovo ThinkPad T14s Gen 1 - i7-10510U, 16GB, 256GB - Garancia
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 8GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win10 - Magyar
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar