- TCL 40 NxtPaper 5G - papíron jó
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
ph Ha keveset fizet valaki, akkor agresszíven kapja az arcába a reklámokat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
ma A Németországban a vita rendezéséig nem lesznek elérhetőek a gyártó modelljei, beleértve a Motorla készülékeket is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
daninet
veterán
Ez ellen mit művelnének a magyar taxisok..
Azért ahogy nézem a videón is csak egy háztömb körül mentek, tipikus crowdfounding stílusú videó, mosolygós emberek örülnek valaminek amiről semmit nem tudunk meg
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
dabadab
titán
És ha hirtelen lelép elé jobbról egy ovodáscsoport, ahol az egyik gyerekből felnőve Hitler lesz, a másikból meg Einstein, balról meg négy apáca, akkor melyiket fogja elütni?
DRM is theft
-
DIESELPOWER
aktív tag
lol
-
Örni
senior tag
Mi fogja megakadályozni az embereket abban, hogy ellopják, összetörjék, telehányják, összefirkálják stb?
[ Szerkesztve ]
There's too many men, too many people, making too many problems!
-
#35193216
törölt tag
Pl. az, hogy egy Ubet-éhez hasonló rendszerben az utas is beazonosítható (bankkártya adatok, útvonal, stb.), amennyiben rongálási ügybencfeljelentést tesz a szolgáltató.
A magyar megoldás meg az lenne, hogy beültetnek egy kopasz tahót melléd, aki annyiban különbözne a mostaniaktól, hogy nem ő vezetne.
-
Örni
senior tag
Hát ez az, nekem pl. eszembe sem jutna bántani, de mondjuk képzeljünk el négy részeg, buliból haza felé tartó fiatalt aztán a következő utas be sem tud ülni
Vagy egy kocsi végighúzza az oldalát. Tényleg, ezek hogy tudnak balra nagy ívben kanyarodni? gondolok itt az orosz balesetes videókraThere's too many men, too many people, making too many problems!
-
toBIN
tag
Aztan diszpecser kozpont van-e?
-
Tigerclaw
nagyúr
Jelenleg én csak azt tudom elképzelni - mind az elektromos autókra, mind az önvezető autókra - hogy csak taxis cégeknek éri meg ezeket megvenni. Nekik nagyon, de magánszemélynek nagyon nem. Brutálisan drágák ezek és nem úgy tűnik, hogy valaha is olcsóbbak lesznek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#35193216
törölt tag
válasz Tigerclaw #12 üzenetére
Pedig idővel olcsók lesznek, legalábbis annyira olcsók, mint jelenleg a benzines autók. Az önvezető autónál a K+F a nagyon drága, ezért idővel ugyanúgy, mint minden új technológiának, ennek az ára is meredeken esni fog. Az elektromos autóknál annyi, hogy olcsóbb és jobb akkumulátor technológia kell, ami még várat magára.
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #12 üzenetére
"Brutálisan drágák ezek és nem úgy tűnik, hogy valaha is olcsóbbak lesznek."
Az 1996-ban bemutatott GM EV1-et hivatalosan 34k USD-ért (mai áron kb 52k USD) lízingelték, bőven áron alul (a legvisszafogottabb becslés szerint is minimum 80k-ért (mai áron kb 122k USD) kellett volna adni).
A Tesla Model 3, ami minden szempontból sokka-sokkal jobb autó, ennél jóval olcsóbban, 35k USD-ért fog érkezni.Ez pont olyan, mint amikor arra megy a panaszkodás, hogy az SSD-k drágák és nem lesznek olcsók sohasem - aztán az ember ránéz a pár évvel ezelőtti árakra, és kiderül, hogy dehogynem.
Az önvezető autóknál a konkrét gyártási költségeknél egyelőre a szenzorok (és azon belül is a LIDAR) tűnik a legnagyobb tételnek, de ha tömegesen lesz igény olcsó LIDAR-ra, akkor lesz olcsó LIDAR. A többi (automata fék-gáz-váltó-kormányzás) meg alapvetően már most is ott van az autókban.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #35193216 #14 üzenetére
Én úgy látom, hogy ez elmúlt sok évben semmit se csökkent az elektromos autók ára...és nagyon nagyon messze van attól, hogy egy átlag ember megvegye. A környezettudatos milliomosok vesznek ilyeneket.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
optikus
senior tag
hat pont a tesla az ami baromira nem annyi mint valos ara, masszivan veszteseges az egesz, van is haborgas a befektetoknel mikozben piszok draga. es marhara nem onvezeto, inkabb csak savtarto, nincs is benne ennyi erzekelo.
azert a promo video elso snittjeben ahol megjelenik az auto, egybol azt latom hogy index nelkul indul az ut szelerol...
Buy books not gear.
-
ezekkel az önjáró cuccokkal a legnagyobb gond, hogy nagyon lassan haladnak, nem véletlen van minden videó róluk felgyorsítva, olyan 10-20 km/h sebességgel haladnak, hogy ne okozzanak balesetet
meg arra is kíváncsi lennék, hogyan vannak felkészítve arra, hogy valaki megáll szabálytalanul az út közepén és ott hagyja a kocsit és hasonlók...[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
dabadab
titán
"hat pont a tesla az ami baromira nem annyi mint valos ara, masszivan veszteseges az egesz"
Erős különbség van aközött, hogy egy autógyár veszt minden legyártott autón vagy hogy több pénzt költ, mint ami amit megkeres. A Tesla esetében az utóbbiról van szó.
(#20) kisza25: "olyan 10-20 km/h sebességgel haladnak, hogy ne okozzanak balesetet"
Nyilván nem azért, hogy ne okozzanak balesetet, hanem azért, hogy ha okoznak, az minél kevésbé legyen súlyos.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Indiant
addikt
Minek bele műszerfal és kormány?
-
-Skylake-
addikt
Ajjajj, ez feher, nem sarga. Mindennek vege.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
félisten
Tilcsák be és kész!
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem biztos, hogy pontos amit írok:
A Google prototípus autói esetén a városban 40km/h -ban szabták meg a limitet, városon kívül pedig 56km/h-ban. Ezek azok a mini autók, amikben nincs se pedál, se kormány.
A normál önvezető autóik esetén nem tudom, hogy mik lehetnek a limitek. Annyit találtam, hogy mindenhol betartják a sebességhatárt a GPS alapján. Szóval lehet hogy ezek még gyorsabban is mehetnek, mint a prototípusok. Ezek azok az átalakított Toyoták, Lexusok, Audik.
Úgy tudom, hogy 2020-ig még továbbra is "csak" tesztelnek. Az USA-ban már több állam is engedélyt adott nekik a forgalomban való tesztelésre (pl. Nevada, Florida, Kalifornia, Idaho...) A rossz időjárás még talán probléma. Gyakorlatilag egy lidar hatékonysága pont úgy lecsökken, mint a látás esőben, ködben, havazásban, illetve egy repülő nejlon szatyort, vagy újságpapírt is akadálynak vesz a rendszer. Ez azért jól mutatja, hogy még bőven van teendő.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Crafter32
őstag
Én nem mernék beleülni. Mintha egy vak ember vezetne és a mellette lévő próbálná segíteni merre kell haladni. Hiába megy lassan és nem tud tévedni mikor követési távolságot kell tartani, de erről többről van szó vezetés közben.
-
-Skylake-
addikt
Kb igen, csak en minden tulajdonsag ele odairnam, hogy "ezerszer". Remelem sokkal sokkal hamarabb lezajlik ez a folyamat mint gondolnank es hipp hopp eltunnek az utrol a kocsogok. Meg remelem a benzines autok is.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
válasz Tigerclaw #26 üzenetére
tudnak többet is menni, de a teszt üzem alatt biztos nem mennek gyorsabban, volt róla szó az önvezető buszoknál is, az átlag sebességük 10-15km/h volt
-Skylake-: amíg 10-20-al araszolnak ezek előtted, ezek lesznek a tötymörgő köcsögök
amikor valaki 50 helyett 40-el megy, vagy 90 helyett 80-al nekem már azok is tötyögnek, mert én pont fordítva csinálom[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#16820480
törölt tag
Viszont ha minden autó ilyen lenne az utakon, akkor lehetne mindenféle egyéb módszerrel javítani a közlekedés folyamatosságát és optimalizálni a forgalmat, fogyasztást. Elég csak mondjuk egymással kapcsolatba hozni az autókat, hogy tudják a másik merre fog menni, így nem lenne szükség olyan követési távolságra, mintha bármit csinálhat, mert nem látod előre. Az autó pedig a forgalmi rendszerre csatlakozva optimalizálhatná a sebességet, hogy úgy érjen oda a lámpához, hogy lehető legkevesebbet kelljen fékezni, legtöbb energiát spórolja meg, és a folyamatos haladás miatt gyorsabban érjen a célba. Gyanítom ez hatékonyabb lenne, mint a 80 helyett 90-ne megyek mentalitás.
-
Szingapúrban mondjuk leginkább drónnal v akármilyen repülőeszközzel közlekednék, abból is reszelnek már aputomatát tudtommal.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz #16820480 #32 üzenetére
csak a többi résztvevőt felejted el: gyalogos, biciklis, motoros....
Amúgy kis odafigyelést igényel csak pl a piros lámpa optimális megközelítése, a követési távolság, én mindig időben jelzem, ha be akarok valahova fordulni, pláne ha látom, hogy valaki pont az miatt vár, mert nem tudja merre megyek, olyankor még előbb kirakom az indexetEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#16820480
törölt tag
Azt mondjuk elég olcsón lehet orvosolni, például egy kerítéssel az út mellett. Városban (belvárosban) ez működhet, külvárosban és vidéken persze más a helyzet, de ott is előbb-utóbb beválhat az automatika, főleg ha képes tanulni a forgalmi helyzetekből.
Egyébként gyalogosnak járdán a helye, biciklisnek meg bicikliúton. Tudom, jelenleg nem ez a bevett szokás, de erre kellene törekedni.Az meg dicséretes, ha így közlekedsz, de biztosan látod, hogy sokan az utakon meg nem ezt csinálják. Az is egy probléma, hogy mondjuk idősebb korában az ember reakcióideje lassul, a látás és hallása csökken, így egy gép sokkal jobb döntéseket lehet majd képes hozni mondjuk egy 60-70 éves sofőrnél, és sokkal gyorsabban reagálhat.
-
válasz #16820480 #35 üzenetére
biztos, hogy ez a jövő, de olyan sebességgel amire most képesek, csak balesetveszélyt okoznak, mert mindenki előzgeti, kerülgeti őket, meg a ráfutás miatt.
A kerítés az út mellett az minden lenne csak nem olcsó, belegondoltál mennyi út van, nem is értem mi ellen védene, vagy hogyan jött ki ez a kerítés dolog
Egyébként gyalogosnak járdán a helye, biciklisnek meg bicikliúton. Tudom, jelenleg nem ez a bevett szokás, de erre kellene törekedni.
gondolom még sose láttál tilosban átmenő gyalogost, egy irányú utcában szembejövő biciklist, zebrán áttekerő biciklist és ne csak nagyvárosban gondolkozz, tudod mi volt itt nyáron Balatonon? Az összes turista úgy csinál, mintha az utak lennének a járdák, komolyan nem is értemEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Noigen, a sebesség kulcsfontosságú, ha én 60perc alatt eljutok A-ból B-be, akkor ezt az új+jó drága, önvezető járgánytól is elvárom. Ebben persze lehet az is necces, hogy egy hosszú 50km/h-s szakaszt 60-al teszek meg, ill autópályán is "ráhagyok" 10km/h-t, tudva, h nem figyel a jard és 100%-ban biztonságos arrafelé. A piaci verziónak minimum tudnia kell majd megengedett limit+toleranciával mennie, még így is kétlem, hogy pl a német autópályákon nagyon népszerű lenne a 130-al szüttyögő robotautó...
Inkább azt tartom reálisnak, hogy választható legyen a robotpilóta, és kocsmából hazavigyen, ha "behuppanok mellé" az anyósülésre. (Hogy a rendőr ne tételezzen fel "belenyúlást", akkor lenne aktiválható a hazavivő funkció, ha nem a kormánynál ülne az ember). Ez sztem tök hasznos, pl a vezetéstől irtózó nejem is mehetne kocsival/esetleg segíthetne neki a gép a kormánnyal való újrabarátkozásban.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Az tegye fel a kezét, aki autópályán, egyenes szakaszon a brahiból kintfelejtett 100-as táblánál 95-tel (=sebességmérőn 100-nak olvasod) megy
De persze értem, egyértelmű: ha engedélyeztetni akarsz egy ilyet, 100%, hogy a limit hard limit lesz felelősségvállalási okokból, ergo tényleg 130-al fog szüttyögni a München-Salzbug-on a robot.
Az árokból leginkább ezeket szedik ki:
#1: idióta =messze nem "pár centivel" optimalizálja a sebességét, hanem a kanyargós úton 60 helyett 90-el megy
#2: álomszuszék/fáradt sofőr
#3: kütyülő, telefonáló
#4: tapasztalatlan, autóját havi 1x látó zöldfülű
#5 részeg[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
toBIN
tag
válasz t72killer #42 üzenetére
Senkit nem erdekel, hogy ki hogyan szabalytalankodik. Az ilyen emberek sirnak a legjobban a VEDA es tarsai miatt, mert kovetkezmenyekkel jar a szabalytalansaguk. De persze ugyan ez a reteg a leghangosabb, ha a rokonukat / haverjukat eppen elcsapja egy 50 helyett 70-el kozlekedo autos, mert "hat ez a szakasz biztonsagos jozsi"
Mar miert mennenek 130-al egy olyan szakaszon, ahol nincs limitalas? Ott majd annyival fognak menni, amennyivel biztonsagosan reszt lehet venni a forgalomban. Az meg senkit nem erdekel, hogy szerinted a 180 a biztonsagos, mikozben nem.
Latszik, hogy kelet europanak kell meg vagy 50 ev (ha nem tobb), hogy felnojon egy ilyen rendszerhez.
-
#16820480
törölt tag
Persze, nem azt mondtam, hogy ezek már most tudják, csak hogy ebbe az irányba haladunk
Nem lenne amúgy olyan drága a kerítés. Nem olyanra kell természetesen gondolni, mint ami most a déli határon épül, de elég egy bő derékmagasságú is, hogy ne legyen az embernek kedve átugrálni rajta. Hidd el, működik, mert ha két oldalon van ilyen, meg esetleg középen, akkor már nem fognak a gyalogosok átrohangálni, biciklisek meg főleg nem. A belvárosban a legtöbb út szélén ott figyelnek már ezek a heremagasságban álló zöld póznák, csak ki kellene húzni rájuk vízszintesen egy-két sínt, és meg is van a kerítés.
Egyébként, hogy példát hozzak, Kínában így van, persze nem minden út mentén, de a forgalmasabbaknál igen, és elég jól működik, nem engedik a gyalogosokat be az autók közé, és a nagyobb kereszteződésekben pedig nincs is zebra, csak alul-/felüljáró. Igen, fejlesztésbe kerül, de megoldható azért. Ráadásul a bicikliutakat is meg kellene normálisan oldani, nem csak szélességben és kialakításban, de a forgalmi rendszerbe integrálást is. Szerintem óriási veszélyforrás az, hogy többsávos utaknál van olyan (pl.: Lurdy ház előtt a Hungárián), hogy a 70-nel egyenesen menő sávól lehet telizöldnél jobbra kanyarodni úgy, hogy közben jobbra ráfodul az átkelő gyalogosokra. A gyalogost könnyű észrevenni, mivel ugye lassan mozog, és csoportosan felsorakozik az átkeléshez, de ugye ugyanitt megy keresztben a bicikliút is, ahol simán jönnek lendületből 30-40-es tempóval. Na most a biciklis csak azt látja, hogy zöld, mehet, nem néz körbe, a kanyarodó autós meg benéz a kereszteződésbe, látja, hogy nincs gyalogos, nincs előtte biciklis, mehet, de fordulás közben simán előbukkanhat a holttérből egy lendületből jövő bringás. Az ilyen forgalmi helyzetet nem lenne szabad engedni eleve, mert ez olyan majdnem mintha a belső sávból próbálnál jobbra kanyarodni, miközben melletted jöhetnek egyenesen is.A tilosban közlekedők meg olyan dolog amúgy is, hogy nem hozzájuk kellene tervezni az autót, mert ők a szabálytalanok, nekik kell alkalmazkodni, és szabályosan közlekedni. Tudom, a szabálytalan gyalogost sem lehet elütni, de engedni sem kellene. Ez majdnem olyan lenne, mint a +10% sebességet beleprogramozni az automata autóba, hogy annyi szabálytalanság belefér még
-
Nyilván nettó szabálytalanságot nem lehet beleprogramozni, mert akkor a gyártót veszik elő a szabálysértés miatt. Viszont azt is át kéne gondolni, hogy mi van, ha hirtelen lelassul xy szakaszon az ilyen járművek miatt a forgalom, ill kellene még pár apróság:
#1: "aktív" táblák, amik közlik az autóval az aktuális terelést, balesetet, stb
#2: szuper kátyú/úthibadetektor
#3: minden autón+biciklin(!!!!) rendszeresített kommunikációs chip, pl a rendszámokba építve, ami kommunikál az előttem-mögöttem haladóval pl füstben/ködben, jelenti a központnak, hogy "túl sűrűn vagyunk" v túl lassan megyünk (=dugó)[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
toBIN
tag
válasz t72killer #45 üzenetére
1. Mar megvalositott, mert a rendszer felismeri a kozlekedesi tablakat
2. Megvalositott, mindent szkennel az auto, jobban latja az uthibakat / eled kerulo targyakat, mint te.
3. Miert kellene? A auto radarral rendelkezik, ami erzekeli es megkulonbozteti a targyakat.Ugye nem azt gondolod, hogy ezek az autok ugy latjak az utat mint te a ket szemeddel? Az auto mar reg latja azt, amit te csak masodpercek mulva fogsz meglatni, majd masodpercek mulva felfogni.
[ Szerkesztve ]
-
Ok, erre vajon leránt 80-ra ha az előttem haladó ablakot mos?
Ill a szöveges kiegészítések értelmezése is meg van oldva? Ez komoly segítség lenne olyan helyeken, ahol az ember nem tudja elolvasni az alkalmasint "életmentő" infót (pl európaiként arab országok, kína, oroszország).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Komplikato
veterán
"ha tömegesen lesz igény olcsó LIDAR-ra, akkor lesz olcsó LIDAR."
MIT and DARPA Pack Lidar Sensor Onto Single Chip
Today, commercially available high-end lidar systems can range from $1,000 to upwards of $70,000, which can limit their applications where cost must be minimized.
...
Our lidar chips are produced on 300-millimeter wafers, making their potential production cost on the order of $10 each at production volumes of millions of units per year."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
Rémlik pl. az NVidia és mások is arra építenek, hogy hosszú távon összes autó fel lesz szerelve érzékelőkkel, a nem automaták is és ezeken kívül a közlekedés irányítás is szerel fel ilyeneket, így nem egy autó hanem sok adataiból többet ki lehet hozni. De ez ugye még odébb van.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
válasz Komplikato #48 üzenetére
Meglesz az a 10$ gyártási ktg, mihelyst az autógyártók döntenek, hogy világítós mikiegér meg 0.1°C-onként állítgatható klíma helyett tényleg hasznos az önvezető funkció, amiért "természetesen" a bekerülési költség 10x-esét gomobolhatják majd le a vásárlóról (vö. beépített navi és PNA árak).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
- GARDENA 330 kézi fűnyíró eladó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! Acer Aspire A515-55G - i5-1035G1 I 8GB I 512GB SSD I MX350 I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Vostro 15 3568 - i3-6GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 470 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 17,3" FHD I Nvidia I W11 I Cam I Garancia!
- RP3B+
- EKWB EK-Quantum Vector FE RTX 3060Ti / 3070 - Nickel + Acetal Videókártya vizesblokk -60%os áron
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad S145 - i5-8GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Steam Deck OLED 512GB - Új, Bontatlan
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest