Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • crey

    MODERÁTOR

    válasz blade zte #43 üzenetére

    Érted te hogy miről beszélsz, vagy csak ráesett a csuklód a billentyűzetre, és véletlenül értelmezhető karakter lánc lett belőle?
    Van lövésed arról, mi a szervíz hálózat, mi a marketing költség, mi a disztribúciós margin, mi a befektető, mi a profit, mi az osztalék, mi a K+F költség, mi a raktározási költség, mi a bérköltség - mi a különbség az nyugati és kínai bérköltség között?

    Ha ezeknek utána néztél - gyere vissza és fórumozz tovább, akkor már érdemes lesz veled vitatkozni.

    Sarcasm: just one of the many services I offer.

  • crey

    MODERÁTOR

    válasz blade zte #46 üzenetére

    van K+F-ük, ahol technológiai fejlesztések zajlanak (nem csak összeszerelés) - mint egy Samsungnál, Nokiánál.
    Van európai disztribúciójuk, hivatalos márka képviseletük, szervizük?
    ÁFA-t fizettél-e meg vámot hogy fele annyi legyen? vagy egy készülék teljes értékének a kb. a negyedét (vámmal együtt) elfelejtetted hozzászámolni?

    Sarcasm: just one of the many services I offer.

  • crey

    MODERÁTOR

    válasz blade zte #48 üzenetére

    Van egy rossz hírem: velem lehet beszélgetni, ha van miről. Marha vicces kizárólag a kínai piacra, a gyenge jüannal, napi egy tál rizsért dolgozó termelő céget összehasonlítani egy nemzetközi multival, akiknek világszerte képviseletük és szervíz hálózatuk van - amit el kell tartani azért, hogy pl. egy nyamvadt gariztatás ne 2 hónap legyen, hanem akár egy-két nap alatt javítsák a vackod.

    Te úgy képzeled a világot, hogy nagy csúnya gonosz Samsung azért adja duplájáért a Galaxy SIII-at, vagy a Nokia a Lumiákat mert a két készülék közötti árrés (a te esetedben $600-$320 = $280) az kizárólag nyereségként realizálódik, és az osztalékot részvényesek gonosz ördögi kacajjal teszik zsebre.

    Nem, ez marhára nem így van. Számtalan költség tétel felmerül: írtam már egy párat, de pl. már az sem elhanyagolható, ha nyit Európa közepén egy nyamvadt disztribúciós központot, ahol semmi más nem történik, csak a készletek tologatása, és a regionális igények kiszolgálása (hogy ha rendelsz egy telefont, akkor ne négy hét legyen, mire ideér pl.), illetve az eszköz és alkatrész raktározás. Ez mind súlyos költségként jelenik meg - amit micsoda meglepetés nem a Télapó termel ki, hanem a vásárló fog megfizetni.

    Az egy másik kérdés, hogy a marketing költség pl. egy igen vastag szelet, ami miatt azt látod, hogy ha bemégy egy üzletbe külön sarok van kialakítva a Samsung vagy Nokia készülékeknek, és sokszor dedikált eladó van a nagyobb bemutató termekben, akinek az a feladata, hogy mindenkinek a Samsungot tolja, még akkor is, ha nem azt akar venni) - és neked ezt is meg kell fizetni ha Samsungot veszel.

    Arra kérlek, hogy a jövőben tartsd meg a hippi dumád magadnak, hogy vissza a kommunizmust, meg hogy mocsok samsung, mekkora árréssel dolgozik (ezt idézem innen és innen), mert egyszerűen nincs igazad.

    [ Szerkesztve ]

    Sarcasm: just one of the many services I offer.

Új hozzászólás Aktív témák