Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • glugi

    aktív tag

    Nagyon tetszik az ötlet, a helmet-sharing már kevésbé. De ha használható saját bukóval, akkor rendben. Nyilván jobban kell előre tervezni így a sisak kérdése miatt, mint mondjuk egy GreenGo esetében.
    Firehand: maszk remek ötlet (bár engem nyáron idegesít, meleg, főleg városban).

    Fél off: Nem a szakterületem az adatvédelem, de a változó(ban lévő) EU szabályok alapján szerintem minimum véleményes az okmányok lefotózása, illetve idehaza rögtön rárepülne a NAIH. Személy szerint inkább választanám az offline regisztrációt, de valahogy nem igazán tölteném fel nekik az okmányaimat....

    [ Szerkesztve ]

  • glugi

    aktív tag

    válasz .Szaki. #23 üzenetére

    Egyetértek. Kezem a biliben, de ha lennének megfelelő K+F parkolók a városhatárban (pesti-keleti oldalra gondolok pl.), akkor akár oda is lehetne ilyen egységeket telepíteni, bár tény, ott inkább a tömegközlekedési lehetőségeket kellene propagálni. Elsők között lennék.
    Főleg ha mégis lesz egyszer dugódíj.

  • glugi

    aktív tag

    válasz Blindmouse #37 üzenetére

    Hogy micsoda? Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. Az európai piac (is) bővelkedik új motorkerékpárokban (nem a (nagy)robogókról beszélek), bár tény, a fejlesztések miatt elég borsos árak vannak a szalonban - nem az átlag mo-i pénztárcának valók, pl. 6,5 a listaára egy nem teljesen felszerelt BMW GS-nek, brrrr. Fejlesztenek, de még hogy, hidd csak el és nem lesznek betiltva, az emisszió kérdése is megoldott sok esetben. Nyilvánvalóan nem az EU-i piac a fő cél a nagy gyártóknál, de az már most látszik, hogy ha lesz tiltás, az a 2ütem-re fog korlátozódni egy darabig. Totál offtopic, de ha már tiltás, én a dízellel kezdeném, mindegy milyen, valamint az autóforgalom belső kerületekből való kiszorításával/csökkentésével, csak hát alternatíva (hova teszed le az autót, stb stb) nem igazán van.
    Elektromos hajtás max robogóra való kérem szépen, minden másra ott a benzingőz. ;]
    A szomszéd kölökkel kapcsolatban azonban igazad van és - bár mióta az eszemet tudom motoron ülök - motorosként engem is irritálnak hajnali 2-kor.

    Ja és ha már benzingőz, stb. : aki mocizik tudja, hogy hát khm szaggal is jár, a ruha átveszi az utat, a kipufogót, na itt viszont nagy előny városon belül az elektromos hajtás, még ha az akksi-kérdés egyelőre nem megoldott teljesen és hát nem túl környezetbarát (hozzáteszem, ki kellene számolni fillérre pontosan).
    Szóval én úgy képzelem el a bemutatott rendszert, hogy random A-B útvonalon, eseti jelleggel használják az emberek, esetleg ingázáshoz ahogy írtam is korábban.
    Akinek ennél több kell, az vegyen/béreljen sajátot (Szimó rulez). Nekem volt már pár mocim, most egy superbike van és lesz is egy darabig, na ezzel viszont már nem közlekedem huzamosabb ideig (nem hobbi célból) a nagyvárosokban, fárasztó. Budapesten is a buszsávokban a robogónak van létjogosultsága ha a napi ingázást nézem.

    [ Szerkesztve ]

  • glugi

    aktív tag

    válasz Blindmouse #42 üzenetére

    Nem is az emisszión akartam rugózni, hanem arra céloztam, hogy amit a motorok kapcsán írtál, az mondjuk úgy költői túlzás (mármint, hogy nem lehet kapni, stb...).
    Az emissziós problémák addig a pontig - elég nagyképűen hangzik tudom - különösebben nem érdekelnek, amíg hiteles, független tesztek, mérések alig-alig készülnek.
    Na mindegy, ez messzire vezetne. De amúgy ha azt mondod, hogy pusztuljon a belsőégés és legyen elektromos hajtás, ugyanakkor 30 km-en túl meg már nem ajánlott a robi és kivesszük a képletből a távolsági tömegközlekedést, akkor marad opcióként a személygépkocsi, hibrid és társai, csak ugye legyen rá pénz is...
    Szerintem nem ilyen egyszerű a helyzet. Sok-sok ismerősömmel együtt több, mint 40 km-ről ingázom naponta, autóval (car-sharing, etc, nem kell sorolnom gondolom) és sajnos be teljesen a belvárosba.
    Na most erre írtam még az első hozzászólásomban, hogy ha lennének megfelelő K+F parkolók, ahol biztonságban tudom a négykerekűt, az elsők között lennék azok között, akik átülnek az elektromos robogóra, hogy bejussanak pl. a belvárosba. Leteszem az e-robit ahol kell és majd munka után megint felveszem és megyek a parkolóba vagy épp máshová. Úgy vélem így tisztulna a levegő is azért és a forgalom is csökkenne, mert így azért lássuk be, csúcsidőben már-már élhetetlen néha Bp, de a vidéki nagyvárosok is. Most pl. alig látszik Budapesten az az objektív körülmény, hogy vakáció van.

  • glugi

    aktív tag

    válasz .DLL #44 üzenetére

    Tisztában vagyok vele, volt már tapasztalatom. Csak nekem valahogy életidegen az elektromos hajtás egy nagymotoron (tehát, ami nem robogó, no offense, tisztelet a robisoknak). ;)

Új hozzászólás Aktív témák