Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz EvilSymbol #49 üzenetére

    Megint tombol a kihajtja-e mítosz. Emberek a játékok ma már GPU-limitesek. Ha raksz alájuk egy kellően erős procit (25k fölöttiek már azok) és a grafikát max-ra pakolod, a felbontás pedig Full HD közeli, vagy nagyobb, akkor totál lényegtelen a processzor, mert a GPU-limites lesz a beállítás. Vagyis gyorsabb processzorral nem fogsz sebességet nyerni, de gyorsabb VGA-val igen. Az új játékokban a GPU-limit már annyira kemény, hogy 1680x1050-ben is erősen előjön, vagy néha alatta is.
    A fejlesztőknek is feltűnt ez egyébként. Ők is beszéltek arról, hogy a programok egyre inkább GPU-limitesek. Inkább a vegyeslimitre kellene törekedni, de a jelenlegi irányok mellett ez lehetetlen. A Nixxes viszont már korábban felvetette, hogy ha a CPU-k teljesítménye a rettegett Utilization Wall miatt nem nő jelentősen, akkor ideje kihasználni a lapkákban lévő IGP-t, ezzel a rendszer CPU-limitessé tehető, mert a cullingot és a sortingot egy grafikus egység többszörösen gyorsabban csinálja, mint egy CPU. Ez egy értékes jövőkép, de az aktuális APU-knál az a probléma, hogy hiába a feldolgozásból eredő gyorsulás, ha azt elveszted az adatok másolásánál, mivel a CPU és az IGP még mindig különálló memóriaterületet használ.
    Jelen pillanatban tehát, ha maxon játszol és nagyobb sebességet akarsz egy játékban, akkor inkább GPU-ra költs. Ha lowon játszol, akkor költs processzorra, mert a low beállításokkal CPU-limitessé teszed a rendszert.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák