Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz Tikakukac #43 üzenetére

    Tisztában vagyok vele, hogy egy cr motornál ez milyen veszélyekkel járhat, én sem tegnap kezdtem a dízelezést. Ennél a motornál semmilyen kockázat nem volt. Olyan emberrel beszéltem ezt át aki dízel injektorokat és magasnyomású szivattyúkat javított főállásban két évtizeden át Kecelen az ország egyik legprofibb dízeles műhelyében, és azóta is dízel autók javításával foglakozik immár saját műhelyben. Ő tudja mit beszél.

    Agyturbina "A dízel Ducato meg ha jól sejtem még pre Common rail/pd korszak, azok nem érzékenyek erre."

    Jól sejted. Egy multijet motorral biztosan nem etettem volna meg az állott naftát de ennek teljesen mindegy. Emlékezetes eset volt amikor a rossz tank műszer végett teljesen kifogyott az üzemanyag belőle akkor a látótávolságban lévő teszkóból hoztunk két kanna 5L-es étolajat azt borítottuk bele az út szélén, hogy tovább tudjunk menni az első kútig. Amit nem vettünk észre időben az az, hogy miközben mi bent voltunk vásárolni addig beálltak a rendőrök az út túloldalán lévő zöldséges bodega mellé és az autóból figyeltek, hogy mit csinálunk. Szépen végignézték ahogy jövedéki adót csaltunk és beleborítottunk 10 liter étolajat az autóba. Aztán kiszúrták, hogy kiszúrtuk őket. Bukta. Szépen jöttek utánunk végig a benzinkútig. Ott beálltak mögénk és igazoltattak. Elmondtuk mi van és amikor látták, hogy tele tankoljuk a kocsit békén hagytak. Amúgy 2004 környékén hónapokig futott az autó kifőzdés használt étolajjal és sima gázolajjal felváltva. Meg se kottyant neki simán bírta. A tank utáni 300 forintos univerzális üzemanyagszűrőt kellett havi 1x kicserélni aztán ment tovább.

Új hozzászólás Aktív témák