Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... borzasztó módon túl van árazva."
Így lenne? Pedig minden fórumon fennen hirdetik, hogy náluk már egy árban van az azonos kategóriájú ill. teljesítményszintű villamos autó a belsőégésűekkel. Szóval innentől kezdve nem lehet azt mondani, hogy az iX drága, max. azt, hogy a BMW. Utóbbira persze indok lehet a képzelt v. valós prémiumság. Csakhogy, - ahogy itt azt már más is említette, - már a kisebb, kommerszebb gyártók is tudnak ilyet.
Egyébiránt én attól félek - ami gyakorlatilag már látszik is - hogy az "olcsó" autók drágulnak majd jobban, ill. drágulnak hozzá a drága / prémium autókhoz.#17 Busterftw
"Eleg Alfa Romeo-s lett ..." - ezt, hogy sikerült belelátnod?
Kb. annyi hasonlóság, mint Charlize Theron és Baranyi Krisztina között.
Utóbbi és az iX is annyira szép, mint egy lóharapás.Más
Ezeket a hülye haptikus gombokat most kellene betiltani, míg nem késő. Nem is néz ki jól, és totál balesetveszélyes. Ezeket pl. képesek voltak a könyöklő elé letenné. Agyrém, komolyan!
Megy a vakítás a hajlított kijelzőről, a vezető felé forduló műszerekről, kezelőszervekről azért, hogy a sofőrnek egy pillanatra se kelljen levennie a tekintetét az útról, aztán betesznek egy ilyet. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz Vig Zsolt #37 üzenetére
Mivel ezeknek a dodgemeknek semmilyen hangja nincs, ezért egyrészt kell valami ami elnyomja a gördülési, szél és egyéb zajokat (aktív zajcsillapítás), másfelől ha van / lesz benne valamilyen kamu hang, akkor annak sem árt a "nagy zene". Szóval a komolyabb villanyautók elterjedésével - sajnos vagy sem - számolni kell azzal is, hogy alap lesz a drága (de legalább minőségi) hifi.
Kicsit OFF, de a hang téma: szóval mérhetetlen elismeréssel adózok Mate Rimac iránt, aki a semmiből csinált egy olyan céget, ami egyfelől letette az asztalra a Nevera-t, másfelől olyan nagy cégekkel került most "egy kalapba", mint a Bugatti.
Visszatérve az autóra (Nevera). Brutális a gép. Nagyon kipróbálnám, akár csak utasként, de félnék tőle, hogy annyira nem hozna lázba, mint egy hasonló "hiperautó". És, pont azért mert nulla hang mellett képes pár perc alatt kivégezni a rátett Michelin Pilot Sport-okat.
Nekem egy ilyen géphez nagyon kell(ene) a hang... -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #41 üzenetére
Nem vagyok szakértője a témának, de!
Egyfelől az autó nem téglatest formájú belülről, így szerintem egy klasszik szobai kiosztás itt nem játszik
Másfelől gyanítom - szintén a belső tér kialakításából adódóan - az a hangfal, ami a szobában 1db, azt itt számolhatják akár 2-3-nak is. Ugyanis külön helyre kerül a mély, közép és magas hangszóró. Meg ugye ismerjük a marketinges számtantSzóval szerintem engedjük is ezt el, mert szvsz. messze nem ez a legnagyobb baj az autóval. A külső ugye már említésre került. Polkorrekten fogalmazva: a szép, nem ilyen.
Szerintem a belső sem egy matyó-hímzés. Azon kívül pedig ott vannak a haptikus gombok. Ezek csak engem zavarnak? Csak én gondolom úgy, hogy ez csak egy hajszálnyival jobb, de ugyanúgy balesetveszélyes megoldás, mint az érintőképernyőn matatni menet közben?
Ott van pl. a hangerőszabályzó. Nem hiszem el, hogy ennek ez a legjobb helyen. Mondhatjátok erre, hogy OK, de biztos rajta van a kormányon is. Hááát ... nem tudom. Bal oldalon tuti nincs, de én a jobb oldalon lévő +/- esetén se vennék mérget rá, hogy az az (ha, igen, miért nincs ott a "vol." felírat?). -
<Adamsky>
nagyúr
válasz SkyLine3000 #60 üzenetére
" ... majd akkor erőltessék rám ... " - az, a baj, hogy nem fognak megkérdezni.
A "folyamat pedig folyamatban van" (Kerpel-Fronius után szabadon...). A belsőégésű autókat első körben csak feldrágítják a villanyosokhoz, majd szép lassan kinyírják őket. Persze, használt autók vételével még jó ideig el lehet majd karistolni, de újat (jót és megbízhatót!) már egyre nehezebb lesz venni.
Azzal, hogy az EV-k hatótávja még nem igazán megfelelő, a töltés lassú (vagy kevés az igazán gyors töltő), a töltőhálózat foghíjas, szemlátomást nem nagyon zavar senkit. A nagy gyártóknál már meg vannak a céldátumok ami után már nem fejlesztenek új belsőégésű járművet (vagy kb. +5-6 év és "kampó"). Szóval addig vagy megtörténik a csoda, vagy "egyik reggel" ott állunk majd egy csomó EV-vel, ami nem tudunk hol tölteni (vagy lecsapjuk a "biztosítékot" az EU-ban, mert ugye magát a hálózatot is fejleszteni kellene). Esetleg a gyártók kifarolnak az ígéreteikből.Az üzemanyagcella sok szempontból szimpatikus lehet(ne), de az még cefetebbül áll, mint a villanyos vonal. Sajna az EU-ba full-ba nyomják ezt a villanyos dolgot. Gyakorlatilag mindent egy lapra tesznek fel. Aztán - ahogy fentebb írtam - vagy bejön, vagy nem.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz GreenGoblin #62 üzenetére
"Tele a net olyan videókkal ... " - igen, ez dermesztő. Ehhez képest egy hagyományos kúthoz odamész "letolt gatyával", és ha van nálad egy ötös, akkor pá perc múlva már gurulhatsz tovább.
"Azt a kamionokkal mi az istent kezd a kedves EU?" - hú, ezt a témát ki sem akartam nyitni. Mert ugye most az EV személyautókkal akarjuk megmenteni a világot, miközben szinte ezek jelentik a legkisebb problémát.
Szerintem egy v. max két kezemen meg tudnám számolni, hogy hány elektromos kis furgon ("áruterítő") létezik, miközben kamionokból, teherautókból, nehézgépekből egy se. Vicces volt, pl. látni ahogy a VW építette a karbon semleges gyárát az új ID.4-nek csupa-csupa dízel géppel ...
Kamionok: nem, nem vagyok kamionos, de néha szoktam nézni ST22 Lacikát, és onnan tudom, hogy ott bizony a súly is számít. Vagyis marhára nem mindegy, hogy milyen nehéz a traktor, ugyanis amennyivel könnyebb, annál több cuccot tud magával vinni (ez a V8 Scania vs. új kamionja esetén került szóba). -
<Adamsky>
nagyúr
" ... e-teher is látható ... " - ja, hát ez még arrafelé is ritka. És kb. addig jó, mert a 4. vagy 5. már nem férne sehová. Ha pedig lenne valamilyen utánfutó vagy nyergesek lennének, akkor pedig a forgalmat is blokkolnák. Ezek a töltőállomások nagyon nem ilyen járművekre lettek kitalálva.
-
<Adamsky>
nagyúr
Srácok, most a tesztben szereplő BMW-ről van szó?
... ill. milyen Tesla-ról?
Előbbiből azért létezik olyan, amivel "a szalonból kigurulva" tényleg lehet pályára menni (az iX nem az), míg a Tesla-ból nem. Plusz a Tesla - meg úgy általában az EV-k - sár-nehéz. Még ha alkalmassá is tesszük pályázásra (jobb fékek & futómű), akkor is "enni" fogja a gumikat (és jó eséllyel a féket is).#99 sheratan
Mi Franciaországba szoktunk járni síelni (1200-1500 km). Nem "speedrun", de mindenhol tábla szerint megyünk, és amilyen hamar csak lehet mindig oda is akarunk érni. Egyelőre - ilyen felhasználásra - nekünk pl. semmilyen EV nem lenne alkalmas, mert befonnánk a hajunkat, mire megérkezünk.
Az EV-k szerintem városba és ilyen agglomerációs kiruccanásokra valók (max. Balcsi). Ennek megfelelően a kisebb és olcsóbb modelleket kellene tolni. Pl.: Škoda Citigo e (ilyet még vennék is). Ezekre a batárokra - amiről a teszt is szól - szvsz. semmi szükség.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Hát, ha vontatás & EV, akkor F-150 Lightning-ot kell venni
Azzal 10.000 lbs-t (4.46 t) lehet vontatni.
Korábban ugyan azt írtam, hogy sz@rra se jók ezek a behemót EV-k, de a villany F-150-nek mégis látom értelmét. Persze nem számomra - én nem tudnám kihasználni - de el tudom képzelni azt a vállalkozót / vállalkozást, ahol ki lehetne használni a terhelhetőségét, a rengeteg rajta lévő konnektort, azt, hogy visszatáplálni is tud, no és a vontatási képességét.#117 8th
" ... a megengedett össztömeg. Ilyen téren az elektromosok, de főleg a hibridek nem igazán tündökölnek." - ugye az a fránya önsúly (akksik)...
Erről nem, hogy kevés, de semennyi szó nem esik. Pedig - főleg ezeknél a nagy dögöknél - nagyon nem mindegy, hogy most azon kívül, hogy elférne, tényleg beülhet-e 4 "díjbirkózó" a csomagjaikkal ...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD