Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Sokat járok moziba (és sokféle moziba ami az IMAX és a 70 férőhelyes művészmozi közé befér), de mindig a Cinema City trógersége tud a legjobban felidegesíteni.

    1.) Elcseszettül sok reklámot adnak, átlagosan 20 perc fogkrémtamponjegestea + trailerek, de a Star Wars: Rogue One premier napos vetítésén már 40 perc volt az értékesített reklámidő. Már a határán voltam, hogy kisétálok és hozzávágom a drága felvizezett kólámat az első szembejövő Cinema City alkalmazott fejéhez, mire végre elindult a film.

    2.) IMAX terem, még mindig Rogue One: Leesett az állam, hogy a vásznon valamilyen hajtogatásból eredő rácsozott gyűrődés van (vagy a vetítővel volt valami). Az egész film alatt a nyomorult rácsot néztem a képen. Így kell felkészülni az év legfontosabb premierjére... Persze jegyárat visszaadni nem akartak.

    Azóta nem mertem betenni a lábam az IMAX terembe, pedig a Dunkirk-öt nagyon szeretném ott nézni. Egy csapatnyi ismerősöm Bécsbe megy kirándulni csak emiatt (ott igazi IMAX van, nem ilyen utánzat). Filmezés, kajálás, városnézés, nem is hangzik rosszul.

    Ritkán adok pénzt Cinema City mozijegyért, mert sokszor kapjuk a meghívókat privát vetítésekre, de a lelakott berendezés akkor is tud zavarni. Ha meg még fizetek is érte... Ők az ország domináns mozihálózata, az emberek többsége ha moziba megy, akkor hozzájuk megy és nem csodálom, hogy ennyire kiölték a magyarokból a mozikultúrát.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz erahurka #45 üzenetére

    "Amúgy akik itt fröcsögnek a Cinema City-re, mondják már el mi a baj azokkal a mozikkal."

    1.) Idegesítően sok reklám, alsó hangon 15-20 perc, komolyabb premier filmek előtt 30 perc is simán.

    2.) Lelakott, elhanyagolt berendezés és eszközök, a hang egyre rosszabb és némely termekben a vetítők is kezdenek megfáradni (gyenge fényerő).

    3.) Simán megtörténik egy IMAX teremben az év legfontosabb premierjén, hogy a film nézhetetlen, mert valamilyen rácsozott minta átüt a vásznon (konkrétan Star Wars: Rogue One volt ilyen).

    4.) Vannak olyan termeik, ahol annyira nulla a nézőtér döntése (pl: Duna Pláza), hogy eredeti nyelvű, feliratos filmet nézni kínszenvedés (meg úgy amúgy is, nem az előttem ülő tarkójára vagyok kíváncsi).

    5.) Az alkalmazottak nem ritkán bunkók. Gyakran érkezem privát vetítésre (ezeket nem a mozi szervezi), ezekről soha, senki nem tud semmit és útbaigazítani sem hajlandók.

    6.) Rossz a büfé. Mondjuk ez hol nem...

    De főleg az első két pont zavar a legjobban a többi meg vagy egyedi eset vagy már nem aktuális (például már elköltöztem a Duna Pláza közeléből, ahova amúgy is ritkán jártam, inkább utaztam többet, ami hát valljuk be nonszensz).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz erahurka #51 üzenetére

    "IMAX-es rácsozat szerintem simán annyi, hogy alacsony felbontású a vetítő."

    Nem ilyen rácsozatra gondolok. Egy korábbi kommentben már leírtam, olyan volt, mintha a vásznat összehajtogatták volna, majd a hajtásnyomokra szarva visszatették volna. Ezek ilyen kb 1,5 x 1,5 méter körüli hajtásnyomnak tűntek.

    Voltam már többször ebben az IMAX teremben, nem így kell kinéznie.

    (#50) nemlehet: A jó öreg elhanyagolt klíma szag. Szerencsére nem csak kellemetlen, de még fertőzésveszélyes is. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kiki18 #55 üzenetére

    "privátokat általában valaki szervezi/pénzeli. Amíg ő nem mondd semmit, az alkalmazottak sem tudnak mit mondani, őket meg hiába szidod, 0 ráhatásuk van egy ilyen mozira."

    Nem ráhatást vagy teljeskörű tájékoztatást várnék el tőlük, csak kevesebb sóhajtozást. Persze ma már rutinosabb vagyok és rögtön megyek a kiadó, forgalmazó emberéhez, nagy ívben kikerülve a pénztárasokat, akik annyit sem tudnak megmondani, hogy egyáltalán melyik teremben lesz a vetítés (de ismétlem: nem az a bajom ha az alkalmazott nem tud informálni, hanem ha ezt kelletlenül közli).

    De egyébként civilben is náluk érzem a legtöbbször, hogy a pénztáros már nagyon unja a banánt. Ez is olyan, mint a vendéglátás többi területe, egy étteremben is érzed, hogy mit vár el a főnök az alkalmazottaitól. Van ahol vendégnek érzed magad, van ahol pedig egy letudni való feladatnak. És ez általában semmilyen összefüggésben nem áll az étterem árkategóriájával, csak azon múlik, hogy a főnök mit vár el és hogyan vezet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz namenlos #64 üzenetére

    "Maximum az ünnepek előtti hetekben, mikor rengeteg a hirdető. A rekord 22 perc volt."

    Rogue One volt, karácsony előtti napokban. Filmelőzetesekkel együtt túllépte a 30 percet a fárasztás.

    "Amúgy átlag 10-15 perc, és ezzel az átlag néző kalkulál is előre, ha zavar, ne menj be előre."

    Nem, nem, nem! A reklámokat is utálom, de azt is amikor valaki a sötétben botorkál, mert akkor éppen nem 15, csak 13 perc volt a reklám és már a film alatt tolja az arcodba a seggét, miközben a kólával és a kukoricával egyensúlyozik, felrúgja a táskádat, megzavarja a nyitójelenetet. Szerintem ez alapvető mozikultúra. Inkább játszom a telefonon, de én időben bent vagyok. Utálom, mikor olyan haverral megyek, aki ugyanígy gondolkozik, mindig külön megyünk be (ő meg általában kifogja a büfében azokat, akik szerint "még van bőven időnk, úgyis csak reklám megy" embereket és el is késik a film elejéről).

    "Nyilván a Pink is teletolná reklámokkal a vetítést, ha lenne, ki hirdetne nála."

    Nem a Pinket magasztaltam, ez általános jelenség a mozik esetén.

    Elhiszem, hogy nincs elég néző és reklámokat kell bevonni, de tényleg arra kellene rámenni, hogy élmény legyen a mozizás kifogástalan minőségben, különben az emberek inkább otthon fognak filmezni. Én évek óta követem a hazai gasztroforradalmat és a magyarok egyre többet járnak étterembe, pedig sokáig a vendéghiánytól döglődött az egész műfaj. Ehetnének otthon is, de egyre inkább elfogadott, hogy havonta 1-2 alkalommal beülnek valahova vacsizni (nagyjából mozijegy + büfés költés árából). Ha ugyanez lezajlana a moziknál is, nem lenne hiány. Ehelyett van az évben 3-4 film ami nagyon sok embert bevonz, amúgy meg alacsony kihasználtság mellett mennek a termek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz hash99 #69 üzenetére

    Ezt nem tudom honnan veszed, valóban sok (jellemzően kis és közepes költségvetésű) digitális film forog még 2,7K felbontásra (ami nem QHD), de a legtöbb blockbuster nem, hogy nem 4K-ban rögzül, hanem rögtön 6K-ban. Elég megnézni, hogy milyen filmeknél használták például az ARRI Alexa 65-öt (Rogue One, Assassins Creed, Majmok bolygója, Sully, Ghost in the shell, The Dark Tower, stb), ami 65mm-es (IMAX-kompatibilis) szenzorral és 6K uncompressed RAW rögzítéssel bír (ebből lehet istenes 4K-t előállítani pixel eldobás nélkül). De a RED is már kínál 6K-t minőségi 4K pulldown-hoz. A Sony esetében sem kisebb már a felbontás natív 4K-nál az aktuális CineAlta flagship modelleknél (és elsőként kínáltak global shuttert is).

    (#70) Toninho13: A Dunkirk analógra rögzült (70%-ban 65mm-es IMAX tekercsekre, ebből hangsávval együtt jön ki a 70mm, csak a szűk helyeken, ahol nem fértek el a 70mm-es IMAX kamerák, vetették be a 35mm-es kamerákat).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz c4 #73 üzenetére

    Annyira azért nem mindegy. Lehet, hogy most elpasszolnak a moziknak 2K DCP-ket is, mert úgysem bír többet a gépészetük vagy csak eleve smucigok és csak azt veszik meg, de attól még teljesen felesleges lenne 6K-val lőni ha eleve csak a 2K a cél, arra ott vannak a 2,7K Alexák meg CineAlták. Na meg lehet cél az UHD házimozizás kiszolgálása is. Nem azt mondom, hogy egy önmagát 4K-val reklámozó mozi egészen biztosan valódi 4K DCP-t használ, csak arra reagáltam, hogy állítólag úgysincs olyan, hogy a filmek tényleg 4K-ban készüljenek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz c4 #78 üzenetére

    Erről írtam reggel is a sok idegesítő reklám kapcsán.

    Értem én, hogy a kevés néző miatt kell valahonnan többlet bevételt behozni és ezért a reklámoznak orrba-szájba, de ez nem fenntartható, egy ponton túl nem lehet több reklámot bezsúfolni vagy drágábban adni a reklámidőt csak azért, mert fogy a néző.

    Ezért hoztam a gasztronómiás példát. Ott is a vendégszám drasztikus esése volt a probléma, amikor már tényleg úgy tűnt, hogy az egész magyar vendéglátósdi összedől, jött a fiatalabb generáció és azt mondta, hogy nem lehet tovább megszorítani, hanem pénzt, energiát és lelkesedést kell beletenni. A recept meg kiválóan bevált. Még most is sok a suttyó étterem, de most már tényleg van hova beülni és évről-évre nő az étterembe járók száma (már csak a súlyos munkaerőhiánnyal vannak gondok, de ez nem vendéglátás-specifikus probléma, az egész országot sújtja).

    A moziknak is az lenne a feladatuk, hogy nyújtsanak valamit, amit otthon nem lehet. Ha kell spóroljanak a termek megszüntetésével, hogy a meglévők jobb kihasználtsággal működjenek, de adjon a mozi egy olyan élményt, amit otthon nem kapsz meg.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz c4 #80 üzenetére

    Nyilván étterembe nem az jár, akinek a napi betevőre sincs elég, de moziba sem. Moziba elmenni mondjuk 1700-2400 Ft jegyárban, otthagysz még egy ezrest vagy ezerötöt a büfében, ha a parkolásért is fizetni kell, az is pénz. Ebből már lehet tényleg jót kajálni egy újhullámos étteremben vagy bisztróban.

    Ezek az éttermek sem úgy hoztak befektetőt, hogy előbb jött a vendég, utána a pénz megfelelő alapanyagokra és felkészült séfekre. Ha ki akarnak kecmeregni az enyészetből, ahhoz pénzt kell beletenni. A mozinéző nem fog csak úgy visszatérni ha nem látja azt, hogy miért lenne neki érdemes.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz c4 #90 üzenetére

    "A pixelnagyságon mit sem segít, 16 méteres vászonra kevéske a 2x2K-s gép, az analóg géppel kenterbe lehet verni"

    Hell yeah baby! 70mm analog FTW!!! ;]

    Ezért is gondolkoztam azon, hogy a Dunkirköt Bécsben kéne megnézni, ez a legközelebbi város, ahol van analóg 70mm-es vetítés. Aztán számot vetettem, hogy nem lesz mostanában elég időm egy bécsi kirándulásra, hát átestem rajta tegnap itthon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz cintula187 #113 üzenetére

    "Hogy érted hogy az itteni IMAX utánzat?"

    Nem úgy utánzat, minden licenc megvan nekik, hogy használják az IMAX nevet (sőt, kizárólag ők használhatják Magyarországon), csak éppen a minőséggel adódnak gondok. Ha láttál/hallottál már jól gondozott és eszközparkot frissen tartó IMAX termet belülről, neadjisten analóg IMAX vetítést, akkor megérted.

    Az Arénában is ott van az analóg vetítő az IMAX gépteremben, de valószínűleg nem létezik az a látógatószám ami mellett hajlandók lennének beüzemelni. Inkább leadják dupla projektoros 2K-ban a digitális verziót és csá. Pedig most a Dunkirk miatt kifejezetten lenne értelme analógról vetíteni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz VoidXs #127 üzenetére

    "Ezalatt a CC mit csinál? Subot tekerjük fel a francba, beállítás minek, amúgy sem képes rá a proci, annyira le van spórolva, és csodálkoznak, ha az egydobozos házimozi jobban szól."

    Én kétszer is láttam a Dunkirköt, először a Sugár moziban (Dolby terem), aztán CC IMAX-ben is. Mindkettőnél pocsék volt a hang, de én a Sugár mozi ezer éves ládáit jobban tudtam hangilag élvezni, mert eközben meg az IMAX teremben végig olyan elementáris erővel tombolnak a mélyek, hogy már berezonál az egész és minden más hangot elnyom. Egyszerűen fárasztó volt a fülnek, a film hangmérnöke vért izzadt azon, hogy a Spitfire-ök Rolls-Royce Merlin motorjának a hangját illően adja vissza, erre semmit nem lehetett belőle kivenni, mert az aláfestő zene mélyei mindent elnyomtak.

    Arról nem beszélve, hogy dupla 2K projektor ide vagy oda, a kép is pocsék volt, svenkelésnél már annyira mosódik, hogy nehéz élvezni egy ilyen filmet és ekkora vászonhoz ez felbontásban is nagyon gyenge. Semmilyen szinten nem éreztem jobbnak az IMAX vetítést a kis picsafüst Sugár mozishoz képest. Talán csak fényerőben volt egy kicsivel jobb.

    Én nem értem... a kanadai anyacég nem szokta ellenőrizni, hogy a mozik mit kezdenek a licencükkel? Idejönne valaki tőlük és belehallgatna, belenézne mit művel a Cinema City, azonnal elvenné tőlük a szerződést (bár tudom nem ilyen egyszerű, mivel az egész régióban mindenhol a CC üzemelteti az IMAX termeket).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz adamssss #132 üzenetére

    Az IMAX kanadai cég, ők szerződnek le üzemeltetőkkel, ami nálunk éppen a Cinema City.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz PuMbA #135 üzenetére

    Olyan nincs, hogy ez a szinkron sara legyen, én végigültem egy Dolby teremben is a filmet, ahol szintén nem volt tökéletes a hang, de ott Hans Zimmer zenéjének mélyei nem nyomták el a többi tartományt. Én az IMAX teremből úgy jöttem ki, hogy ez a 107 percnyi folyamatos dübörgés nagyon lefárasztott.

    Szeretem ha a mélyeknek van ereje, de van különbség erő és túlerőltetés között.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz VoidXs #147 üzenetére

    Még én sem járok ennyit moziba, pedig rendszerint meghívsos privát vetítésekre járok, meg repi jegyekkel megyek. :D

Új hozzászólás Aktív témák