Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arnoldito

    senior tag

    válasz Televan74 #2 üzenetére

    Pont erre gondoltam, ha ez csak egyszeri költség, akkor miért is drágulnak? Ez semmi másról nem szól, csak a még több pénz lehúzásról. Olyan mint az elektromos kocsi, lásd Tesla, megépül a Giga napelem gyár, aztán akkor itt a olcsó kocsi. Nem lett belőle semmi. Nyilatkozta egy VW ember, hogy egy darabig tuti nem lesz olcsóbb a villany kocsi, csak drágább, mert vissza akarják hozni a befektetett összeget és még haszon is kéne, kis legyártott darabszám mellett, az nem jó, ha itt 1-2 év alatt fele annyi lenne egy kocsi. "Ezt 10 éves távlatban mondta." Itt semmi nem lesz olcsóbb a világban, csak drágább...

  • arnoldito

    senior tag

    válasz makkmarce #9 üzenetére

    Te most azt mondod, hogy akkor egy belső égésű autó mondjuk a MB. CLA ami 1200 különböző alkatrészt tartalmaz a gyártás során, addig egy full elektromos(EQB) amit most gyártanak tesztben pedig kicsivel több mint 100 tartalmaz, az jóval drágább. Itt vagyok rálátok azért a gyártásra, de nem tudjuk miért adják jóval drágábban, még a fejlesztést is bele számolod. Ez olcsóbb nem lesz, hiába egyszerűbb össze rakni, kevesebb beszállító kell, a software sem lehet bonyolultabb, mint egy hibrid CLA, ami még több alkatrészt tartalmaz, mint a belső égésű autók. Most nem tudom mi köze ehhez Mészarosnak? Amúgy a hatástanulmányról annyit, hogy szerinted miért állunk Kecskeméten annyit? Hol chip nincs, hol autógumi, hol head up unit, stb.. és ezért emberek pénzt kaptak, tanulmányokat írtak, előre látni kellett volna, hogy a Just-in-time rendszer a covid miatt el fog hasalni. Egyedül a Japán gyártók nem állnak, mert leszoktak erről. Most kezdenek el raktározni, de nem tudnak, mert raktárat felhúzni nem 2 nap, meg abból nem lehet betárolni ami nincs. Ez az egész, hogy valaminek a gyártását majd felpörgetjük, majd olcsóbb lesz, nem több mint üres ígéret. Maximum akkor lesz olcsóbb ha nem kell a lőtéri kutyának sem.

Új hozzászólás Aktív témák