- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Szirtimorc #29 üzenetére
"...ami után egy bő kilométerrel van egy körforgalom, Főútvonal vége tábla sehol...."
Nincs szükség rá.
A körforgalom szabályai egyértelműek. A körforgalom jelzése mellett az elsőbbségadás kötelező táblát is ki szokták tenni a franciák miatt.
Ha nincs kint, akkor is a körforgalom szabályai érvényesek.
Vélhetően a körforgalom után valamelyik irányban folytatódik a főútvonal.
A körforgalom jelzésnek magasabb a prioritása a főútvonal táblánál.
A főútvonal végét amúgy sem kell minden esetben jelölni. Az autópálya vagy autóút jelzés automatikusan érvényteleníti a főútvonal jelzést.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Szirtimorc #31 üzenetére
Értem.
A főútvonal esetében a kereszteződés előtt ki kell helyezni a főútvonal jelzést vagy az elsőbbséget jelző táblát. Ha nincs, akkor egyenrangú a kereszteződés. Két főútvonal találkozásánál miért kellene megszüntetni a főútvonalakat?
Normáliséknál azért kialakítanak valami szabályzottabb kereszteződéseket ilyen esetekben.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz Szirtimorc #29 üzenetére
Ha az egyik szilárd útburkolatú a másik meg nem, vagy ha szintkülönbség van, akkor bizony nem egyenrangú utak.
Pontosan így van ahogy írod. Mivel nem egyenrangú utak, ezért nem is lehet egyenrangú utak kereszteződése, tehát a jobbkéz-szabály sem lép életbe.
Viszont mi van olyankor, ha a felhajtó utcán nincs elsőbbségadást kötelező tábla.
Mivel nincs olyan szabály, hogy a főútvonalon haladónak van elsőbbsége, ezért az lesz a hibás, aki nem adta meg a "jobbkezet". A kereszteződésben az elsőbbséget a rendőr, a lámpák, a jelzőtáblák, ezek hiányában a jobbkéz-szabály biztosítja. Tehát nem attól lesz elsőbbségem, mert főútvonalon haladok, hanem ettól, hogy a keresztező utakon kint vannak az elsőbbségemet biztosító táblák.
Egyébként ilyen esetben a közútkezelőt érdemes zaklatni. Azt nem tudom melyik jogszabály tartalmaz erre vonatkozó szabályzást, de a főútvonalon elviekben nem lehetne egyenrangú útkereszteződés. De ezt egy gépkocsivezetőnek nem kell tudnia, mivel az általánosan tanított kreszben ilyen nincs. Szóval nehéz helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Szirtimorc #67 üzenetére
Ugye az a szóbeszéd, hogy annak van elsőbbsége, aki benne van. Ez persze nem teljesen van így.
Nincs ilyen szabály, hogy a körforgalomban haladónak van elsőbbsége. A körforgalomban haladónak attól lesz elsőbbsége, hogy kihelyezik a becsatlakozó úton érkezőknek az Elsőbbségadás kötelező jelzőtáblát. (ezt egyébként minden ilyen becsatlakozásnál ki kell helyeznie az útfenntartónak a gkm rendelet szerint).Tanúk nélkül ezt nagyon nehéz lesz tisztázni. Ilyen esetben jobb megvárni a balról érkező kamikazét, had menjen.
-
válasz Szirtimorc #67 üzenetére
"Én már ugye benne vagyok a körforgalomban az autó akár teljes terjedelmével mire ő eléri a macisajt vonalát, és mégis úgy csinál, mintha nekem kellett volna megállnom. Ha nekem jön, meg nehéz lesz bizonyítanom, hogy már benne voltam mire odaért. Vélemények?"
Leginkább attól függ hogy hl rak ki a körforgalomból, egyenes irányba.
Ha közvetlenül a behajtás után, akkor nem adtad meg az elsőbbséget, elviszed a balhét.
Ha a körforgalomban már sok métert haladt az autód, akkor az igazságügyi szakértő fog számolgatni, de a követési távolság meg nem tartása lesz a ráfutásos baleset oka.Azzal érdemes számolni, hogy mindig vannak versenyzők, akik a koccanásból szerzett biztosítási díjból akarják felújítani az autót. A körforgalom egy tipikus pénzgyűjtő hely. Korábban a hátul lévő jármű követési távolságának meg nem tartása volt a divatosabb. Az úttesten átkelő fekete macska miatti satufék okán a hátsó már nem tudott megállni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Szirtimorc #67 üzenetére
Ó egyszer ilyen fincsi esetem is majdnem lettvót...
Dunaújváros vagy valahol arrafelé van egy szép kis körforgó.
Pest felől érkeztem a gyűrűhöz, balról senki, szépen behajtottam a ringlisbe. A kocsim eleje már bent volt a seggemmel együtt (talán a puttony volt még kívül) mikor balról fénycsóva és vagy százzal bedurrantott a körforgóba egy kamikaze. Le lettem dudálva és villogva majd kijárat után agresszíven leelőzve. Biztos nagyon sietett a kórházba...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia