Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vati

    senior tag

    1. GTA és agresszió téma:

    Nyilván egy szélsőséges felvetés hogy a GTA miatt öl valaki vagy sem -nyilván nem- de ezzel bagatellizáljuk a kérdést.
    A játékoknak általában, igenis lehet hatása a személyiségre, még az egyátalán nem agresszív fajtáknak is. Annyi elég, hogy legyen Save/Load funkció: ez észrevehetetlenül rászoktat egy nagyobb kockázatviselési hajlandóságra, ami a való életben már veszélyes és káros. IRL nincs reload. Ha IRL nem jön be egy szoros előzés, akkor csatt és koporsó, nincs visszatöltés. Ha valaki régóta és sokat játszik, szükségszerűen sokat nyomkodja a load last save gombot és egy idő után észrevétlen beépülhet a döntéseibe, hogy legrosszabb esetben ott a gomb, és többet kockáztat a szükségesnél. Észre sem veszi magán. Ráfogja, hogy ő ilyen kihíváskedvelő típus és kész. Pedig csak hülye.

    Nyilvánvalóan létezik a játékaddikció mint jelenség, sőt nagyon durva szociális probléma - ha ennyire megboríthat egy személyiséget egy a GTA-nál sokkal primitívebb játék is, miért pont az agressziós szintre vagy a kockázatvállalási hajlandóságra ne lenne hatással?

    2. Fejlődési lehetőségek:
    - a karakter fejlődését el lehessen vinni teljesen különböző irányokba, és ez visszahasson egy erősen nemlineáris játékmenetre: ha más irányba fejlődünk, más irányba megy a játékmenet, kvázi hozzáidomul a játék a játékos személyiségéhez.
    - tycoon elemek megjelenése a játékmenet magasabb szintjein, ahogy a való életben is történik: a sikeres bűnöző előbb-utóbb átvedlik üzletemberré, amikor már egyre nagyobb arányban másokkal dolgoztat, ő csak a szálakat mozgatja, meg a pénzt számolja.
    Vagy ez már másik game?

    Asus TUF Gaming A17 / Ryzen7 6800H / 16GB / 512+1024 GB SSD / GeForce RTX 3050Ti "Vízen járni is könnyű, ha az ember tudja, hol vannak a cölöpök..."

Új hozzászólás Aktív témák