- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolaMan
tag
Köszönöm a szakmai hozzászólásokat! Jó ilyet olvasni!
OK, a többprocesszoros rendszereknél a memória sebesség a gyakorlatban hogyan összegződik, arra vonatkozólag még fogok méréseket végezni.
Nyilván AIDA néni, annyit mond a prociknak full synth tesztben, hogy "Uraim írjátok tele valami mintával a memóriátokat, ahogy a csövön kifér" és akkor ész nélkül elkezdik írni olyan adattal, aminek az előállítási költsége kvázi nulla, tehát csak a RAM és a memóriavezérlő közül lesz valamelyik a bottleneck. Így a procik számával gyakorlatilag lineárisan skálázódni fog a sebesség.De a memória sebesség/késleltetés hangolásának ténye szempontjából ez a "hány channel" téma irreleváns. Jelentősen lehet gyorsítani ettől függetlenül tapasztalataim szerint.
A "falba ütközés"/"túl nagy a sávszél" jelenséget én is kimértem többször is, például Haswell Xeon prociknál hiába húztam 1600MHz fölé a sebességet, az írási sebesség nem nőtt tovább 50GB/s fölött. Az olvasás viszont szépen felment még 70GB/s fölé is 1 procis quad channel felállásban. Ez persze összességében még mindig valamekkora gyorsulást eredményez 1600MHz fölött is.
Tehát nyilván vannak fizikai határok, amit vért izzadva sem lehet átlépni, de azért rengeteg trükk van, amivel sokat lehet nyerni.
[ Szerkesztve ]
HW/SW/Sim/Mod/OC