Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • con_di_B

    tag

    Leszögezem, hogy CP-ről elolvastam, de még direkt nem játszottam vele, mert egyébként nagyon érdekel, de azt szeretném, hogy az első végigjátszás legyen jó élmény, az meg még odébb van.

    Viszont alapvetően a CDPR-ről még a játék megjelenése előtt sokat olvasgattam, hogy, mint munkahely milyen lehet. Én pont a játékiparban közvetlenül nem dolgoztam (grafikus programozáson úgy egyébként igen) de személyes élményeim alapján én azt látom, hogy az iparban is láthatóak a Keleti-Nyugati (Kelet értsd KGST) cégek közötti kultúrális különbségek. Nem mindig rosszabb a Keleti mentalitás, de azért mi jellemzően izomból akarunk megoldani dolgokat, illetve az elvárások is magasabbak, saját magunk irányába is. Nyugaton a legtöbb cég tökéletesen jól elvan azzal, hogy egy középszar megoldást sikerül időben, elfogadható minőségben, minél kevesebb stresszel leszállítani. Mi meg akkor is cruncholunk, ha egyébként nem lett volna feltétlenül muszáj. Amennyire hallottam, a CDPR pontosan ebben még az átlagnál is nagyobb bajnok. Persze a crunch az csak egy vetülete ennek, mi pl. teljhatalmú erős vezetőket szeretünk, Nyugaton meg a felelősségmegosztás a sláger. Nem feltétlenül jobb az az út sem (pl. ha egyébként jó vagy, sokszor érezheted úgy, h "nem hagynak" nagyot alkotni, ambíciózus dolgokat csinálni), de ez a fajta keleti út mindenképpen szélsőségesebb eredményeket produkál. Most láthatjuk ennek egy rossz kimenetelét.

    Láttam, hogy korábban említette valaki a Dark Souls 3-at, hogy bezzeg az nem volt bugos nyitáskor. Nem hát, mert az a játék kb. úgy készülhetett, mint egy Toyota, hogy ha valami elment eddig, jó lesz most is (pl. PS2 szintű gigantikus hitboxok stb.) így aztán a hibalehetőség is nagyságrendekkel kevesebb. Alapvetően az egy nagyon-nagyon régi játék modern(ebb) köntösben. Ettől függetlenül én is beletettem 100+ órát, meg a művészeti értéke miatt óriási élményt adott nekem, de azért ott az alkotók finoman szólva sem vállalták túl magukat sem technikai sem gameplay oldalról.

    Ehhez képest a CDPR azért mindig nekimegy ész nélkül a falnak.
    A TW1 egy óriási játék volt, méretben is, meg óriási rizikó, de azt még nem merték megcsinálni saját motorral. Sanszos h a felsővezetésnek azelőtt nem is volt semmi játékfejlesztési tapasztalata, és jó eséllyel ők vannak ott és fejlődtek azóta is. A TW1 egy nagyon fura, "mindent másképp csinálunk, mindent jobban tudunk" cucc volt (kivétel Bioware engine licensz), ott még a sztori is sokkal tinédzserfiúsabb volt (gigacsöcsös Triss Merigold és szex kártyák), később fejlődtek ezen a fronton is sokat.
    A TW2-re már látszik, hogy lett pénz, és bevállalták a saját engine-t, de legalább volt annyi eszük, hogy az egy a TW1-hez képest egy SOKKAL kisebb, sztori-orientáltabb játék lett, viszont pont az engine, meg az egész technikai megvalósítás elég előremutató volt. Sztoriban meg lényegében az volt a cél, h legyen felszopás a TW3-ra.
    A TW3-ban az engine TW2++, pont technikai fronton nem fejlődtek annyit, a grafika "mennyiségben javult" (többféle, nagyobb, stb.), próbálták olajozottabbá tenni a harcot, h kevesebbszer jöjjön ki, h ugyanúgy el lehet akadni bármilyen tereptárgyban, mint régebben, a sztori rengeteg lett, de egyébként egyszerűsödött (TW1 & TW2 nagy dobása volt anno, hogy teljesen más helyszíneken más dolgokat láttál, és szó szerint más szempontból láthattad a történetet attól függően, hogy milyen oldalt választottál, szóval min. 2. végigjátszás kellett a teljes képhez, nekem a TW2 a másodiktól ugrott óriásit a szememben pl. na TW3-ból ez kikerült). Szóval a TW3 az egy valamilyen értelemben tervezett evolúció eredménye, de mondjuk a világ nem él ott sem, egyszerűen az elképesztően sok, egyébként huzalozott content kelt olyan benyomást, mintha élne, sokkal jobban, mint azok a motorok, amikben ezt AI-vel próbálták megoldani (az Oblivion ilyen akart lenni, csak annyi volt a bug, h le kellett tekerni, Skyrim-ra pedig már neki se futottak újra).

    Ehhez képest amiket most hallok a CP-ről, hogy pl. kevés az NPC modell, hát könyörgöm, az megvan, hogy a TW1 óta a CDPR ebből űz sportot, h mi az abszolút minimum modellezési mennyiség amivel változatosságot lehet színlelni? A TW1-ben az n db NPC modellre még az animációk is nagyrészt ugyanazok voltak. TW3-ban sem ritka azért, h még nevesített NPC modelljét is később viszontlátod.

    Viszont ami nyilvánvaló probléma, hogy a Witcher világában a source material is baromi erős, meg azért tudtak bőven építeni az előző 2 játékban lefejlesztett cuccokra, mire odakerültek, hogy TW3, addig a jó eséllyel ugyanannak a motornak az x. inkarnációja kérdéses, hogy mennyire volt egyszerűen átgyúrható GTA-hoz. Ez durva (túl)vállalás azért, más stúdiónak is volt már ilyenből baja, pl. amikor a Frostbite-ot kezdte mindenhova bevezetni az EA, abból lett pl. az ME: Andromeda.

    Szerintem azt a scope-ot semelyik csapat sem tudta volna megcsinálni normálisan, amikről ők évek óta beszéltek, látszik, hogy a CDPR is vágott rajta menet közben, de nem eleget ahhoz, hogy sikerüljön. Nekem speciel nincs kétségem afelől, hogy nem hazudtak, hanem ők tényleg azt hitték (a vezetőség, a fejlesztők biztos nem), hogy ez sikerülni fog, voltam már én is ilyen helyzetben, jó szándékkal is bele lehet szaladni a pofonfába, sőt.

    Ettől függetlenül, ők akkor csináltak hülyeséget, amikor tőzsdére vezették be a céget, a TW3-ból bejövö valag pénzből azért magáncégként ellehettek volna egy "when it's done" státuszban akármeddig. Ha később adják ki, a story breaking bugok ugyanúgy meglettek volna (épeszű ember nem vesz fel annyi tesztelőt, ami egy ekkora játék kidebugolásához kéne, pluszban a mennyiségükkel növekszik annak is a veszélye, h elpofáznak dolgokat), automatizált megoldás ezekre még tudtommal nem nagyon van, szóval azokat mindenképpen megjelenés után értelmes javítani, de azért az, hogy orrba szájba ne leakeljen a motor, vagy sikerüljön egy (pl. halálra lebutított) stabil 30FPS profilt kihozni a régi konzolokra, azt azért meg lehetett volna csinálni, és akkor máris kisebb lett volna a balhé, vagy talán nem is lett volna egyáltalán.

    Többetektől láttam, hogy azt hiányolja, hogy milyen az AI. Hát milyen volna, semmilyen, meglepne, ha ott bármiféle újítás lett volna akár az eredeti scope-ban, azt én sem vállalnám be. A sztori huzalotott része sem debugolható ki értelmes erőforráshasználattal, akkor majd még dobjanak be még több nem-determinisztikus hibaforrást.

Új hozzászólás Aktív témák